چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403 | Wednesday 8 May 2024

مدیر کل توسعه، نوسازی و تجهیز مدارس استان مرکزی گفت: ایمن سازی مدارس رویکرد جشنواره خیرین مدرسه ساز در سالجاری است.

به گزارش ایسنا، حسین محمدی در سيزدهمين جشنواره خيرين مدرسه ساز شهرستان ساوه که در مجتمع آموزشی ورزشی نيكان كاوه برگزار شد، افزود: خیرین دوشادوش بخش دولتی در امر مدرسه سازی مشارکت کنند و دولت متعهد می‌شود به هر میزانی که خیرین در امر مدرسه سازی مشارکت کنند به همان میزان اعتبارات دولتی تخصیص داده شود و این یک فرصت طلایی در حوزه تامین فضای آموزشی است.

وی در ادامه گفت: هم اکنون سرانه فضای آموزشی، پرورشی و کمک آموزشی شهرستان ساوه حدود 4 متر مربع است که این میزان از میانگین سطح استان که حدود 5.5 متر مربع است کمتر بوده و باید تلاش کرد تا به میانگین استانی برسد.

محمدی در ادامه ایمن سازی مدارس را رویکرد مجمع خیرین مدرسه ساز در سالجاری بیان کرد و افزود: امید است با شناسایی دقیق نیازها و برنامه‌ریزی صحیح بتوانیم در حوزه ایمن سازی و مقاوم سازی مدارس استان بویژه شهرستان ساوه گام‌های موثری برداریم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر هشت پروژه نیمه تمام آموزشی در شهرستان ساوه وجود دارد که عملیات اجرایی 6 پروژه به دلیل محدودیت در منابع مالی متوقف شده است، افزود: برای تکمیل این پروژه‌ها به اعتباری بالغ بر 80 میلیارد ریال نیاز است که امید است با مشارکت خیرین و منابع دولتی به سرانجام برسد.

محمدی به بازسازی و مرمت کلاس‌های درس اشاره کرد و افزود: از مجموع کلاس های درسی که براساس قانون تخریب، بازسازی و مقاوم سازی در شهرستان ساوه احصاء و شناسایی شده است 802 کلاس غیرمستحکم وجود دارد که لازم است برنامه ریزی دقیق برای مرمت و ایمن سازی آنان در نظر گرفت.

وی تصریح کرد: 459 کلاس درس نوبت دوم در شهرستان وجود دارد که لازم است با توسعه فضاهای آموزشی به تک شیفت تبدیل شوند. همچنین هشت مدرسه کانکسی با 9 کلاس درس در ساوه وجود دارد که تحصیل در چنین اماکنی بدور از عدالت آموزشی است و باید برای تغییر وضعیت آن اقدام کرد.

وی تصریح کرد: هم اکنون 335 کلاس درس در شهرستان ساوه نیازمند استانداردسازی است و باید با جذب منابع دولتی و مشارکت خیرین در این راستا اقدام کرد.

وی گفت: سرانه تعمیرات مدارس دوهزار تومان برای هر متر مربع است که این میزان اعتبار پاسخگوی نیاز تعمیراتی فضاهای آموزشی نیست و امیدواریم با کمک خیرین و منابع استانی و ملی بتوانیم گام های بیشتری در این حوزه برداریم.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group