شنبه 8 ارديبهشت 1403 | Saturday 27 April 2024

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: مهاجرپذیر بودن ساوه موجب شده است که این شهرستان سالانه به چهار مدرسه جدید نیاز داشته باشد.

حجت الاسلام محمد سبزی شنبه ۲۴ مهرماه در آیین کلنگ زنی دو واحد آموزشی خیرساز در منطقه امیرکبیر ساوه اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۷۰ مدرسه در ساوه کمبود داریم که احداث ۱۰ مدرسه ضروری است و هم اکنون برخی از مدارس به صورت دو شیفته فعالیت دارند.

وی با تاکید بر اینکه مشارکت در امور خیرخواهانه از نشانه های صالحان و افراد با ایمان است، افزود: در شهرستان ساوه بسیاری از مدارس خیرساز هستند و میزان تعهدات خیرین مدرسه ساز این شهرستان در سطح استان و کشور رتبه برتر را به خود اختصاص داده است.

این نماینده مردم در خانه ملت افزود: سالانه هزار دانش آموز به جمعیت دانش آموزی ساوه افزوده می شوند و با این میزان افزایش جمعیت دانش آموزی احداث چهار مدرسه در سال ضرورت دوچندان دارد که امیدواریم با واگذاری زمین مورد نیاز با کاربری آموزشی بتوان سرانه فضای آموزشی را ارتقا داد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر دو هزار واحد مسکونی در ساوه در حال احداث است، بیان کرد:  با تکمیل واحدهای مسکونی در نقاط شمال و شمال غرب ساوه باید برای حداقل دو هزار دانش آموز مدرسه احداث کرد. همچنین باید برای ساخت مسکن برای فرهنگیان و کارگران نیز تمهیدات لازم اتخاذ شود.

وی افزود: مدیران صنایع در ساوه نیز همواره در ساخت مدرسه پیشگام بوده و از خیرین مدرسه سازی هستند که سالانه بخشی از نیاز شهرستان به فضای آموزشی را تامین می‌کنند و امید است با تامین زمین مورد نیاز روند مدرسه سازی تسریع یابد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوه نیز گفت: دو واحد آموزشی تمام خیرساز هر کدام به متراژ ۲۵۰۰ متر و با زیربنایی هر مدرسه ۱۵۵۰ مترمربع در ۹ کلاس جداگانه احداث می شود.

ابراهیم فراشیانی با اشاره به اینکه برای ساخت این دو مدرسه بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان هزینه خواهد شد، گفت: پروسه  واگذاری زمین و صدور مجوز این دو مدرسه حدود یکسال طول کشید که با پیگیری و مساعدت مسیولان به سرانجام رسید.

وی با اشاره به ساخت مدرسه در نقاط حاشیه ای شهر گفت: مدارس این مناطق جوابگوی نیاز جمعیت دانش آموزی  نیست و تراکم بالای جمعیت دانش آموزی موجب شده است که نقاط حاشیه ای بیشتر از سایر مناطق شهرستان به برخورداری از فضای آموزشی نیاز داشته باشند.

آیین کلنگ زنی دو واحد آموزشی به همت خیرین نیکوکار خانواده فرج پور (شرکت کاریزان خودرو) و خانواده لاجوردی(شرکت کیا زیپ) با حضور نماینده مردم ساوه و زرندیه معاون استاندار و فرماندار اعضای مجمع خیرین مدرسه ساز و جمعی از مسئولان در منطقه امیرکبیر برگزار شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group