شنبه 8 ارديبهشت 1403 | Saturday 27 April 2024

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ساوه گفت: میزان سرانه فضای سبز شهری در ساوه متناسب با نیاز جمعیت شهری است و حتی می‌توان گفت که سرانه فضای سبز شهری ساوه از شهرهایی نظیر تهران و کرج به مراتب بیشتر است.

قاسم جبران در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، به سرانه فضای سبز شهری اشاره کرد و با بیان اینکه دو نوع سرانه فضای سبز شامل اکولوژیکی و اجتماعی در ساوه وجود دارد، افزود: مجموعه باغات شهرستان ساوه به عنوان سرانه فضای سبز اکولوژیکی هستند که با تصفیه هوا به عنوان ریه‌های شهر محسوب می‌شوند و در ساوه که قطب تولید انار و کشاورزی کشور است سرانه اکولوژیکی خوبی وجود دارد.

وی گفت: توان اکولوژیکی یک شهر به مجموع مساحت باغات عمومی در حومه شهر و داخل شهر و کمربندسبز شهرها و پس‌کرانه‌ها ( که ممکن است در دید و یا مورد استفاده شهروندان نباشد) و نیز تمامی فضای سبز شهر‌ها اعم از بوستان‌ها و میادین و .... توان اکولوژیکی یک شهر گفته می‌شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ساوه به پارک‌ها، فضای سبز بلوار و میادین، لچکی‌ها و ... به عنوان سرانه فضای سبز اجتماعی اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون سرانه پارکی در ساوه حدودا 11 متر است و سرانه عمومی اجتماعی نیز نزدیک به 13 متر است که شامل تمامی پارک‌ها و فضای سبز بلواری ، میادین و ... می‌شود.

جبران بیان کرد: در مجموع سرانه اجتماعی و اکولوژیکی می‌توان گفت که بیش از 24 متر مربع در ساوه وجود دارد. باتوجه به اینکه در شرایط اقتصادی فعلی احداث پارک هزینه بالایی دارد لذا از شهروندان انتظار می‌رود که فضای سبز را از خود دانسته و سازمان را در نگهداری و حفاظت از فضای سبز شهری یاری و همراهی کنند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group