جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

معاون خدمات شهری شهرداری ساوه بر شناسايي صنوف پرزباله ساوه براي دريافت بهاي خدمات شهري تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، محسن مددی با بيان اينكه بخش زيادي از بودجه شهرداري همواره صرف انجام خدمات مديريت پسماندها و تنظيف شهري مي‌شود، گفت: به نظر مي‌رسد بهترين راه براي جبران بخشي از اين هزينه‌ها شركت دادن توليد كنندگان پسماندها در پرداخت بهاي خدمات است.

وي با اشاره به اينكه طبق قانون مديريت پسماند، مديريت اجرايي پسماند مي‌تواند اقدام به دريافت بهاي خدمات مديريت پسماند از توليد كنندگان پر زباله كند، تصریح کرد: برای تحقق این امر لازم است اتاق اصناف شهرستان و شهرداری درخصوص به شناسايي اصناف پر زباله شهر همکاری کنند.

مددی با اشاره به قانون مدیریت پسماند اضافه کرد: بخشی در این قانون وجود دارد که به صنوف پر زباله اشاره می‌کند و طبق آن می‌توانیم از این صنوف هزینه مدیریت زباله را دریافت کنیم.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی اصناف پرزباله به دلیل عدم پرداخت بهای خدمات توجه لازم را حتی به فرهنگ شهرنشینی ندارند بطوری که سال گذشته در آبگرفتگی کانال خیابان جمهوری شاهد بودیم که برخی کسبه خیابان بهزیستی انواع زباله های خود مانند سبدهای پلاستیک، ضایعات میوه، سبزی و ... را در این کانال رها کرده و موجب آبگرفتگی آن شدند.

مددی اظهار کرد: سازمان مدیریت پسماند با هدف تولید زباله کمتر توسط اصناف لازم است خدمات پسماند برای صنوف پرزباله را محاسبه و دریافت کند.

وی افزود: اصناف و مراکز پر زباله شهر شامل تالارهای پذیرایی، هتل ها و مهمانسراها، مراکز تجاری و پاساژها، رستوران‌ها، میوه، سبزی و گل فروشی‌ها، سوپرمارکت‌ها و اماکنی از این دست قابل شناسایی هستند و با دریافت بهای خدمات پسماند از آنها، انتظار می‌رود تولید زباله در این اماکن روز به روز کمتر شود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group