پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

مهندس مددی معاون خدمات شهری شهرداری ساوه در گفت و گو با نارستان با اشاره به اینکه یکی از اصلی ترین ارتباط شهر با شهروندان مبلمان شهری می باشد، گفت: چهره نابسامان و کمبودها در مبلمان شهری می تواند نقش زیادی در کاهش نشاط و شادابی شهروندان و رضایت آنها از محیط شهر داشته باشد.


?وی داشتن شهري پويا وبانشاط  را حق مردم دانست و افزود: ساوه با وجود شرایط خاص از جمله میزبانی بزرگترین شهر صنعتی کشور و پیشنیه بالای تاریخی و مذهبی، متاسفانه از مبلمان شهری جذاب و مناسب برخوردار نیست بطوری که این وضعیت زیبنده شهروندان آن نمی باشد.

?مددی با اشاره به رویکرد  شهرداری و شورای اسلامی شهر ساوه در دوره پنجم، بیان کرد: علی‌رغم شرایط سخت اقتصادی نامناسب در این دوره با هدف زیبایی شهر و احترام به شأن والای شهروندان با مشارکت مردم در گام نخست ساماندهی و بهسازی بلوار قائم مورد توجه شهرداری و شورا دوره پنجم قرار گرفت.

?وی تصریح کرد: بلوار قائم  با وجود اینکه یکی از محله‌های  اصیل و با قدمت ساوه به شمار می‌رود و از ورودی‌های مهم  شهر نیز می باشد که غالباً شهر ما  از این منظر مورد قضاوت مسافران، میهمانان و مردم شهر قرار می‌گیرد، سالها بود که  به ‌سبب کم‌توجهی و عدم رسیدگی، سیما و منظر نامناسبی داشت.

 ?وی یادآور شد: شهرداری ساوه با تدبیر شهردار محترم و حمایت شورای اسلامی شهر توانست با ساماندهی بلوار قائم گام خوبی در جهت جلب رضایت شهروندان عزیز ساوجی با اجرای طرح زیباسازی و ساماندهی این بلوار بردارد که در ادامه  این طرح در خیابان امام (ره) و ابتدای خیابان استاد مطهری نیز اجرا شد.

?مهندس مددی اظهار داشت: با توجه به اینکه محله طالقانی یکی از قدیمی ترین محله های شهر ساوه است، بنا به درخواست شهروندان ساماندهی و زیباسازی بلوار طالقانی نیز در برنامه شهرداری قرار گرفت تا با ایجاد یک بلوار جدید با ارتفاع یکسان و مناسب، نصب روشنایی، کفپوش گذاری و کاشت درختان مناسب بتوانیم در بهبود منظر شهری در این منطقه از شهر هم یک گام مطلوب برداریم.

?وی ادامه داد: همزمان با شروع این طرح  در فضای مجازی شاهد  برخی اخبار در خصوص قصد شهرداری برای قطع  شبانه درختان بودهایم که بنده ضمن احترام به این عزیزان باید عرض کنم که برای اجرای هر پروژه قطعاً در وهله اول ما هم دغدغه حفظ درختان را داریم و در بلوار طالقانی نیز اولویت اجرای طرح با  حفظ درختان كاج قديمي است.

?وی گفت: ولی با توجه به اینکه هم اینک بهترین فصل برای جابجایی درخت و درختچه ها است برخی درختان کاشته شده بصورت بی نظم  با تراکم بالا  و درختان آفت زده در این بلوار که موجب کاهش دید رانندگان و سختی تردد عابرین پیاده هستند و گاها شاهد تصادف های متعدد خودروها با عابرین هم شده اند و این نکته بارها در جلسات  شورای ترافیک هم مطرح گردیده است،جابجا و ساماندهی خواهند شد.  
مهندس مددی ابراز داشت: مردم  نیز در ایجاد فضای با نشاط در جامعه شهری تأثیر به‌سزایی دارند اما این مهم در شرایطی رقم می‌خورد که همه با هم همکاری کنند و به این باور برسند که شهر همانند منزل خودمان از ارزش و اهمیت والایی برخوردار است.

?وی تصریح کرد: در حوزه زیباسازی مناظر عمومی و شهری نباید نگاهمان فقط به شهرداری باشد بلکه هرکدام از شهروندان می‌توانند همچون یک شهردار عمل کنند و در حد یک نهاد  به توسعه مظاهر شهری بپردازند.
مهندس مددی با بیان اینکه همراهی مردم با ما در اجرای طرح های زیباسازی مبلمان شهری وظیفه ما را سنگین تر کرده است، افزود: ما ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه کارکنان زحمتکش شهرداری که در جهت عمران و آبادانی شهر تلاش و کوشش کنند از سعه صدر شهروندان نیز سپاسگزاریم و امیدوایم اجرای این پروژه ها  گامی موثر برای ایجاد رفاه و نشاط  بیشتر شهروندان باشد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group