جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۳۰ درصد تصادفات در حوزه استحفاظی محورهای مواصلاتی شهرستان ساوه در محور قدیم ساوه به همدان رخ می‌دهد.

حجت‌الاسلام محمد سبزی امروز چهارشنبه سوم دیماه در جریان بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور از کنارگذر در حال احداث ساوه و محور قدیم ساوه به غرق آباد  در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ساوه به دلیل قرار گرفتن در شاهراه مواصلاتی کشور با حجم بالای تردد وسایط نقلیه سبک و سنگین مواجه است و بالتبع آمار سوانح جاده ای آن بسیار بالاست.

وی بهره برداری از کنارگذر ساوه را عاملی جهت جلوگیری از ورود کامیون به داخل شهر و کاهش بار ترافیکی محورهای مواصلاتی این شهرستان دانست و افزود: از سالیان گذشته عملیات اجرایی این پروژه آغاز شده و متاسفانه به دلیل محدودیت منابع مالی، روند اجرای آن با کندی مواجه شده است.

وی طول این کنارگذر را ۲۵ کیلومتر در دو لاین رفت و برگشت اعلام کرد و افزود: هم اکنون عملیات اجرایی این پروژه عمرانی به اتمام رسیده و با برطرف کردن نواقص موجود باید هرچه سریعتر به بهره برداری برسد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه تاخیر در بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی را مصداق اتلاف سرمایه های کشور و بیت المال بیان کرد و گفت: این پروژه ملی باید تا پایان سال زیر بار ترافیک برود تا از هدررفت سرمایه‌ها جلوگیری شود.

وی در خصوص تعریض و دوبانده کردن محور قدیم ساوه به غرق آباد نیز گفت: براساس اعلام وزارت راه و شهرسازی در محورهای مواصلاتی که اتوبان یا آزادراه احداث می شود امکان تعریض و بهسازی محورهایی که در گذشته احداث شده و در موازات این اتوبان ها یا آزادراه ها قرار دارند وجود ندارد و ردیف اعتباری برای آنها تخصیص نخواهد یافت.

حجت الاسلام سبزی با تاکید بر اینکه حجم بالای سرمایه گذاری و اشتغال ایجاد شده در حدفاصل شهرهای ساوه تا غرق آباد منجر به افزایش بار ترافیکی محور قدیم شده است، افزود: هم اکنون در مجتمع شیروگوشت دامدشت ساوه مستقر در این محور مواصلاتی، افزون بر ۱۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده و افراد روزانه باید این مسیر پرتردد و خطرناک را با خودروی شخصی خود بپیمایند. همچنین تعداد زیادی روستا در این مسیر وجود دارد و روزانه شاهد تردد روستائیان از این محور به ساوه یا غرق آباد هستیم.

وی به آمار بالای سوانح جاده ای این محور نیز اشاره کرد و گفت: سوانح جاده ای محور قدیم ساوه به غرق آباد در نیمه نخست سال جاری ۱۵ کشته و ۶۸ زخمی برجای گذاشته است که آمار بالا و نگران کننده ای است.

این نماینده مردم در خانه ملت افزود: برای تعریض و دو بانده کردن این محور قبل از احداث اتوبان ساوه همدان ردیف اعتباری در نظر گرفته شده بود که متاسفانه حذف و از ردیف خارج شده است و امیدواریم با احیای ردیف اعتباری، این محور پرتردد و پرتصادف تعریض و دوبانده شود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group