شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

استاندار مرکزی گفت: با دستور وزیر نیرو برای تامین هزینه مورد نیاز انتقال سهم ساوه از آب سد کوچری، ماده ۵۶ اعمال می شود که براساس آن دولت اجرای طرح را به بخش خصوصی واگذار می کند و در یک مدت زمان مشخص، اعتبار هزینه شده بهمراه سود بانکی از سوی دولت به بخش خصوصی پرداخت شود و امیدواریم ظرف مدت دو سال آینده این طرح به بهره برداری برسد.

به گزارش ایسنا، سیدعلی آقازاده بعنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه ساوه در جمع نمازگزاران اظهار کرد: ساوه در شاهراه تردد زائران اربعین حسینی قرار دارد و موکب داران در این مسیر پذیرای زائران کربلای حسینی هستند.

وی تاکید کرد: علیرغم توطئه های دشمنان، فضای امنی برای زیارت ارادتمندان سیدالشهدا(ع) فراهم شده است.

آقازاده ساوه را راس و سر استان مرکزی دانست و گفت: ساوه از دید مسئولان عنصری جداناپذیر از پیکر استان مرکزی است و تمام هم و غم مسئولان ارائه خدمات بهینه به مردم این خطه استان است. در شهرستان ساوه برای اولین بار در سطح استان، میز خدمت با حضور استاندار و مدیران استانی برپا می شود و به دلیل اهمیت این شهرستان ویژه، آماده حل مشکلات مردم با حضور میدانی و چهره به چهره هستیم.

وی با بیان اینکه بیشترین سفر در مدت زمان استانداری اینجانب، به ساوه انجام شده است و مشکلات این منطقه در ابعاد گوناگون مورد بررسی قرار می‌گیرد، گفت: ساوه در بهترین شرایط همدلی و هم افزایی بین بدنه ساختار اجرایی و مردم قرار دارد و تلاش شبانه روزی مدیران در راستای اعتلای نام این شهرستان ویژه است.

آقازاده افزود: امام جمعه شهرستان نیز با انتقاد مشفقانه برای بیان مطالبات همراه مردم و به دنبال برطرف کردن موانع و مشکلات است.

وی افزود: هیچ راهکاری برای مقابله با تحریم جز تعامل بین مردم و مسئولان وجود ندارد و چنانچه اختلاف و ناهماهنگی بین این دو وجود داشته باشد، دشمن در عملی کردن توطئه‌های خود موفق خواهد بود.

آقازاده با بیان اینکه باید از این شرایط حداکثر استفاده را کرد و از همه ظرفیت ها برای حل مشکلات مردم بهره برداری کرد، گفت: ساوه در حال توسعه است و برخی از پروژه های مهم شهری نظیر کمربندی شهرستان که زمینه ساز آرامش و راحتی مردم است به زودی افتتاح خواهد شد.

وی گفت: راه اندازی کمربندی علاوه بر جلوگیری از تردد کامیون به داخل شهر موجب تلطیف هوای شهر خواهد شد. این پروژه در دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید.

آقازاده با بیان اینکه ساوه از معدود شهرستان های کشور است که پایین ترین نرخ بیماری را داراست، نرخ بیکاری را در ساوه ۶ درصد، در استان ۸.۳ و در کشور ۱۰ درصد عنوان کرد و افزود: بر این اساس نرخ بیکاری در ساوه تقریبا نصف کشور است.

وی تولیدات حوزه صنعت و کشاورزی ساوه را در سطح کشور بی نظیر عنوان کرد و گفت: به دلیل کمبود منابع آبی، بالغ بر ۳۰ میلیون متر مکعب آب از سد الغدیر به حوزه کشاورزی اختصاص یافت که توانست تولیدات کشاورزی ساوه را هزاران تن در سال‌جاری افزایش دهد. منابع آبی سد الغدیر هم اکنون در بهترین شرایط قرار دارد و با مصرف بهینه آب می توان فرصت های شغلی در حوزه کشاورزی را افزایش داد.

