جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

فرماندار ساوه گفت: اجرای طرح پسماند ساوه در نقطه جانمایی شده(منطقه یولاق) با نظر استاندار مرکزی منتفی شده و کان لم یکن و با کار کارشناسی و مطالعاتی به نقطه دیگری منتقل می‌شود.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، علی میرزایی در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: از سالهای قبل صنعت سبز در کشور مطرح بوده است و دفن صحیح پسماندهای صنعتی و ویژه در سراسر کشور و به تبع آن در ساوه دستور کار بوده است.

وی با تاکید بر اینکه نباید نسبت به پسماندها بی تفاوت باشیم، اظهار کرد: مدیریت پسماندهای صنعتی و ویژه موضوع مهمی است که باید به خوبی درک و برای آن برنامه ریزی کرد.

وی با اشاره به اینکه از سال 1395 اجرای طرح پسماند در ساوه آغاز شده است، افزود: اجرای این طرح نگرانی‌هایی را در بین مردم شهرستان بوجود آورد تا نهایتا در اظهارات اخیر استاندار مرکزی در ساوه بر انجام کار کارشناسی، پرهیز از سیاسی کاری و ایجاد هیجان تاکید شد.

معاون استاندار و فرماندار ساوه با تاکید بر اینکه نباید هیجانات و جوسازی‌ها بر کار کارشناسی غلبه کند، اظهار کرد: پرهیز از تعمیم دادن کار کارشناسی به سیاسی کاری و استفاده از نظرات کارشناسان و نخبگان موضوع مهمی بود که از سوی استاندار مرکزی مطرح و مورد تاکید قرار گرفت تا در سایه خرد جمعی تصمیم گیری شود.

وی با تاکید بر اینکه اجرای این طرح با مقبولیت عمومی مواجه نبود، تاکید کرد: بر این اساس با دستور استاندار مرکزی که در کارگروه تخصصی مطرح شده است، ایجاد طرح پسماندهای ویژه و صنعتی در منطقه یولاق ساوه که نقطه توسعه‌ای شهر ساوه محسوب می‌شود، کان لم یکن است.

میرزایی گفت: مجری طرح می‌تواند با جانمایی در نقطه دیگری و اخذ مجوزات قانونی و نیز کار کارشناسی اقدام به اجرای طرح کند چرا که منتفی شدن اجرای طرح در منطقه یولاق دلیل بر این نیست که ما به فکر موضوع مهم مدیریت پسماند نباشیم و از مناطق دیگر برای استقرار سایت پسماند ساوه بهره برداری کرد.

وی در ادامه با تقدیر از تلاش‌های مدیران رسانه و خبرنگاران ساوه در پوشش مناسب اخبار و وقایع شهرستان گفت: جامعه خبری ساوه مجموعه‌ای از خبرنگاران فرهیخته محسوب می‌شوند که به خوبی مشکلات جامعه را به مسئولین انتقال می‌دهند.

فرماندار ساوه تاکید کرد: جامعه خبری ساوه بسیار علمی‌تر و دقیق‌تر از سایر خبرنگاران استان مسائل جامعه را رصد و با نقد سازنده و فارغ از هرگونه تخریب اقدام به انعکاس مشکلات و مطالبات مردم می کنند.

وی بیان کرد: آگاهی بخشی، آموزش و هدایت جامعه به دانایی محوری با تأکید بر نقد سازنده از ویژگی های بارز رسانه های شهرستان ساوه است و همواره به دنبال تقویت فضای امید بخشی در جامعه هستند.

میرزایی، تحلیل و پردازش بالا با تاکید بر ارائه راهکار و امید آفرینی را از دیگر ویژگی‌های خبرنگاران ساوجی برشمرد و افزود: مسئولین از انتقادات سازنده و پیشنهادات به خوبی استفاده کرده و از نقد منصفانه رسانه ها دلخور و ناراحت نشوند. مسئولی موفق است که با اخلاص و برای رضای خدا به مردم خدمت کند و از انتقاد سازنده هراس نداشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه برآوردن مطالبات حداکثری با محدودیت منابع مالی امکان پذیر نیست، افزود: مردم، مسئولین و رسانه ها، سه ضلع مثلثی را تشکیل می‌دهند که بستر ساز توسعه، نشاط و امید بخشی در جامعه است و در کنار هم قرار گرفتن این سه ضلع و همراهی سه جانبه بسیاری از مشکلات را برطرف خواهد کرد.

معاون استاندار مرکزی، تصریح کرد: افکار عمومی را باید به خوبی سنجید و خبرنگاران بهترین حلقه واسطه بین افکار عمومی و بدنه حاکمیت هستند.

وی در ادامه گفت: سالی که گذشت پر از فراز و فرود بود و به سختی سپری گشت. تحریم‌های ظالمانه و خدعه‌های مستکبران جهان در کشور چالش ایجاد کرد اما با همراهی و استقامت مردم توطئه‌ها نقش بر آب شد.

میرزایی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها و خبرنگاران متعهد یاوه گویی‌های دشمنان را رسانه‌ای کردند و در صدد هوشیاری مردم برآمدند، گفت: دشمنان نظام اسلامی از همه ظرفیت‌ها برای آسیب زدن به نظام اسلامی استفاده کردند اما همواره توطئه‌های آنان با شکست مواجه شده است.

وی بیان کرد: ساوه از ظرفیت‌های خوبی در حوزه‌های گوناگون برخوردار است و در اقتصاد ملی تاثیر گذار است وباید بر اساس برنامه ریزی دقیق و سند راهبردی برای توسعه روز افزون این شهرستان حرکت کرد.

وی در ادامه بر جذب اعتبارات و چانه زنی از طریق اعتبارات ملی برای توسعه شهرستان و برآوردن نیازهای مردم تاکید کرد.

میرازیی در ادامه گفت: برای اولین بار فرماندار شهرستان ویژه ساوه، عضو شورای معاونین استان مرکزی است و در جلسات شورای معاونین شرکت می‌کند که منجر به طرح مشکلات و تصمیم سازی در خصوص مسایل شهرستان خواهد شد.

به گزارش ایسنا، انتشار گزارشی با عنوان "ساوجی‌ها می‌پرسند، آیا ساوه زباله دان می شود؟" با موضوع راه‌اندازی یک مرکز بزرگ "بازیافت، امحاء و ذخیره پسماندهای ویژه و صنعتی استان و کشور" در ساوه که 24 آذرماه سال جاری بر روی خروجی ایسنا قرار گرفت و تشریح نگرانی‌هایی که در این خصوص وجود داشت، عکس العمل‌های رسمی و غیررسمی را از سوی مردم و مسئولان در پی داشت.

ایسنا نخستین رسانه استان مرکزی بود که اقدام به انتشار این گزارش کرد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group