شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

مدیر عامل شرکت سهامی آب منطقه ای مرکزی با اشاره به انتقال سهم آب ساوه از سد کوچری گفت: مهمترین دلیل طولانی شدن اجرای طرح انتقال آب ساوه از سد کوچری محدودیت اعتبارات است.

عزت‌الله آمره‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، اظهار کرد: برای تکمیل این پروژه نیاز به تخصیص اعتباری بالغ بر 500 میلیارد تومان است و با این روند قطره چکانی اعتبارات دولتی، پروسه اجرای این طرح سالیان سال طول خواهد کشید.

وی افزود: امیدواریم راهکاری برای تسریع در اجرای این پروژه انتخاب شود که البته مشارکت بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری، مناسب‌ترین راهکار است که هم اکنون مقدمات کار فراهم شده است.

آمره‌ای تاکید کرد: هم اکنون با انعقاد قرارداد برای تامین بخشی از لوله‌های مورد نیاز اجرای طرح به طول 20 کیلومتر، عملیات اجرایی خط انتقال آب در حال انجام است و امیدواریم بتوانیم با اعتبارات اندک دولتی این پروژه همچنان فعال بماند.

وی تصریح کرد: اساس کار و اولویت اصلی، تلاش برای مشارکت بخش خصوصی به منظور تسریع در اجرای پروژه است و از همه توان برای تحقق آن استفاده خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، استان مرکزی از سد کوچری در مجموع 27 میلیون متر مکعب تخصیص سالانه دارد که 14 میلیون متر مکعب در سال آن مربوط به ساوه بوده و به آب شهری، روستایی و صنایع تخصیص خواهد یافت. به عبارتی سهم آب تخصیص یافته برای شهرستان ساوه 444 لیتر بر ثانیه است که 335 لیتر بر ثانیه آن سهم شهر ساوه، 65 لیر بر ثانیه سهم روستاها و 44 لیتر بر ثانیه آن نیز به حوزه صنعت اختصاص خواهد یافت.

طراحی خط انتقال برای انتقال پیک دبی آب 630 لیتر بر ثانیه است و با احتساب شهرهای جعفریه و دستجرد پیک انتقال 710 لیتر بر ثانیه انجام شده است.

نحوه انتقال آب از تصفیه‌خانه دودهک شهرستان دلیجان به صورت ثقلی به طول 131 کیلومتر با استفاده از لوله فولادی با پوشش خارجی و پوشش داخلی با سیستم حفاظت کاتدیک به قطر 900 میلی متر ( 36 اینچ) است.

این طرح انتقال آب در دو قطعه صورت خواهد گرفت که قطعه اول بطول 60 کیلومتر و قطعه دوم نیز بطول 71 کیلومتر خواهد بود و با احداث یک باب مخزن متعادل‌کننده دو هزار متر مکعبی صورت می‌گیرد و مشخصات فنی خط انتقال روستاها نیز متفاوت است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group