پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوه از فعالیت ۵۶ مدرسه دو شیفته در سطح شهرستان ساوه خبر داد.

ابراهیم فراشیانی امروز یکشنبه، به مناسبت فرارسیدن هفته شورای آموزش و پرورش(۲۴ الی ۳۰ دیماه) با شعار "نگاه ملی، تحول منطقه‌ای" در نشستی با خبرنگاران اظهار کرد: قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش از ارزشمندترین قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی در دیماه سال ۱۳۷۲ بود که با هدف عدم تمرکز و مشارکت در تصمیم گیری به تصویب نمایندگان مجلس رسید.

وی مشارکت مردم در ماموریت‌های آموزش و پرورش و بهره گیری کلیه منابع و امکانات به منظور تاسیس، توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی و تسهیل در فعالیت‌های اجرایی نظام تعلیم و تربیت را هدف از تشکیل شورای آموزش و پرورش در کشور عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه در هر شهرستانی شورای تامین، شورای برنامه‌ریزی و شورای آموزش پرورش به عنوان سه شورای اصلی فعالیت دارند، افزود: فرماندار شهرستان، ریاست شورای آموزش و پرورش را بر عهده دارد و مدیر آموزش و پرورش دبیر شوراست.

فراشیانی از شورای آموزش و پرورش شهرستان ساوه به عنوان یکی از فعال‌ترین شوراهای آموزش و پرورش استان یاد کرد و افزود: انتخاب شورای آموزش و پرورش شهرستان ساوه در چند سال اخیر به عنوان شورای برتر استان به دلیل حجم بالای مصوبات و مشارکت مردم در ماموریت‌های محوله صورت گرفته است.

وی از برگزاری ۲۶۸ جلسه از ابتدای تاسیس شورای آموزش و پرورش در شهرستان ساوه خبر داد و گفت: در سال جاری ۶۱ پیشنهاد در این شورا به تصویب رسیده است که نامگذاری یکی از مدارس به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، تغییر کاربری بخشی از فضاهای مازاد آموزش و پرورش از آموزشی به تجاری، فرهنگی و اداری و نیز مشارکت شهرداری‌ها در حوزه آموزشی با اختصاص پنج درصد هزینه صدور پروانه‌های ساختمانی از جمله مصوبات مهم بوده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوه در ادامه گفت: هم اکنون آمار دانش آموزی شهرستان ساوه به مرز ۵۵ هزار نفر رسیده است که در ۳۰۴ مدرسه مشغول تحصیل هستند و این آمار بیانگر رشد فزاینده جمعیت دانش آموزی است.

وی تصریح کرد: به نسبت افزایش جمعیت دانش آموزی، شهرستان ساوه از معدود شهرستان‌هایی است که با توجه به رشد فزآینده آمار دانش آموزان با کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی مواجه است.

وی با تاکید بر اینکه مدارس دو شیفته و آمار بالای دانش آموز در هر کلاس از مهمترین معضلات نظام تعلیم و تربیت در ساوه به شمار می روند، افزود: با وجود محدودیت های موجود، اما دانش آموزان ساوجی رتبه‌های برتر علمی را به لحاظ استعداد بالا کسب می کنند که در صورت تک شیفت شدن و کیفیت بخشی به امر تعلیم و تربیت، جمعیت دانش آموزی شهرستان در پیمودن مدارج علمی گام‌های بهتری را خواهند برداشت.

وی همچنین خواستار نگاه جدی دستگاه‌های فرادستی برای تامین نیروی انسانی و معلم در ساوه شد و افزود: هم اکنون چهار مدرسه در حال احداث و تکمیل است و یکی از مدارس همزمان با دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید. همه تلاش ما تک شیفته کردن، کاهش آمار دانش آموزی در کلاس و افزایش سهمیه نیروی انسانی است.

فراشیانی در ادامه گفت: از ۳۰۴ مدرسه موجود در شهرستان ۸۲ مدرسه غیرانتفاعی است و ساوه از جمله مدارس پیشرو در حوزه مدارس غیر انتفاعی به شمار می رود.

وی افزود: سرانه فضای آموزشی برای هر دانش آموز سه متر است. هم اکنون این سرانه در ساوه ۱.۸ است و در تلاش هستیم تا ظرف سه سال آینده به سرانه استاندارد مصوب سازمان نوسازی و تجهیز مدارس برسیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه بیشترین آمار افراد بیسواد شهرستان مربوط به افراد بالای ۴۵ سال است، گفت: براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ که از سوی استانداری مرکزی اعلام شده است در حال حاضر ۸۲۳۷ نفر در این شهرستان بیسواد هستند و همه ساله سهمیه خاصی برای باسواد کردن مردم در نظر گرفته می‌شود.

به گفته فراشیانی در حال حاضر ۹۵.۶ درصد مردم شهرستان ساوه باسواد هستند و در سال جاری برای باسواد کردن ۵۴۲ نفر از شهروندان و نیز اتباع خارجه برنامه ریزی شده و اجرایی خواهد شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group