جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

نائب رئیس شورای اسلامی شهر غرق آباد استقرار نمایندگی ادارات را در گرو ارتقای شهر غرق آباد به بخش شهید چمران دانست و بر تامین مهمترین خواسته شهروندان غرق آبادی که همین امر است، تاکید کرد.

علیرضا رهبر رضاخانلو در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، استقرار نمایندگی ادارات در شهر غرق آباد را یکی از ضروریات برای تسهیل در امور اداری مردم و پیشگیری از ترددهای غیرضروری شهروندان به مرکز شهرستان دانست و  اظهار کرد: استقرار نمایندگی اداراتی نظیر صنعت، معدن و تجارت، ثبت اسناد و املاک، ورزش و جوانان، بنیاد مسکن و ... در شهر غرق آباد به دلیل حجم بالای مراجعه شهروندان به این ادارات ضروری است.

وی به مزیت صنعتی بودن شهر غرق آباد با فعالیت شهرک صنعتی اشاره کرد و افزود: استقرار نمایندگی اداره صنعت، معدن و تجارت در شهر غرق آباد موجب تسهیل در امور سرمایه گذاران و مدیران صنایع شده و می تواند بستر تولید و میزان اشتغال را تا 40 درصد افزایش دهد.

عضو شورای اسلامی شهر غرق آباد در ادامه به موضوع تثبیت مالکیت اراضی شهروندان این شهر اشاره کرد و افزود: نزدیک به ۸۰ درصد از اراضی که مردم در آن سکونت دارند فاقد اسناد مالکیت است و اسناد برخی اراضی پس از انقلاب مصادره شده است که با پیگیری شورای اسلامی شهر و در سفر اخیر رئیس کل دادگستری استان مرکزی این مشکل مطرح شد و امید است از طریق مراجع قانونی موضوع تثبیت مالکیت اراضی تمامی شهروندان بررسی و مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی در ادامه به مواجه شدن شورای پنجم با بحران مالی متاثر از اجرای قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده در برنامه ششم توسعه اشاره کرد و افزود: شهرداری غرق آباد مانند سایر شهرداری های شهرهای کوچک از اجرای قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده آسیب جدی دید به گونه ای که با آغاز بکار شورای پنجم که با اجرای این قانون تقارن داشت نزدیک به 60 درصد درآمد شهرداری، از محل اجرای این قانون کاهش یافت.

وی تصریح کرد: با وجود کاهش و افت شدید درآمد شهرداری، اما شورای پنجم با رصد دقیق نیازهای شهری و اولویت بندی پروژه ها و درآمدزایی از سایر منابع و ظرفیت ها، اقدامات قابل توجهی را در سطح شهر انجام داد.

این عضو شورای شهر غرق آباد به واگذاری زمین برای احداث ۴۵۰ واحد مسکونی از سوی مدیریت شهری اشاره کرد و افزود: در حال حاضر عملیات اجرایی احداث ۱۰۴ واحد مسکونی برای شهروندان آغاز شده است. همچنین واگذاری 52 قطعه زمین برای محرومین، تخفیف عوارض ساخت و ساز و نیز احداث 20 واحد مسکونی دیگر برای افراد فاقد مسکن با مشارکت بنیاد مسکن از دیگر اقدامات شورای پنجم بوده است.

رهبررضاخانلو، در ادامه وجه تمایز شورای پنجم را اولویت بندی اجرای طرح های عمرانی با رصد و نیازسنجی دقیق مطالبات شهروندان برشمرد و افزود: فعال کردن صنعت و تولید با تامین زیرساخت های حوزه تولید و اشتغال مهمترین کارکرد مدیریت شهری بوده است. در حالی که فعالیت صنایع شهرک صنعتی غرق آباد در گذشته به چند واحد تولیدی انگشت شمار محدود بود اما خوشبختانه با تلاش برای جذب سرمایه گذاری و تامین زیرساخت ها حجم سرمایه گذاری در این شهرک چندبرابر شده است و این روند همچنان شتابان، علیرغم تحریم ها و فشارهای اقتصادی ادامه دارد.

وی به ادامه فعالیت دانشگاه پیام نور در شهر غرق آباد اشاره کرد و افزود: مطالبات و نیازهای شهروندان به مراجع ذیربط انعکاس داده شده است و امیدواریم در یکسال باقیمانده شورای پنجم شاهد حل بخش اعظمی از مشکلات و انجام کارهای بجامانده باشیم.

این عضو شورای شهر غرق آباد همچنین گفت: در 10 سال قبل سرانه ها براساس نفوس و مسکن و جمعیت نبود، اما اخیرا براساس قانون سرانه اعتباری هر شهری براساس نفوس و مسکن تخصیص داده می شود که انتظار می رود برای تامین نیازهای مالی شهر غرق آباد با انعطاف در قانون سهم بیشتری از اعتبارات در نظر گرفته شود تا شاخص های سلامت، آموزشی، رفاهی، فضای سبز و ... به نسبت جمعیت شناور این شهر ارتقا یابد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group