آقازاده اظهار کرد: سهم ساوه از سد کوچری ۴۰۰ لیتر بر ثانیه است که تحقق آن هزینه ای معادل ۷۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد. مقرر شده است که با دستور وزیر نیرو برای تامین هزینه مورد نیاز برای این پروژه ماده ۵۶ اعمال شود که براساس آن دولت اجرای طرح را به بخش خصوصی واگذار می کند و در یک مدت زمان مشخص، اعتبار هزینه شده بهمراه سود بانکی از سوی دولت به بخش خصوصی پرداخت شود و امیدواریم ظرف مدت دو سال آینده این طرح به بهره برداری برسد.

وی همچنین با بیان اینکه تاسیس بخشداری جدید با عنوان بخش شهید چمران به مرکزیت شهر غرق آباد از وزارت کشور مطالبه شده و امیدواریم شاهد ابلاغ وزارت کشور باشیم، افزود: یکی از مشکلات ساوه ورزشگاه شهید چمران بود که با یک حرکت جهادی برای میزبانی مسابقات خانگی فوتبال آماده سازی شده است.

استاندار مرکزی گفت: این شهر دارای یک سهم در لیگ دسته یک کشور است و بازی خانگی امروز در ورزشگاه شهید چمران برگزار می شود.

سید علی آقازاده همچنین در حاشیه برپایی میز خدمت در ساوه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این میز خدمت به درخواست های ۶۵ نفر از شهروندان این شهرستان رسیدگی و دستورات لازم صادر شد.

وی افزود: بیشترین مطالبات شهروندان ساوجی در حوزه‌های عمرانی نظیر راه‌های مواصلاتی، آب و مشکلات صنایع، در حوزه تامین برق و تسهیلات بانکی و بعضا در مورد اشتغال و بیکاری بود. به دلیل تاثیرگذاری برپایی میز خدمت و دیدار چهره به چهره مسئولان با مردم تعدادی از مراجعه کنندگان از سایر نقاط استان مرکزی مانند شهرستان‌های تفرش و فراهان بودند که درخواست های آنان نیز مورد رسیدگی قرار گرفت.

استاندار استان مرکزی در ادامه به بازدید خود از مجتمع کشت و صنعت کوثر ساوه با برند حامی وابسته به بنیاد تعاون زندانیان کشور اشاره کرد و گفت: مجتمع کشت و صنعت کوثر ساوه از جمله مجتمع های موفق استان مرکزی به شمار می رود که ضمن ایجاد اشتغال و توانمندسازی مددجویان رای باز زندان توانسته بخش مهمی از آسیب های اجتماعی خانواده زندانیان را کاهش دهد.

وی با اشاره به ایجاد باغ پسته در این مجتمع گفت: خوشبختانه امسال بالغ بر ۵۰۰ تن پسته از باغات این مجتمع به وسعت ۳۵۰ هکتار برداشت می شود که اگر سرمازدگی بهاره وجود نداشت قطعا میزان تولید و برداشت پسته از این مجتمع به  هزار و ۵۰۰ تن افزایش می‌یافت.

وی افزود: حضور مددجویان و اشتغال آنان در این مجتمع بیانگر یک کار مشارکتی به منظور توانمندسازی و اشتغال آنان است امیدواریم شاهد توسعه چنین مجتمع های اشتغال زایی در نقاط مختلف استان باشیم.

استاندار استان مرکزی در ادامه سفر به ساوه با حضور در ورزشگاه شهید چمران این شهر از نزدیک تماشاگر بازی بین تیم فوتبال طلایی ثنا ساوه با آرمان گهر سیرجان شد.

بازدید از موکب های اربعین شهرستان های ساوه و زرندیه در محورهای مواصلاتی آزادراه تهران ساوه و اتوبان ساوه همدان موسوم به راه کربلا از دیگر برنامه های سفر استاندار مرکزی به شهرستان ساوه بود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group