پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

در مراسمی با حضور نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، مقامات انتظامی و راهنمایی و رانندگی، جمعی از مسئولان شهری و مربیان آموزشگاه های رانندگی، برای اولین بار در ساوه طرح آموزشگاه رانندگی موتورسیکلت افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی در این آئین بر قانو ن مند شدن تردد موتورسیکلت سواران در سطح جامعه تاکید کرد و افزود: جامعه ای که در آن نظم و امنیت حاکم باشد سطح رضایتمندی شهروندان ارتقا خواهد یافت.

محمدرضا منصوری با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از جامعه به مقررات و قوانین آشنایی دارند، گفت: آگاهی بخشی و اطلاع رسانی و نیز برخورد قانونی با افرادی که قوانین را نادیده می گیرند از اهمیت خاصی برخوردار است و باید با آموزش صحیح شاهد اجرای صحیح قانون در جامعه باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر ساوه نیز عدم رعایت قوانین و ناآگاهی مردم از قوانین را موجب بوجود آمدن بسیاری از مشکلات دانست و افزود: آموزش های تئوری و عملی نقش قابل توجهی در کاهش سوانح و ‌ حوادث خواهد داشت.

احمد حاج امینی افزود: تاسیس آموزشگاه رانندگی موتورسیکلت یکی از نیازهای شهروندان ساوجی بود که با همکاری پلیس راهور راه اندازی شد و موجب ارتقای سطح آموزش رانندگی با این وسیله نقلیه در سطح شهر می شود.

جانشین راهنمایی و رانندگی شهرستان ساوه نیز با اشاره به اینکه حدود 70 درصد تصادفات شهری را راکبین موتورسیکلت به خود اختصاص داده اند، افزود: عمده ترین دلیل بروز تلفات جانی و مصدومیت ناشی از تصادف با موتورسیکلت به دلیل عدم استفاده از کلاه ایمنی است.

سرهنگ ایرج شمسه با اشاره به تردد بدون گواهینامه بخشی از راکبین موتور سیکلت در سطح شهر اظهار کرد: با راه اندازی این مرکز و آموزش صحیح به موتورسواران قطعا شاهد کاهش تلفات ناشی از تصادفات با موتورسیکلت خواهیم بود.

وی به نقش استفاده از کلاه ایمنی در کاهش تلفات جانی موتورسواران اشاره کرد و افزود: استفاده از کلاه ایمنی می ‌ تواند از تصادفات منجر به فوت موتورسواران جلوگیری کند و نقش مهم و حیاتی برای راکبان موتورسیکلت دارد.

وی آشنایی موتورسواران با قوانین راهنمایی و رانندگی را از مهمترین اهداف راه اندازی این مرکز بیان کرد و افزود: با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و همچنین استفاده از کلاه ایمنی توسط موتورسواران بخش اعظمی از تصادفات و تلفات جانی متاثر از این سوانح کاهش خواهد یافت.

سرهنگ شمسه با تاکید بر اینکه چراغ های راهنمایی رانندگی به عنوان نمایندگان پلیس در جامعه هستند بر رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و عدم عبور از چراغ قرمز توسط موتورسوران تاکید کرد.

مدیر این آموزشگاه نیز گفت:  متقاضیان می‌توانند با ثبت نام در دوره‌های آموزشی این مرکز، و گذراندن آموزش‌های تئوری و عملی و موفقیت در آزمون، گواهینامه موتورسیکلت را از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان ساوه دریافت کنند.

زهره فهیمی افزود: این آموزشگاه با ایجاد اشتغال ‌ برای 7 نفر توسط بخش خصوصی و در خیابان شهید اندرزگو پائین تر از دفتر شورای اسلامی شهر ساوه در فضای آموزش تئوری به وسعت 350 متر مربع و نیز پیست آموزشی و آزمون به مساحت 1850متر مربع تاسیس شده است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group