پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت: برای پرداخت عوارض مدت زمان خاصی تعیین شده است و توافقنامه ای با پلیس راه امضا شده است تا مدت زمان پرداخت عوارض افزایش یابد که این میزان ممکن است به ۷۲ ساعت برسد.

خیرالله خادمی امروز چهارشنبه سوم دیماه در جریان بازدید از کنارگذر در حال احداث ساوه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: هدف از سفر به استان مرکزی بازدید از محورهای مختلف مواصلاتی استان و بویژه طرح‌های در دست اجراست که از ساوه به عنوان شمالی ترین نقطه آغاز و به جنوب استان ختم می شود.

وی به بازدید خود از پروژه کنارگذر شمالی و غربی ساوه اشاره کرد و افزود: این کنارگذر کار انتقال ترافیکی که از سمت استان قزوین وارد ساوه می شود را به سمت استان همدان انجام می‌دهد که علاوه بر جلوگیری از ورود وسایط نقلیه سنگین به داخل شهر در توسعه اقتصادی و اشتغال منطقه نیز موثر است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: این کنارگذر در ادامه چهار خطه کردن مسیر ساوه به قزوین و در قالب این طرح احداث می شود که خوشبختانه عملیات اجرایی آن تقریبا به اتمام رسیده است و مسیری به طول افزون بر ۲۰ کیلومتر به صورت چهار خطه و بزرگراهی احداث شده است.

وی بیان کرد: هم اکنون کار نصب علائم راهنمایی و رانندگی و ایمنی این مسیر مواصلاتی در دست اجراست و پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال آماده بهره‌برداری شود و برای انتقال ترافیک بیرون و داخل شهر ساوه بسیار موثر است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور به طولانی شدن اجرای این پروژه نیز اشاره کرد وگفت: این پروژه به دلیل اینکه حجم بالای عملیات اجرایی نظیر چهارخطه کردن و تملک مسیر را در پی داشته است، تکمیل و بهره برداری از آن زمانبر شده است. همچنین کار چهارخطه کردن مسیر ساوه تا قزوین نیز همزمان با اجرای این طرح صورت گرفته است که مسیری حدود ۱۲۰ کیلومتر تعریض و چهارخطه شده و در حکم کنارگذر غربی استان تهران عمل می کند و در کاهش بار ترافیکی تردد از شمال به مرکز کشور موثر است.

وی اعتبار پیش بینی شده برای تکمیل کنارگذر ساوه را حدودا ۲۰ میلیارد تومان برآورد کرد و افزود: هم اکنون حدود یک کیلومتر از کنارگذر ساوه نیازمند آسفالت است و برای ۱۰ کیلومتر دیگر نیز باید علائم راهنمایی و رانندگی و نیوجرسی نصب شود. به نظر می‌رسد با مساعد شدن هوا و آسفالت این کیلومتر بتوانیم تا پایان سال آنرا افتتاح کنیم.

خادمی به مطالبات قابل توجه پیمانکار پروژه احداث کنارگذر ساوه و چهارخطه کردن قزوین نیز اشاره کرد و افزود: بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان مجموع مطالبات پیمانکار است که بدنبال تامین مبلغ، پرداخت خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، همچنین در خصوص محور قدیم ساوه به همدان نیز گفت: تعریض مسیر ساوه تا غرق آباد در محور قدیم ساوه به همدان یکی از درخواست های مسئولان و مردم این منطقه است.

وی توضیح داد: معمولا وقتی یک آزادراه در محور مواصلاتی احداث شد به موازات آن بزرگراهی احداث نمی شود، اما به دلیل ایجاد اشتغالی که در محور قدیم ایجاد شده و حجم بالای تردد را در خود جای داده است، لذا توجیه خوبی است تا بتوان از طریق رایزنی با سازمان برنامه و بودجه نسبت به احیای ردیف اعتباری و دو بانده کردن این محور اقدام کرد.

خادمی تصریح کرد: در حال حاضر هیچ ردیف اعتباری برای تعریض این محور وجود ندارد گرچه در گذشته یک ردیف اعتباری برای آن در نظر گرفته شده بود و با احداث آزادراه در موازات این محور حذف شد .امیدواریم بتوان با احیای این ردیف اعتباری در محدوده‌ای که اشتغال ایجاد شده و مسیر آن پرتردد است، نسبت به تعریض و دوبانده کردن این محور قدیم پرتردد کشور اقدام کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال ایسنا در خصوص الکترونیکی کردن ایستگاه‌های عوارضی کشور نیز گفت: الکترونیکی کردن عوارض آزادراه‌های کشور موجب کاهش ترافیک مردم در صف های پرداخت عوارض شده و کار بسیار خوبی در حوزه صرفه جویی وقت و سوخت است.

وی بیان کرد: باید شرایطی فراهم کرد تا هم سرمایه گذار موفق به دریافت عوارض شود و هم مردم بتوانند به راحتی عبور کنند. به همین منظور از مردم انتظار می‌رود که از اجرای این طرح استقبال کنند و از امکانات الکترونیکی برای پرداخت عوارض استفاده کنند.

خادمی افزود: برای پرداخت عوارض مدت زمان خاصی تعیین شده است و توافقنامه ای با پلیس راه امضا شده است تا مدت زمان پرداخت عوارض افزایش یابد که این میزان ممکن است به ۷۲ ساعت برسد. در تمام دنیا عوارض گیری قبل از عبور از آزادراه است و این طور نیست که فرد بخواهد بعد از عبور از مسیر نسبت به پرداخت عوارض اقدام کند.

وی تصریح کرد: شرایطی فراهم خواهد شد که ضمن تسهیل در پرداخت عوارض از سوی مردم، سرمایه گذارانی که در احداث آزادراه مشارکت می کنند از برگشت سرمایه خود اطمینان حاصل کنند تا بتوان آینده آزادراه سازی را تامین کرد تا توسعه آزادراه ها با مشکل مواجه نشود و ایمنی در تردد ارتقا یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: بخشی از کریدورهای بین المللی نظیر جاده ابریشم از ایران عبور می‌کنند و باید از این موقعیت و ظرفیت جهت بهره برداری از ترانزیت دنیا استفاده کرد. باید شرایطی فراهم کرد تا شبکه راه های مواصلاتی کشور به طور کامل تکمیل شود و با توسعه آزادراه ها ایمنی تردد را با مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی ارتقا دهیم.

در جریان بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور از کنارگذر ساوه و محور قدیم ساوه به غرق آباد، معاون عمرانی استانداری مرکزی، نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی، فرماندار ساوه و جمعی از مقامات استانی و شهرستانی حضور داشتند.

انتهای پیام

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group