جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

عضو کمسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از اتخاذ تصمیم اولیه و احتمال انتخاب شهر ساوه به عنوان گزینه پایتخت سیاسی کشور در قالب طرح تمرکز زدایی از تهران، خبر داد.



به گزارش ایرنا، «محمد رضا منصوری» روز سه شنبه در آیین بزرگداشت میلاد حضرت علی (ع) و روز پدر که در مسجد قدیم جامع برگزار شد، اظهار داشت: علاوه بر ساوه، سه شهر دیگر در کشور از جمله 2 مرکز استان نیز خواستار انتخاب به عنوان مرکزیت سیاسی ایران هستند ولی شرایط و مزیت های ساوه مناسب است و نسبت به تعیین نهایی آن بسیار خوشبین هستیم.
وی افزود: پس از تعطیلات نوروزی، نشست هایی با مسئولان و بزرگان شهر برگزار می شود تا نقایص و کاستی های موجود ساوه را برای دستیابی به این هدف مهم برطرف شود.
به گفته نماینده مردم ساوه و زرندیه در خانه ملت، طرح تعیین پایتخت سیاسی ایران در کمیته ای با حضور چند نفر از نمایندگان و مسئولان ارشد دولتی در دست بررسی است و چنانچه این مساله تحقق یابد همه وزارتخانه های مرتبط با سیاست و دیپلماسی کشور از قبیل وزارتخانه های کشور و خارجه به ساوه منتقل خواهند شد.
منصوری افزود: امید است با حمایت همه جانبه مردم و اتحاد مسئولان ساوه، این مهم تحقق یابد.
شهر ساوه با 290 هزار نفر جمعیت از شاهراه های ارتباطی میان مناطق شمال به جنوب و مرکز به غرب ایران است و تا تهران حدود 115 کیلومتر فاصله دارد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group