جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

فرماندار ساوه با بیان اینکه شاخص‌های امنیتی در بانک‌های ساوه ضعیف است، گفت: ارتقای ضریب امنیتی در بانک‌ها و بنگاه‌های اقتصادی ضرورت دو چندان دارد.

به گزارش ایسنا، علی میرزایی در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب شهرستان ساوه با موضوع " بررسی راهکارهای افزایش ضریب امنیتی بانک‌ها و جلوگیری از سرقت" که با حضور رئیس دادگستری، دادستان، اعضای شورای تامین و روسای کلیه بانک‌ها و موسسات مالی شهرستان در محل دادگستری ساوه برگزار شد، اظهار کرد: سرقت موضوع بسیار مهمی است و مردم همیشه مراقبند که اموالشان در امنیت باشد و به سرقت نرود.

وی با تاکید بر اینکه این جرائم اثرات روحی و روانی زیادی را بر شهروندان دارد، اظهار کرد: گاهی اثرات روانی یک جرم بیشتر از خسارات مادی آن است.

فرماندار ساوه در ادامه بیان کرد: علت اصلی سوژه‌ شدن بانک‌ها جهت ارتکاب سرقت، عدم امنیت آنها و پرسود بودن سرقت از بانک‌هاست. متاسفانه شاخص‌های ایمنی در بانک‌های ما افزایش پیدا نکرده است و دوربین‌ها و پدال‌های موجود مناسب نیستند.

وی با اشاره به طرح‌های اجرا شده در کشورهای اروپائی جهت پیشگیری از وقوع سرقت بیان کرد: یکی از این طرح‌ها منجر به کاهش ۷۰ درصدی سرقت شده است.

میرزایی گفت: یکی از مسائلی که باعث می‌شود ما از امنیت غافل شویم و آن را پیگیری نکنیم بیمه شدن بانک‌ها در مقابل سرقت است، ولی در سرقت از بانک، تنها جبران خسارت مالی مطرح نیست.

وی درخصوص طرح شورای شهر ساوه در حوزه ایجاد شهر هوشمند گفت: این طرح در حال حاضر در کمیته انطباق در حال بررسی است و امیدواریم موجب کاهش جرائم شود.

به گزارش ایسنا، فرمانده نیروی انتظامی ساوه نیز گفت: در ماه‌های اخیر دو فقره سرقت بانک در شهرستان به وقوع پیوست که بار منفی و تاثیرات روانی شدیدی در جامعه ایجاد کرد و نگرانی نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌ها را به دنبال داشت.

سرهنگ پرویز اسدی افزود: هر چند در این دو مورد، مبلغ قابل توجهی به سرقت نرفته ولی اینگونه جرائم به هیچ وجه برای پلیس قابل هضم نیست. کارشناسان پلیس قبلا از کلیه ۷۴ بانک و موسسه مالی موجود در شهرستان بازدید بعمل آورده بودند و ایرادات امنیتی موجود و موارد پیشگیری از وقوع جرم  نیز کتبا به این مراکز اعلام شده بود ولی متاسفانه اقدام قابل توجهی از سوی بانک‌ها و موسسات مالی صورت نگرفت.

وی با بیان اینکه بانک‌ها حتما می‌بایست از نگهبان مسلح در طول ساعت کاری استفاده کنند و همچنین خودرو حمل پول باید با مامور حفاظتی و اسکورت حرکت کند، افزود: در شهرستان ساوه دو موسسه حفاظتی زیر نظر پلیس فعالیت می‌کند که بانک‌ها می توانند از این ظرفیت در شهرستان استفاده کنند.

فرمانده انتظامی ساوه در ادامه ضمن ارائه آماری از عملکرد پلیس در خصوص بانک‌ها و موسسات مالی بیان کرد: در ۶ ماهه اول سال جاری ۱۴۶۲ مورد زنگ خطر بانک‌ها در شهرستان به صدا درآمده و ۸۴۱ مرتبه اعزام مامور به بانک‌ها داشته ایم که متاسفانه گاها زنگ خطر به شکل سهوی به صدا درآمده یا سیستم اعلام خطر بانک‌ها مشکل دارد که اقدامات لازم درخصوص رفع این مشکلات باید صورت پذیرد.

وی به مواردی از عدم رعایت مقررات حفاظتی در بانک‌ها و موسسات مالی شهرستان اشاره کرد و افزود: تاکنون جهت رفع این موارد وارد فاز ضمانت اجرایی نشده‌ایم و از ظرفیت دستگاه قضائی و دادستان استفاده نکرده‌ایم.

انتهای پیام

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group