شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

استاندار استان مرکزی از تشکیل کارگروه های تخصصی برای حل مشکلات شرکت توسعه سیاحان سرزمین ایرانیان زرندیه (آیلند) به عنوان بزرگترین مجتمع گردشگری خاورمیانه خبر داد.

سیدعلی آقازاده در گفت‌وگو با ایسنا به تشریح جزئیات جلسه مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی استان مرکزی و شهرستان زرندیه در شهر آیلند و در منطقه ویژه اقتصادی ایرانیان این شهرستان پرداخت و افزود: این جلسه با هدف بررسی مشکلات پیش رو و موانع توسعه‌ای این منطقه تشکیل و منجر به اتخاذ تصمیمات راهبردی برای برون رفت از این مشکلات شد.

وی با اشاره به مشکلاتی که این شرکت طی یکسال اخیر در حوزه اداری با آن دست به گریبان بود، اظهار کرد: گرچه برخی از این مشکلات در طول این مدت با پیگیری مجموعه استانداری و دستگاههای اجرایی مرتفع شده و این مجموعه توانسته است به فعالیت های خود با کاربری های تعریف شده ادامه دهد.

استاندار استان مرکزی تصریح کرد: در این نشست کار بررسی و تصمیم گیری برای برطرف کردن باقیمانده مشکلات این شرکت که در حیطه اختیارات استان بود انجام و خوشبختانه با یک هم افزایی و مشارکت بین بخشی سازوکار مناسبی برای حل مشکلات اتخاذ شد. البته مقرر شد برخی مشکلات که باید در سطح ملی بررسی و برای برطرف شدن آن تصمیم گیری شود از طریق مدیران استانی پیگیری شود.

آقازاده از تشکیل کارگروه های تخصصی برای حل مشکلات این شرکت در سطح استان خبر داد و افزود: با مشخص شدن وظایف کارگروه های تشکیل شده روند بررسی مشکلات باقیمانده توسعه ای این شرکت تسریع خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه مجتمع گردشگری و تفریحی ایرانیان زرندیه به عنوان نخستین مجتمع بزرگ گردشگری در ایران و کشورهای منطقه و خاورمیانه از لحاظ تنوع در کاربری و خدمات گوناگون محسوب می شود، افزود: در این جلسه همه مدیران استانی و شهرستانی مکلف به حل مشکلات و موانع توسعه ای این شرکت شدند تا شاهد افتتاح و بهره برداری از فازهای متنوع با کاربریی های تعریف شده تا پایان سال و اوایل سال آینده باشیم.

استاندار استان مرکزی در ادامه عمده ترین مشکل شرکت توسعه سیاحان سرزمین ایرانیان زرندیه را موضوع تامین آب دانست و افزود: این شرکت در حال حاضر با هزینه‌ای بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان برای انتقال آب خام به میزان ۴۰۰ لیتر بر ثانیه از جنوب تهران، از طریق لوله گذاری، بخشی از فرآیند تامین آب مورد نیاز را عملیاتی کرده است که در ادامه کار مشکلات اداری وجود داشت که در این نشست برای برون رفت از آن تصمیم گیری شد.

وی برخورداری این مجتمع بزرگ گردشگری و تفریحی کشور از فیبرنوری را از دیگر مطالبات مطرح شده در این جلسه بیان کرد: برخورداری این مجتمع از فیبر نوری زمینه ساز راه اندازی پارک علم و فناوری خواهد شد و موجب برقراری ارتباطات بین المللی از طریق فیبر نوری می شود.

آقازاده همچنین به مشکل تامین گاز مورد نیاز این شرکت اشاره کرد و افزود: در این جلسه مقرر شد شرکت گاز استان مرکزی در خصوص این مشکل چاره اندیشی کند و در مجموع همه مدیران استانی مکلف به اتخاذ سازوکار مناسب و تلاش حداکثری برای حل باقیمانده مشکلات این مجموعه شدند.

در حاشیه این جلسه معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری یکصدوبیست و دومین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان  به ریاست استاندار مرکزی در شرکت توسعه سیاحان سرزمین ایرانیان زرندیه گفت: در این جلسه تصمیمات خوبی برای اینکه این شرکت بتواند هر چه سریعتر در مدار ارائه خدمات قرار بگیرد اتخاذ شد.

سعید فرخی با اشاره به برخی مشکلات زیرساختی شرکت توسعه سیاحان سرزمین ایرانیان اشاره کرد و افزود: مشکل ارتباط فیبر نوری، ایجاد گمرک در منطقه ویژه اقتصادی ایرانیان و مشکلاتی با شرکت های خدمات رسان وجود داشت که با دستور استاندار مرکزی، مدیران استانی مکلف به برطرف کردن مشکلات شدند تا زمینه تسریع در بهره برداری کامل از این مجموعه فراهم شود.

وی افزود: در ادامه این جلسه مشکلات چند واحد تولیدی شهرستان زرندیه نیز بررسی شد تا بتوان با حل مشکلات مسیر کارآفرینی را تسهیل کرد و با ایجاد اشتغال جهش واقعی تولید در این منطقه و استان مرکزی محقق شود.

انتهای پیام

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group