پنجشنبه 30 فروردين 1403 | Thursday 18 April 2024

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: 8 سهمیه بومی در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در سال ۹۸ دانشگاهها به دانشکده علوم پزشکی ساوه اختصاص یافت.

دکتر عباس نیک روش در گفتگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، اظهار کرد: ‌در راستای اهداف دانشکده در تامین نیروی انسانی در دو شهرستان ساوه و زرندیه، با پیگیری معاونت آموزشی دانشکده و ارسال تقاضا به وزارت بهداشت و درمان و سازمان سنجش ۸ سهمیه بومی در رشته‌های پزشکی عمومی، دندانپزشکی و داروسازی از پذیرفته شدگان کنکور سراسری ۹۸ به این دانشکده اختصاص یافت.

وی افزود: با توجه به اینکه در دانشکده علوم پزشکی ساوه این سه رشته تحصیلی ارائه نمی‌شود، مقرر شد ۲ سهمیه بومی داروسازی این دانشکده در دانشگاه علوم پزشکی زنجان و ۴ سهمیه پزشکی و ۲ ‌دندانپزشکی در دانشگاه علوم پزشکی اراک تحصیل و پس از پایان تحصیلات، تعهدات خدمت خود را به مدت ۳ برابر میزان تحصیل در شهرستانهای ساوه و زرندیه به مردم این دو شهرستان ارائه خدمت کنند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه در ادامه گفت: این دانشکده در حال حاضر با 9 رشته شامل رشته‌های پرستاری، مامائی، هوشبری، اتاق عمل، فوریت‌های پزشکی، فناوری اطلاعات، بهداشت عمومی، بهداشت محیط و بهداشت حرفه‌ای با جذب افزون بر 700 دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی فعالیت دارد.

وی به فعالیت 25 هیات علمی در دانشکده علوم پزشکی ساوه اشاره کرد و افزود: در نتیجه بازرسی از دانشکده‌های منطقه 6 کشور شامل دانشکده‌های ساوه، قزوین، زنجان، البرز، قم، اراک و خمین، رشته‌هایی که در دانشکده ساوه وجود دارد از سطح بالایی در حوزه کیفیت علمی برخوردار است.

دکتر نیک روش افزود: در نظر داریم برخی از رشته هایی که استعداد ایجاد آن در سطح شهرستان وجود دارد در مقطع تحصیلات تکمیلی جذب شود و مکاتبات آن صورت گرفته است و امیدواریم هر چه سریعتر به نتیجه برسد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group