جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

فرماندار ساوه با تاکید بر برگزاری کلاس‌های آموزشی قبل از کنکور در مدارس با استفاده از ظرفیت معلمین و فضاهای آموزشی برای بهره‌مندی تمامی دانش آموزان، گفت: آموزش و پرورش باید با سازوکار مناسبی که در درون مدارس ایجاد می‌کند، دست موسسه‌های آموزشی کنکور را از نظام آموزشی قطع کند.

علی میرزایی شامگاه ۲۰ شهریورماه در دویست و هشتادوششمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان ساوه اظهار کرد: نباید اجازه دهیم معلمین برای درآمد بیشتر، خارج از فضای آموزشی مدرسه و در موسسات آموزشی تدریس کنند.

وی ادامه داد: موسسات آموزشی دانش‌آموزان و معلمین داخل مدرسه را به موسسات آموزشی در خارج از مدرسه هدایت کرده و از این محل درآمدزایی بالایی را کسب می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی از دانش آموزان، شرکت در کلاس‌های درس موسسات و مشاوره خوب را عامل موفقیت خود در کنکور می‌دانند، اظهار کرد: باید ساختار آموزشی در فضاهای آموزشی تقویت شود، تا دست سودجویی موسسات آموزشی کوتاه شده و عدالت آموزشی حاکم شود.

فرماندار ساوه با اشاره به اینکه تنها دانش آموزانی که توانمندی مالی مناسب دارند در موسسات آموزشی حضور پیدا می‌کنند، تصریح کرد: با توزیع عادلانه امکانات آموزشی و فراهم کردن زیرساخت های آموزش کنکور در مدارس می‌توان ظرفیت بهره مندی از این امکانات را برای دانش‌آموزانی که توان مالی برای تامین هزینه‌های آموزشی کنکور ندارند فراهم کرد تا بتوانند از این مزیت استفاده کنند.

وی تاکید کرد: با انجام مسئولیت اجتماعی در فراهم آوردن فضای عادلانه آموزشی در این حوزه شاهد افزایش سهم ساوه از آمار رتبه‌های برتر کنکور سراسری خواهیم بود و وظیفه اخلاقی و انسانی ما ایجاد می‌کند تا از این ظرفیت برای شکوفایی استعدادهای دانش آموزان به ویژه  نیازمندان و محرومان استفاده شود.

میرزایی بیان کرد: بسیاری از دانش آموزان استعداد دارند اما امکانات و زیرساخت لازم آموزشی را ندارند بنابراین ایجاد زیرساخت توسط نظام تعلیم و تربیت موجب شکوفایی استعدادهای دانش آموزان خواهد شد و باید سیاست‌گذاری‌های درست جهت حل مسئله با تامین زیرساخت مناسب از سوی شورای آموزش و پرورش صورت گیرد.

وی بیان کرد: کشف، هدایت و مدیریت استعدادهای دانش آموزان از اهمیت خاصی برخوردار است و شورای آموزش و پرورش نقش کلیدی در این مسیر دارد و باید فضایی ایجاد شود، تا استعدادهای دانش آموزان کشف و هدایت شود.

وی ارائه خدمات مشاوره‌ای با تامین مشارکت مالی از سوی خیرین را مورد تاکید قرار داد و افزود: به همان میزان که به مدرسه سازی از سوی خیرین بها داده می شود باید به کیفیت آموزش نیز توجه شود  و دسترسی دانش آموزان به کلاس های کنکور و مشاورین با هزینه حداقلی و یا رایگان تسهیل شود تا بساز سودجویی موسساتی که اقدام به برگزاری کلاس کنکور با همین معلمان و با هزینه سرسام آور می کنند برچیده شود.

فرماندار ساوه با تاکید بر اینکه باید در راه تعلیم و تربیت و کیفیت آموزشی نیز سرمایه گذاری کرد، افزود: کتاب‌های آموزشی کنکور باید در دسترس دانش آموزان باشد و ساوه بدلیل استقرار بزرگترین شهر صنعتی کشور از ظرفیت صنایع و خیرین برای تامین هزینه های مالی زیرساخت های لازم برای کیفیت بخشیدن به آموزش دانش آموزان برخوردار است.

مدیر آموزش و پرورش ساوه با اشاره به روند رو به رشد رتبه‌های کنکور سراسری شهرستان ساوه در چهار سال گذشته گفت: به همت مدیران و کادر آموزشی آموزش و پرورش شهرستان ساوه و تلاش دانش آموزان در چهار سال گذشته آمار رتبه‌های کنکور سراسری زیر دو هزار در ساوه رو به رشد بوده است.

ابراهیم فراشیانی اظهار کرد: مدیران و معلمان پرتلاش مدارس متوسطه دوم شهرستان ساوه اعم  مدارس دولتی و غیر دولتی با تلاش شبانه روزی خود و با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا و غیر حضوری بودن مدارس، با برنامه‌ریزی های دقیق انجام شده توانستند این رقم را نه تنها نسبت به سال گذشته حفظ کنند بلکه شاهد افزایش این آمار در سال ۱۴۰۰ نیز هستیم.

وی بیان کرد: فضای روانی و تبلیغاتی ایجاد شده از سوی موسسات آموزش کنکور موجب شده تا والدین با خود تصور کنند اگر دانش آموزان در موسسات آموزشی شرکت نکنند رتبه برتر را کسب نخواهند کرد و این وضعیت در سراسر کشور وجود دارد.

فراشیانی به ارائه خدمات به دانش آموزان کنکور سراسری در پژوهش سرای شهید اسماعیلی که تحت نظارت معاون پژوهشی آموزش و پرورذش فعالیت می کند اشاره کرد و افزود: موضوع انتخاب رشته یکی از دغدغه های دانش آموزان است که در سالهای اخیر از سوی پژوهش سرا خدمات مشاوره‌ای با حداقل هزینه به دانش آموزان ارائه و مانع از پرداخت هزینه هنگفتی شده که دانش آموزان بابت انتخاب رشته به موسسات آموزش پرداخت می‌کردند.

وی در ادامه از برنامه‌ریزی برای تامین مایحتاج تحصیلی دانش آموزان شامل کتاب، دفتر، خودکار و ... با بهره‌گیری از ظرفیت خیرین همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد و افزود:  بازگشایی مدارس نیز طبق مصوبه ستاد ملی کرونا و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به صورت محدود برای برخی دروس تخصصی پایه نهایی انجام خواهد شد.

در این جلسه از دانش آموزان ساوجی کسب کننده رتبه‌های دو رقمی کنکور سراسری با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل بعمل آمد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group