پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

امام جمعه ساوه گفت: اعلام خبر نادرست منتفی شدن طرح احداث سایت پسماندهای صنعتی و ویژه در شهرستان ساوه، پویش اعتراض مردمی را متوقف خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در نشست خبری با مدیران رسانه ها و خبرنگاران شهرستان ساوه با تاکید بر مخالفت مردمی با اجرای این طرح در شهرستان ساوه اظهار کرد: من تعجب می کنم که چرا مسئولان درخصوص برخی مشکلات شهرستان نظیر پسماند سکوت کرده‌اند در حالیکه باید همصدا با مردم اعتراض خود را به اجرای این طرح اعلام کنند.

وی در ادامه گفت: برخی ادعا می‌کنند که اجرای این طرح متوقف شده است که این ادعا نابخردانه است. بیان نادرست برخی اظهارات موجب خواهد شد که مردم فکر کنند عملا این طرح منتفی شده است و موجب متوقف شدن پویش اعتراض مردمی شود و با فروکش شدن اعتراضات، اجرای این طرح عملیاتی شده و تثبیت شود.

امام جمعه ساوه با تاکید بر اینکه با وجود اعلام منتفی شدن این طرح در رسانه‌ها، اما خبرهای موثقی مبنی بر عدم منتفی شدن آن به گوش می‌رسد، افزود: با وجود اینکه برخی از مسئولان دیر از خواب بیدار شدند و یا سکوت کردند اما با رسانه ای شدن این موضوع تمامی مسئولان و دستگاه قضائی شهرستان نیز با مردم یکصدا شدند و اعتراض خود را اعلام کردند.

وی تصریح کرد: انسجام و شور اجتماعی در بین مردم با امضای طومار در مخالفت با اجرای این طرح شکل گرفته است و حتی درخواست تجمع شده است اما به دلیل برخی مسائل اجازه تجمع ندادیم و از طریق مراجع ذیربط پیگیر جلوگیری از اجرای این طرح که بسیار خطرناک است هستیم و رسانه‌ها هم باید صدای اعتراض مردم را منعکس کنند.

حجت‌الاسلام حسینی با تاکید بر اینکه خوشبختانه با اجماع مردم و‌ مسئولان روند اجرای این طرح با چالش مواجه شده است، گفت: دستگاههای اجرایی و قضائی شهرستان همگام با مردم تلاش خواهند کرد تا این طرح در ساوه اجرایی نشده و به نقطه دیگری از کشور هدایت شود.

وی تاکید کرد: همه مردم و مسئولین برای جلوگیری از اجرای این طرح همدل و هم صدا هستند چرا که این طرح هیچ منفعتی برای مردم ساوه ندارد و باید مانع از اجرای آن شد. هیچ کس حق استفاده از اختیارات خود علیه مردم و به خطر انداختن جان آنها و تهدید سلامت مردم را ندارد.

امام جمعه ساوه در ادامه با اشاره به نقش رسانه ها در پیشگیری از بروز معضلات جامعه اظهارکرد: فرهنگ سازی رسالت اصلی رسانه‌هاست که موجب تقویت انضباط اجتماعی خواهد بود.

وی تاکید کرد: مردم از بسیاری از بی انضباطی‌ها و فرهنگ‌های غلط رنج می‌برند و رسانه‌ها ابزاری تاثیرگذار در حوزه اطلاع رسانی و تریبونی موثر برای فرهنگ‌سازی در جامعه و تغییر شیوه‌های نادرست در سبک زندگی هستند.

وی با تاکید بر اینکه توسعه فرهنگی و اجتماعی با کمک رسانه‌ها امکان پذیر خواهد بود، افزود: تلاش برای رعایت حقوق شهروندی با ارتقای سطح آگاهی‌های مردم موجب فرهنگ سازی در جامعه خواهد شد.

خطیب جمعه ساوه عدم آشنایی مردم به قوانین و نبود آموزش‌های لازم را از مشکلات آحاد مختلف جامعه بیان کرد و افزود: هر چقدر در ارتقای سطح سواد مردم تلاش شود به حل بهتر آسیب‌های اجتماعی کمک خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ائمه جمعه تریبون مردم و نظام هستند و باید در مشکلات نیز ورود کنند، افزود: اصحاب رسانه نیز به عنوان تریبون مردم و نظام هستند و باید مشکلات جامعه را منعکس کنند.

حجت‌الاسلام حسینی در ادامه با اشاره به ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: کمک به نظام اسلامی منجر به تقویت انقلاب خواهد شد.

وی بیان کرد: هنر دلسوزان انقلاب اسلامی این است که با سیاه نمایی‌ها مقابله کرده و در خدمت به مردم و کشور باشند تا مردم نسبت به نظام امیدوار‌تر بوده و زمینه اقتدار کشور فراهم شود.

امام جمعه ساوه در ادامه با تاکید بر انتقاد دلسوزانه گفت: سیاه‌نمایی با انتقاد متفاوت است چرا که انتقاد سازنده و مطابق شرایط و واقعیت‌هاست. باید در مقابل به اهمال برخی از مسئولان و‌ برخی رانت خواری و زمین خواری‌ها بایستیم و با آن مقابله کنیم. رسانه‌ها می توانند با انعکاس واقعیت‌ها، به تبیین دستاوردهای چهل ساله انقلاب بپردازند.

وی تاکید کرد: تلاش خواهیم کرد که در تریبون نماز جمعه جریان سازی صورت گیرد و بخش از خطبه های نماز به مشکلات و مطالبات مردم اختصاص می یابد که رسانه‌ها در بازتاب این جریان سازی نقش بسزایی دارند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group