چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 | Wednesday 24 April 2024

استاندار مرکزی: عملیات اجرایی تخصیص آب ساوه از سد کوچری از چند ماه آینده تسریع می یابد به گونه ای که تاخیر و وقفه های صورت گرفته را جبران خواهد کرد.

سیدعلی آقازاده یکم آبانماه در جلسه شورای اداری ساوه که به منظور قرعه کشی 2150 واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در این شهر برگزار شد، اظهار کرد: تعیین تکلیف مالکیت اراضی  پلاک ۸۴ شهرک علوی با حمایت همه جانبه انجام و مشکل مردم این منطقه کاملا برطرف شد.

وی افزود: سهم تخصیصی آب ساوه از سد کوچری ۴۰۰ لیتر بر ثانیه است که حدود ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و خوشبختانه با تضمین دولت از طریق مشارکت سرمایه گذار، عملیات اجرایی آن از چند ماه آینده تسریع می یابد به گونه ای که تاخیر و وقفه های صورت گرفته را جبران خواهد کرد. دولت به تنهایی توان تأمین این میزان اعتبار را ندارد و با مشارکت سرمایه گذار، این میزان اعتبار تأمین می شود .

وی گفت : دشمن تحریم بزرگی را به ما تحمیل و اجبار کرده است و نباید با ناهماهنگی و نغمه ناسازگاری سر دادن تحریم ها را تشدید کرد.

وی در خصوص مشکل مسکن اراک و ساوه گفت: افزایش کاذب قیمت مسکن در این دو شهر که از متوسط کشوری بالاتر است مشکل ایجاد کرده است که علت آن این است که تاکنون اقدامی برای تولید مسکن ارزان قیمت صورت نگرفته بود.

آقازاده گفت: با اعلام سیاست های دولت در اجرای طرح اقدام ملی مسکن در ساوه ۱۷۰۰ قطعه زمین برای ساخت مسکن آماده شده است. نرخ بیکاری در ساوه پایین است و این پایین بودن نرخ بیکاری باعث مهاجرت مردم برای کار به این شهرستان شده و این عامل، مشکل تامین مسکن را در این شهرستان ایجاد می‌کند .

وی افزود: به هر میزانی که در ساوه نیاز به مسکن باشد و هر اندازه که متقاضی وجود داشته باشد زمین مورد نیاز از طریق مجموعه استان واگذار خواهد شد و هیچ محدودیتی برای واگذاری زمین در ساوه برای احداث مسکن در قالب طرح اقدام ملی وجود ندارد.

آقازاده سهمیه ابلاغی اراک را هشت هزار واحد اعلام کرد و گفت: اگر این عدد تا ۱۵ هزار واحد افزایش یابد مشکلی وجود ندارد. هم اکنون ۱۲ هزار واحد مسکن ملی در شهرهای جدید سراسر استان در حال اجراست . پروانه های ساخت مسکن هم صادر شده و هیچ منعی برای تولید انبوه مسکن در این طرح وجود ندارد.

وی ارتقای دانشکده علوم پزشکی ساوه به دانشگاه، ساماندهی محورهای مواصلاتی، شناسایی متقاضیان برای خانه دار شدن را از اولویت های پیش رو دانست.

مرزبان مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی نیز در آئین گفت: سهمیه ابلاغی استان مرکزی در طرح اقدام ملی مسکن 21 هزار و 290 واحد بوده که از این تعداد 12 هزار و 400 واحد مختص شهرهای جدید امیرکبیر و مهاجران و 8890 در اراک و مابقی شهرهای استان است.

وی با بیان اینکه متولی ساخت مسکن در شهرهای زیر 100 هزار نفر بنیاد مسکن است، گفت: 1550 واحد زمین برای این شهرها برای ساخت مسکن تحویل بنیاد شده است و در شهرهای جدید هم عملیات اماده سازی شروع شده است، همچنین حدود 550 واحد زمین برای افرا تحت پوشش کمیته امداد در سطح استان تامین شده است.

مرزبان گفت: در اراک زمین 24 هکتاری انتهای هپکو با ظرفیت 3040 واحد و شهرک کوثر با ظرفیت 600 واحد برای این طرح در نظر گرفته شده و طرح های بازآفرینی شهری نیز در اراک در حال اجراست که اراک در این خصوص پایلوت کشوری است.

به گفته وی، در هیچیک از شهرهای استان مشکل تامین زمین وجود ندارد و اگر متقاضی بیشتر از ظرفیت ابلاغی باشد از اوقاف برای تامین زمین کمک گرفته می شود.

به گزارش ایسنا، در این آئین قرارداد پنج شهروند شهرستان های تفرش و آشتیان از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی به طور نمادین به آنها اهدا شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group