جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

استاندار مرکزی گفت: ظرفیت مورد نیاز برق شهرک صنعتی مامونیه و دیگر شهرک های صنعتی زرندیه برآورد خواهد شد تا بر همین اساس شرکت برق باختر سرمایه گذاری لازم را درخصوص تامین برق مورد نیاز این شهرک ها انجام دهد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، سیدعلی آقازاده در حاشیه ششمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی زرندیه که به منظور بررسی مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی این شهرستان در محل کارخانجات مواد غذایی طبیعت در شهرک صنعتی مامونیه برگزار شد، اظهار کرد: در سال گذشته 5 جلسه اقتصاد مقاومتی در شهرستان زرندیه برگزار شد که این موضوع نشانگر اهمیت شهرستان زرندیه در موضوعات اقتصادی، تولیدی، صنعتی و کشاورزی است.

وی افزود: امروز به بررسی مشکلات چهار شرکت تولیدی بزرگ در زرندیه پرداخته شد. بخش نخست، مشکلات مربوط به تامین برق دو واحد از مجموعه تولیدی "طبیعت سبز میهن" بود که سرمایه گذار دغدغه‌هایی در این زمینه داشت و تصمیم گرفته شد که تا اواخر شهریور که زمان بهره برداری یکی از این واحدهای تولیدی است، بتوانیم 5 مگاوات برق تامین کنیم، اما متاسفانه مشکل شهر صنعتی مامونیه در حوزه کمبود برق در این جلسه کاملا مشخص شد و مقرر شد کمیته‌ای برنامه های افق دور تولیدات صنعتی را در شهرک صنعتی مامونیه بررسی کند و شرکت برق باختر و شرکت شهرک های صنعتی استان و استانداری در کنار این اقدامات، افق طولانی مدتی را در این زمینه در نظر بگیرند و بر اساس آن ظرفیت مورد نیاز برق این شهرک صنعتی و دیگر شهرک های صنعتی زرندیه برآورد شود تا بر همین اساس شرکت برق باختر سرمایه گذاری لازم را درخصوص تامین برق مورد نیاز انجام دهد.

آقازاده بیان کرد: در خصوص تسهیلات مالی 10 میلیارد تومانی یک شرکت داروسازی که می‌تواند داروهای بسیار به روز و مورد نیاز بیماران قلبی را تامین کند، توافقاتی صورت گرفت که امیدواریم این مبلغ ظرف چند ماه آینده به این شرکت که به تازگی کلنگ زنی شده پرداخت شود.

وی ادامه داد: کارخانه هیربد در حال حاضر با مشکلات مالی بسیار زیادی مواجه شده و باعث شده این شرکت نتواند از ظرفیت اسمی خود به خوبی استفاده کند، در نتیجه قرار شده در زمینه تامین برق این شرکت به میزان 40 مگاوات و بدهی این شرکت به بانک‌ها و مشکلات مالی که باعث شده است حساب های مالی این شرکت از طرف بانک های طلبکار دچار اختلال شود، بررسی‌های صورت گرفت و مقرر شد برق مورد نیاز این شرکت تامین و بخشی از بدهی این شرکت به بانک "دی" به صورت نقدی پرداخت و مابقی تقسیط شود.

محمدرضا منصوری نماینده مردم ساوه و زرندیه نیز در این جلسه خواستار تامین 330 مگاوات برق شهرک های صنعتی ساوه و زرندیه شد و گفت: با تامین این میزان برق سرمایه گذارهای زیادی در این دو شهرستان انجام خواهد شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group