جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

فرماندار ساوه گفت: کتب خطی و نفیس این شهرستان که هم اکنون در اداره کل کتابخانه‌های استان مرکزی در اراک نگهداری می شود به این شهرستان برگردد.

علی میرزایی یکشنبه ۳۰ آبانماه در آیین افتتاح و بهره‌برداری از کتابخانه عمومی حضرت ام‌البنین (س) شهر صنعتی کاوه که همزمان با فرا رسیدن هفته کتاب و کتابخوانی انجام شد، اظهار کرد: کتاب‌های خطی و نفیس کتابخانه عمومی شهرستان ساوه که بیانگر میراث و یادگار تمدن شهر کهن و تاریخی ساوه است، در اراک نگهداری می‌شود در حالیکه باید این کتب که معرف هویت تاریخی این شهرستان است در معرض دید و استفاده علاقمندان به کتاب و کتابخوانی قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه کتب خطی و نفیس باید در یک فضای استاندارد نگهداری شود، اظهار کرد: زیرساخت مناسب و استاندارد برای نگهداری از این کتب در ساوه وجود دارد و علاوه بر آن خانه تاریخی مقدس‌زاده ساوه که هم اینک در تملک شهرداری است قرار است به موزه‌ای مدرن برای نگهداری کتب تاریخی و نفیس، آثار و اشیاء باستانی شهرستان تبدیل شود و با تبدیل این بنای تاریخی به خانه فرهنگ، با ایجاد فرهنگسرای تاریخی به معرفی بیشتر هویت شهر تاریخی ساوه پرداخته شود.

فرماندار ساوه در ادامه با تقدیر از از تلاش‌های اداره کتابخانه‌های ساوه و دفتر محلی شهرصنعتی کاوه اظهار کرد: شهرصنعتی کاوه به عنوان قطب صنعت کشور باید در حوزه فعالیت‌های فرهنگی نیز سرآمد باشد و مدیریت این مجموعه صنعتی مسئولیت اجتماعی بزرگداشت رویدادها و مناسبت‌های فرهنگی را عهده‌دار است.

وی بیان کرد: افتتاح کتابخانه عمومی در شهر صنعتی کاوه نقطه عطفی برای برگزاری سایر فعالیت‌های فرهنگی در این منطقه است و مقوله فرهنگ در این مجموعه صنعتی با جمعیت کارگری بالغ بر ۵۰ هزار نفر نباید مغفول بماند.

میرزایی با تاکید بر اینکه سرانه کتابخوانی در ساوه پائین است، خواستار توزیع عادلانه امکانات و زیرساخت‌های فرهنگی به ویژه در حوزه کتاب و در بین روستاها شد تا بتوان سرانه فضای فیزیکی کتابخانه‌های ساوه را به شاخص استاندارد رساند.

به گزارش ایسنا، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی نیز گفت: افتتاح و بهره‌برداری از کتابخانه عمومی حضرت ام‌البنین (س) شهر صنعتی کاوه با هدف گسترش سرانه فیزیکی کتابخانه‌های عمومی و توسعه عدالت فرهنگی صورت گرفته است.

سکینه‌خاتون مهدیان‌پور، با تقدیر از همکاری و همراهی مدیریت شهرصنعتی کاوه در راه‌اندازی این کتابخانه اظهار کرد: در این کتابخانه به وسعت ۱۹۹ متر مربع و براساس استاندارد کتابخانه‌ها راه‌اندازی شده و دارای بخش‌های متعددی شامل مخزن، بخش کودک و سالن مطالعه است.

وی بیان کرد: در حال حاضر بالغ بر ۱۶۰۰ عنوان کتاب در این کتابخانه وجود دارد و به صورت مستمر کتاب‌های بیشتری به همراه نشریات اضافه خواهد شد.

در آئین افتتاح و بهره‌برداری از کتابخانه عمومی حضرت ام‌البنین (س) شهر صنعتی کاوه، نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی، اعضای انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان ساوه و جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی ساوه و شهرصنعتی کاوه حضور داشتند.

شرکت کنندگان در این آئین با حضور بر سر مزار چهارشهید گمنام مدفون در شهرصنعتی کاوه با اهدای گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کردند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group