چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 | Wednesday 24 April 2024

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوه گفت: این شهرستان رتبه نخست پوشش دانش‌آموزان در فضای مجازی شاد را از آن خود کرد.

ابراهیم فراشیانی امروز پنجشنبه دوم بهمن ماه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان ساوه که در سالن جلسات اداره آموزش و پرورش و به صورت زنده در ارتباط با مدیران مدارس از طریق شبکه شاد برگزار شد، اظهار کرد: آموزش و پرورش به عنوان مهمترین نهاد فرهنگی و متولی تعلیم و تربیت دانش‌آموزان امروز و آینده‌سازان فردا زمینه ساز توسعه همه جانبه و پایدار کشور است.

وی ادامه داد: اگر به دنبال دستیابی به جامعه‌ای با ویژگی‌های ممتاز هستیم نقطه شروع این حرکت مبارک برخورداری از یک آموزش و پرورش کارآمد و پویاست.

وی با اشاره به تشکیل شوراهای آموزش و پرورش در کشور گفت: قانون تشکیل شورای آموزش و پرورش ۲۷ سال پیش به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است. این شورا به عنوان بازوان توانمند در کنار نهاد پهن پیکر نظام تعلیم و تربیت ضمن حمایت و جذب مشارکت‌های مردمی دولتی و عمومی برای تحقق اهداف و ماموریت‌های آموزشی و تربیت این مجموعه نقش موثری را ایفا کرده‌ و گام موثر و اساسی جهت تمرکززدایی و مشارکت اشخاص حقیقی و حقوقی در امر تعلیم و تربیت را به عهده داشته‌ است.

مدیر آموزش و پرورش ساوه با اشاره به اینکه نیازهای مدارس و مراکز آموزشی با اتکا به این قانون حل و فصل شده و منابع محلی و منطقه‌ای برای ارتقای کیفی و تحقق عدالت آموزشی به کار گرفته شده است، گفت: هر چند با اهتمام و مساعی اعضای شورای آموزش و پرورش شهرستان ساوه و تاثیرگذاری آن در سال گذشته نقش موثری در حل مسائل با نگاه منطقه‌ای و آینده نگری ایفا شد، اما همچنان کمبودهایی در حوزه آموزشی شهرستان وجود دارد.

وی بیان کرد: این شورا منشاء اتخاذ بیش از ۶۵ تصمیم و مصوبه در حوزه‌های آموزشی، تربیتی، پژوهشی و عمرانی بوده که هر مصوبه منجر به کاهش کاستی‌ها یا پیشنهادی برای پیشبرد هدف تعلیم و تربیت بوده است و افزون بر ۷۵ درصد مصوبات اجرایی و عملیاتی شده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوه در ادامه به برخی از مصوبات و تصمیماتی که در این شورا اتخاذ شده است اشاره کرد و افزود: تصمیمات و مصوبات در حوزه پژوهش و نیروی انسانی باعث شد رتبه نخست همکاران پژوهنده در استان از آن شهرستان ساوه باشد، همچنین در جذب نیرو نسبت به سنوات گذشته از حیث آمار تفاوت چشمگیری حاصل شود.

وی بیان کرد: در حوزه آموزش ابتدایی با هدف عدالت آموزشی در دوره‌ای کردن مدارس و توزیع متوازن مدارس در سطح شهرستان برای دسترسی همشهریان با فاصله کمتر از ۱۰۰۰ متر اقدامات خوبی صورت گرفته است و در آموزش متوسطه نظری نیز با ارتقای کیفیت آموزشی در معدل و آمار قبولی کنکوری‌ها پیشرفت چشمگیری حاصل شد. همچنین ساوه در حوزه آموزش متوسطه فنی و حرفه‌ای و کار و دانش با هدف توازن رشته‌ها و هدایت دانش‌آموزان رشته‌های مهارت‌محور رتبه نخست استان را از آن خود کرده به صورتی که در سه سال اخیر هر سال یک هنرستان احداث و افتتاح شده است. در حوزه پرورشی و تربیتی با نگاه به نهادینه کردن فرایض، فعالیت‌های دارالقرآن‌ها بسیار چشمگیر بوده است و در حوزه آسیب‌های اجتماعی که منجر به ساخت مدرسه سلامت شد اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی به فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه عمرانی نیز اشاره کرد و افزود: اجرایی کردن طرح آجر به آجر و جذب بالغ بر ۱۵.۵ میلیارد تومان در مدت ۱۰ ماه گذشته منجر به انعقاد تفاهمنامه ساخت چهار مدرسه خیر ساز، یک مدرسه سلامت، یک سالن ورزشی و دو مدرسه روستایی شده است.

فراشیانی با تاکید بر اینکه ساخت مدارس در حاشیه شهرها با هدف عدالت آموزشی از مهمترین فعالیت‌های حوزه عمرانی بوده است، گفت:  شروع به ساخت پارک علم و فناوری که در جلسه سال ۱۳۹۷ شورای آموزش و پرورش مصوب شد به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در شرایط کرونا که وزارت آموزش و پرورش اقدام ارزنده و بسیار بزرگی در حوزه فضای مجازی انجام داد این شهرستان نیز رتبه نخست پوشش دانش‌آموزان در فضای مجازی شاد را از آن خود کرد. همچنین در پویش مومنانه در بخش تامین گوشی همراه دانش‌آموزان بی بضاعت به همت شورای آموزش و پرورش و خیرین نیک اندیش تاکنون حدود ۲۸۰ گوشی همراه تحویل دانش آموزان شده است.

وی بهینه سازی و استانداردسازی فضاهای آموزشی و حذف بخاری از سیستم گرمایشی را از برنامه‌های اجرا شده دانست و افزود: استانداردسازی هر مدرسه‌ای به طور میانگین و بسته به فضای آموزشی حدود ۱۵۰ میلیون تومان هزینه در بر دارد و خوشبختانه تنها معدود مدارسی هستند که سیستم گرمایشی آنها استانداردسازی نشده و امیدواریم تجهیز مدارس به شوفاژ تا سال آینده به طور کامل انجام شود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group