پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ساوه گفت: با توجه به وضعیت مالی نامناسب، شهرداری ساوه توان مالی حمایت از تیم حرفه ای مانند فوتسال را ندارد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، "جعفر حسینی" در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر ساوه بیان کرذ: از ابتدای راه اندازی تیم فوتسال شهرداری ساوه، این تیم تاکنون حدود ۱۰ میلیارد تومان هزینه در برداشته است و این در حالیست که نتوانسته به اهداف مورد نظر دست یابد.

وی تصریح کرد: با توجه به تورم و افزایش هزینه های مختلف در حال حاضر اداره این تیم نیازمند سالانه یک و نیم میلیارد تومان اعتبار است که با توجه به مشکلات مالی شهرداری، انجام این مهم در شرایط فعلی از توان شهرداری خارج است.

حسینی ادامه داد:  پیشنهاد سازمان این است که تیم فوتسال ساوه که اکنون به لیگ دسته یک سقوط کرده به بخش خصوصی واگذار و از سوی شهرداری مورد حمایت قرار گیرد تا شهرداری ساوه در بخش ورزشی بتواند در سایر رشته های مختلف بانوان و آقایان را مورد حمایت قرار دهد.

وی اظهار کرد: حدود ۹۰ درصد از هزینه های تیم فوتسال شهرداری ساوه تاکنون صرف دستمزد سرمربی و  بازیکنان این تیم شده است که این میزان پول به دلیل بومی نبودن سرمربی و بازیکنان به نوعی از شهر خارج شده است لذا پیشنهاد واگذاری این تیم به بخش خصوصی بهترین گزینه در شرایط فعلی است.

حسینی یادآور گفت: از سویی دیگر نهادهای نظارتی نیز شهرداری ها را از تیم داری حرفه ای منع کرده اند و طبق قوانین شهرداری ها حق تصدی گری در تیم حرفه ای را ندارند.

به گزارش ایسنا، معاون خدمات شهری شهرداری ساوه نیز در این جلسه بر  لزوم راه اندازی و تقویت مدارس فوتبال، فوتسال، والیبال و سایر رشته های ورزشی با سازماندهی نونهالان، نوجوانان و جوانان علاقمند به ورزش در شهر به جای تیم داری حرفه ای تاکید کرد و  گفت: هزینه های تیم داری حرفه ای باید در جهت احداث اماکن و توسعه خدمات ورزشی شهروندان به ویژه اقشار کم درآمد قرار گیرد.

محسن مددی  تصریح کرد: هم اینک درخواست های زیادی در رشته های مختلف ورزشی در بخش بانوان و آقایان وجود دارد اما توان مالی حمایت از آنها وجود ندارد و ما معتقدیم که این فرصت باید در اختیار تمامی رشته های ورزشی مختلف در شهر قرار گیرد.

مددی با بیان اینکه در حال حاضر مدرسه قایقرانی با حمایت و همکاری شهرداری شکل گرفته است، افزود:  تاسیس مدارس فوتسال، فوتبال، والیبال و سایر رشته های ورزشی علاوه بر دستیابی سازمان فرهنگی شهرداری به اهداف مورد نظر موجب تقویت ورزش شهر و قهرمان پروری در آینده خواهد شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group