شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم شهر ساوه از آب شیرین سالم محروم هستند.

حجت‌الاسلام محمد سبزی امروز سه شنبه ۱۶ دیماه در آئین بهره برداری از ۴۰ پروژه آبرسانی به ۷۴ روستای استان مرکزی در هفته سی‌وپنجم طرح پویش الف‌ب - ایران که با دستور ویدئوکنفرانسی وزیر نیرو بطور نمادین در روستای سیلجرد از توابع بخش مرکزی ساوه و با حضور استاندار مرکزی انجام شد، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: به برکت انقلاب اسلامی روستاهای زیادی از نعمت آب آشامیدنی بهداشتی و سالم برخوردار شدند.

وی با اشاره به اجرای طرح پویش الف‌ب – ایران در کشور گفت: اجرای این طرح موجب تسریع در اجرای عملیات آبرسانی به روستاها شده و امیدواریم روستاهایی که فاقد آب آشامیدنی سالم هستند با همکاری مسئولان از این نعمت برخوردار شوند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در خانه ملت گفت: شهر ساوه با جمعیت افزون بر ۲۰۰ هزار نفر و  برخورداری از مزیت صنعتی و کشاورزی هنوز از نعمت آب آشامیدنی شیرین و سالم محروم است و مردم باید آب شرب استاندارد و بهداشتی را از دستگاه های تصفیه آب تهیه کنند.

وی از وزیر نیرو و مدیر عامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان مرکزی خواست تا به مطالبه جدی شهروندان ساوجی در برخورداری از آب شرب سالم جامه عمل پوشانده و اجرای پروژه خط انتقال آب سهم ساوه از سدکوچری تسریع یابد.

سبزی در ادامه با تقدیر از تلاش جهادی شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی برای برخورداری جمعیت روستایی ساوه و زرندیه از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی گفت: خوشبختانه اعتبارات خوبی در حوزه آب و فاضلاب کشور تخصیص یافته و روند اجرایی شدن پروژه های آبرسانی تسریع یافته است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی نیز گفت: ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۸۷ درصد جمعیت روستایی استان مرکزی تحت پوشش و نظارت شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی است.

یوسف عرفانی نسب به شناسایی ۳۰ روستای بالای ۱۰۰ خانوار در استان مرکزی اشاره کرد و افزود: با بهره‌مندی ۳۰ روستای شناسایی شده در استان مرکزی از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی در سایه همکاری فرمانداری، بخشداری و شوراهای محلی این روستاها، جمعیت تحت پوشش روستایی به بالای ۹۵ درصد خواهد رسید که ضریب خوبی در سطح کشور است.

وی در ادامه گفت: با ابتکار وزارت نیرو در استان مرکزی همزمان با سراسر کشور مشترکان کم مصرف خانگی شناسایی و طرح رایگان شدن آب بهای آنها اجرا می‌شود.

عرفانی نسب افزود: آب رایگان برای مشترکانی محاسبه خواهد شد که یک سوم الگوی مصرف را داشته باشند. به این ترتیب که بهای آب مصرفی برای مشترکانی که در ماه، صفر تا پنج مترمکعب مصرف دارند رایگان خواهد بود. در راستای این سیاست از ابتدای دیماه این طرح در استان مرکزی اجرایی شد و حدودا ۶۵ هزار مشترک در مرحله اول طی دو سال گذشته مشمول این طرح می شوند که ۱۸ درصد اشتراکات شرکت آبفای مرکزی را در بر می‌گیرد. امیدواریم با صرفه جویی در مصرف آب آمار مشترکین این طرح افزایش یابد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group