جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان ساوه  گفت: در ۷۸ فقره تصادف برون شهری شهرستان ساوه ۱۰۹ نفر جان خود را از دست دادند که بیشترین تلفات به محور ساوه همدان تعلق دارد .

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، سرهنگ پرویز اسدی در نشستی با خبرنگاران شهرستان ساوه به نقش رسانه ها در برقراری نظم اجتماعی اشاره کرد و افزود: رسانه ها با تیزبینی و درایت با رصد وقایع جامعه، بازوان پلیس در برقراری امنیت هستند و شجاعانه مشکلات مردم را به حاکمیت انعکاس می‌دهند .

وی افزود: رسانه ها به خوبی فضای جامعه را مدیریت کرده و مشکلات مردم را با رعایت مصالح کشور به مسئولان تلنگر می زنند .

وی از رسانه‌ها به عنوان پرقدرت ترین ابزار یاد کرد و افزود: قدرت و درایت اصحاب رسانه باید بدون جانبداری و نگاه سلیقه ای در جهت منافع مردم بکار گرفته شود .

فرمانده انتظامی شهرستان ساوه به عملکرد پلیس در طول سال‌جاری اشاره کرد و گفت: سال پرتلاطمی را بویژه از حیث مباحث اقتصادی پشت سر گذاشتیم و مشکلات اقتصادی منجر به کاهش آستانه صبر مردم و افزایش پرخاشگری، درگیری خانوادگی و نزاع گروهی و قانون گریزی می شود اما با وجود این مشکلات با مشارکت مردم و همراهی مراجع ذیربط و نیز رسانه ها، امور به خوبی مدیریت شد .

وی به افزایش ۵۰ درصدی سرقت خرد، افزایش ۴۲ درصدی کشفیات سرقت و افزایش ۶۰ درصدی دستگیری سارقین، کاهش ۵۰ درصدی وقوع قتل ، کاهش ۱۰۰ درصدی آدم ربایی، کاهش ۷۹ درصدی نزاع دسته جمعی اشاره کرد .

وی به کشف نزدیک ۹۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر اشاره کرد و افزود: بالغ بر دوهزار معتاد و ۸۳۵ قاچاقچی در سال‌جاری دستگیر شده اند که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است .

سرهنگ اسدی کشف ۱۱ میلیارد تومان انواع کالای قاچاق و ۱۲۳ هزار و ۲۹۷ لیتر سوخت قاچاق که بیشتر گازوییل بوده است را از دیگر اقدامات پلیس عنوان کرد و گفت: آمار خودکشی موفق در شهرستان ۴۵ درصد کاهش یافته است .

وی به آمار تصادفات درون شهری نیز اشاره کرد و گفت: ۲۳ فقره تصادف فوتی در ساوه بوقوع پیوست که ۲۳ نفر جان خود را از دست دادند. در ۷۸ فقره تصادف برون شهری ۱۰۹ نفر جان خود را از دست دادند که بیشترین تلفات به محور ساوه همدان تعلق دارد .

وی از توقیف دوهزار و ۸۱۲ دستگاه خودرو و دوهزار و ۶۹۸ موتورسیکلت به انحای مختلف اشاره کرد و افزود: در مجموع ۹ درصد نسبت به سال گذشته افزایش توقیف وسایط نقلیه صورت گرفته است .

سرهنگ اسدی به افزایش ۳۶ درصدی تماس مردم با سامانه ۱۱۰ اشاره کرد و افزود: شعار پلیس در نوروز جاری نشاط بهاری، نظم و قانون مداری است .

فرمانده انتظامی ساوه در ادامه به کشف ۷۴ هزار و ۱۹۸ عدد انواع مواد منفجره و محترقه اشاره کرد و مردم را به مدیریت و پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال توصیه کرد .

وی گفت: مخالف شادی منطقی مردم نیستیم اما نباید شادی تبدیل به جرم و هنجار شکنی و آزار و اذیت مردم شود . الگوگیری از فرهنگ غرب شکل و ماهیت آیین چهارشنبه سوری را تغییر داده است. نباید با استفاده غیر اصولی از مواد محترقه چهارشنبه سوری را به چهارشنبه‌سوزی تبدیل کرد .

سرهنگ اسدی به آماده باش کامل نیروی انتظامی با هماهنگی دستگاه قضایی اشاره کرد و افزود: با هنجار شکنان و افرادی که مخل آرامش جامعه هستند برخورد خواهد شد و برهم زنندگان آرامش جامعه به همراه خودروهای خود تا پایان نوروز مهمان پلیس خواهند بود .

وی همچنین به توصیه های پلیسی به شهروندان در خصوص رعایت نکات ایمنی در تعطیلات نوروزی پرداخت و افزود: شهروندان با ارتقای ضریب ایمنی واحد مسکونی اجازه ندهند سارقین از تعطیلی های نوروزی سوءاستفاده کنند .

وی با اشاره به اینکه بیشترین سرقت خودرو مربوط به خودروی پراید است، گفت: رعایت نکات ایمنی در حفاظت از خودرو ضرورت دارد .

سرهنگ اسدی به نصب و فعال شدن دوربین های هوشمند شهری نیز اشاره کرد و گفت: نصب ۱۰ دوربین هوشمند و‌ پایش تصویری از اقدامات زیرساختی در راستای پیشگیری به منظور کاهش جرایم و کنترل دقیق ترافیک، کاربری های انتظامی، قضایی و امنیتی است و در آینده تعداد دوربین ها افزایش خواهد یافت

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group