جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

مدیر عامل شرکت سهامی آب منطقه مرکزی گفت: به جهت جلوگیری از بروز مشکل در زمان رهاسازی آب سد الغدیر، پس از سرریز موانع پایین‌دست سد برداشته شود.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، عزت الله آمره ای در جلسه شورای مشترک ستاد مدیریت بحران استان مرکزی و شهرستان ساوه گفت: سد الغدیر در سال ۱۳۷۶ با ظرفیت ۲۷۷ میلیون متر مکعب احداث شد که در همان سال سرریز کرد و هم‌اکنون بالغ بر ۱۵۰ متر مکعب ورودی آب به سد است که در هفته آینده سرریز خواهد کرد.

وی با بیان اینکه از دو روز آینده دریچه تحتانی رسما به جهت به تعادل رسیدن حجم آب سد به میزان ۳۰ متر مکعب در ثانیه باز خواهد شد تا مانع از سرریز جدی و بروز بحران احتمالی شود، گفت: البته امروز این دریچه‌ها به صورت نمادین در حضور استاندار مرکزی بازگشایی شد.  

آمره‌ای تصریح کرد: موانع پایین دستی سد الغدیر باید برداشته شود تا مشکلی در رهاسازی آب بر اثر سرریز و باز کردن دریچه‌ها در جاده‌های روستایی نظیر جاده و پل سرخده و نیز آبگرفتگی روستاها بوجود نیاید.

وی با اشاره به اینکه برخی از تاسیسات برداشت آب نیز در پایین دست سدالغدیر وجود دارد که بر اثر سیلاب آسیب خواهد دید و باید جمع‌آوری شوند، افزود: به دلیل بارندگی‌هایی که در روزهای آینده پیش‌بینی شده است احتمال بروز سیلاب‌های دیگر و افزایش دبی ورودی به حجم وجود دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی اضافه کرد: نمی‌توان گفت که خشکسالی تمام شده و وارد دوره ترسالی شده‌ایم. متخصصین امر، دوره‌های خشکسالی و ترسالی را برای بازه زمانی خاصی می‌دانند و این طور نیست که خشکسالی تمام شده و وارد ترسالی شده باشیم لذا باید در مصرف آب همچنان صرفه‌جویی کرده و در توزیع عادلانه آب برای مصارف گوناگون سیاست‌های صرفه‌جویی را مدنظر قرار دهیم.

به گزارش ایسنا، فرماندار ساوه گفت: مدیریت هوشمندانه مجموعه مدیریتی استان و در راس آن استاندار مرکزی در مخاطرات اخیر موجب شد تا کمترین آسیب متوجه استان و شهرستان ساوه شود.

علی میرزایی افزود: برگزاری جلسات مستمر مدیریت بحران در سد الغدیر نیز در راستای تدبیر و اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از بروز بحران است.

وی مرمت پل هفت دهنه منتهی به سدالغدیر، مقدمات اجرایی فعالیت نیروگاه برق آبی سد و مرمت ابنیه آسیب دیده در نقاط مختلف شهرستان را از اولویت‌های شهرستان پس از بارندگی‌های اخیر دانست.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group