جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ساوه گفت: 20 هکتار دیگر از مراتع و عرصه‌های طبیعی شهرستان ساوه طعمه حریق شد.

پوریا حسن پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، اظهار کرد: در پی اعلام حریق در منطقه روستای قلعک از توابع بخش مرکزی، بلافاصله یگان حفاظت از اراضی منابع طبیعی ساوه به محل وقوع حریق اعزام شد و با کمک نیروهای مردمی، پرسنل آتش نشانی و کلانتری 12 نیروی انتظامی در کمتر از دو ساعت عملیات اطفای حریق انجام و آتش سوزی صورت گرفته خاموش شد.

وی با اشاره به اینکه با افزایش دما و رویش انواع پوشش گیاهی به سبب بارش‌های مطلوب بهاری، حریق بلای جان مراتع شهرستان شده است، افزود: در خردادماه سالجاری 6 مورد حریق در مراتع و عرصه های طبیعی شهرستان رخ داده است و بیش از 356 هکتار از مراتع این شهرستان در روستاهای، قلعک، سلیجرد، سدالغدیر و روستای جمشیدآباد ساوه طعمه حریق شدند.

به گفته این مقام مسئول در اداره منابع طبیعی ساوه این حریق‌ها که عمدتا به علت بی‌توجهی عامل انسانی رخ داده است، با تلاش‌های نیروهای مردمی، آتش‌نشانی و یگان حفاظت از اراضی این اداره مهار شدند.

وی ضمن درخواست از مردم برای مراقبت از مراتع و عرصه‌های طبیعی و عدم روشن کردن آتش یا هر اقدامی که زمینه ساز وقوع حریق در طبیعت می‌شود، اظهار کرد: آتش سوزی در مراتع همانند بلایا و بحران‌های طبیعی دیگر همچون زلزله و سیل است و باید جدی گرفته شود. از این رو مشارکت عمومی دستگاه‌های اجرایی و آحاد مختلف مردم را هم در حوزه پیشگیری و هم برای اطفای حریق می‌طلبد.

خبرگزاری ایسنا، منطقه مرکزی، پیشتر با انتشار گزارشی با عنوان "انبارهای باروت، بیخ گوش منابع طبیعی" که در 21 خردادماه سالجاری بر روی خروجی این خبرگزاری قرار گرفت، به ابعاد مختلف وقوع آتش سوزی در مراتع و عرصه‌های طبیعی ساوه پرداخته بود و در گفتگو با مسئولان و کارشناسان، راهکارهای پیشگیری و مقابله را بررسی کرد.

در شهرستان ساوه ۳۵۰ هزار هکتار مرتع وجود دارد که تقریبا ۷۷ درصد از مساحت این شهرستان را شامل می‌شود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group