شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی از اجرای پروژه بزرگترین نیروگاه برق خاورمیانه در ساوه خبر داد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، محمدرضا منصوری در جمع خبرنگاران بیان کرد: مجوز اجرای این پروژه که بزرگترین پروژه نیروگاه برق کشور و حتی خاورمیانه با تولید 3 هزار مگاوات و 30 برابر ظرفیت بزرگترین نیروگاه فعلی در کشور است روز گذشته توسط بخش خصوصی از وزیر نیرو دریافت شد .

وی افزود: این پروژه در زمینی به وسعت 4 هزار هکتار در شهرستان ساوه در ملک شخصی و با سرمایه‌گذاری 6.5 میلیارد دلار بخش خصوصی و بدون دریافت وام اجرایی خواهد شد و به نظر می‌رسد که این پروژه در هیچ نقطه‌ای از جهان مانند نداشته باشد.

منصوری با بیان اینکه در ابتدای انقلاب کل ظرفیت برق تولیدی خورشیدی در کشور 5 هزار مگاوات بوده و امروز این نیروگاه به اندازه کل برق خورشیدی تولید شده در عمر ابتدای انقلاب تولید خواهد داشت، گفت:این مجموعه باری برای دولت و بانک‌ها نخواهد داشت و امید است که هر چه سریعتر فعال شود.

وی در خصوص دیگر اقدام انجام شده در سال 98 در شهرستان ساوه گفت: طی 40 سال اخیر شهرستان ساوه صاحب بیمارستان نبود و به دلیل وضعیت بد اعتباری مجوز ساخت پروژه جدید نیز از سوی دولت و مجلس صادر نمی‌شد، اما امسال موفق به دریافت مجوز ساخت بیمارستان برای ساوه شدیم و در بهار با حضور وزیر بهداشت در ساوه ساخت بزرگترین بیمارستان آموزشی و درمانی در کنار دادگستری فعلی شهرستان اجرایی می‌شود و با در نظر گرفته شدن ردیف ملی، این پروژه ظرف 4 سال آینده با اعتبار 90 میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور وزیر ورزش در اواخر فروردین‌ماه در ساوه گفت: سعی می شود که سیکل حضور وزرا در شهرستان همچون دو سال اخیر تکرار شود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group