پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

شهردار ساوه از افتتاح و کلنگ زنی 16 پروژه مدیریت شهری ساوه در حوزه خدماتی، فرهنگی و عمرانی همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر در این شهر خبر داد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، سیدمهدی حسینی در جلسه هماهنگی بهره‌برداری از پروژه‌های مدیریت شهری ساوه در  دهه فجر ، اظهار کرد: پروژه‌های بزرگ پیش بینی شده مدیریت شهری ساوه   در دوره پنجم، کام شهروندان ساوجی را شیرین و در تاریخ این شهر ماندگار خواهند شد.

وی ادامه داد: حرکت به سمت شکستن قفل اجرایی پروژه‌های بزرگ در جهت تـقویت زیـرساخت های شهری، راهبرد اساسی ما در این دوره مدیریتی است و همچنان در این مسیر حرکت خواهیم کرد.

وی با اشاره به وضعیت مالی شهرداری ساوه در سالهای 96 و 97 عنوان کرد: مدیریت شهری ساوه در دوره پنجم فعالیت شورای اسلامی شهر در حالی پا به عرصه گذاشت که علاوه برکاهش 50 درصدی درآمدهای ناشی از عوارض مالیات بر ارزش افزوده در برنامه ششم توسعه کشور با کاهش شدید درآمد حاصل از پروژه‌های ساختمانی و از سویی با تورم 300 درصدی هزینه‌ها، بی ثباتی بازار و اقتصاد کشور و آغاز دور جدید تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی برای ملت ایران همزمان شد.

حسینی تصریح کرد: بدون شک تغییرات جدی در مدیریت هزینه‌ها، تعریف منابع مالی جدید و تلاش مضاعف همکاران گرانقدر در مجموعه شورا و شهرداری از یک سو و حمایت قاطع و خیرخواهانه مسئولان شهرستان، تنها راه تاب آوری برای عبور از این بحران بی سابقه در کشور و شهر ساوه بود.

وی افزود: با یاری خدا و تلاش همه جانبه نه تنها توانستیم با وجود همه محدودیت‌های فوق ظرف مدت یکسال بودجه تحقق یافته شهرداری را در سالجاری به شرایط سال قبل از بحران (سال 95) به ارزش حدود 150 میلیارد تومان برسانیم بلکه با هدف گذاری صحیح در توسعه آینده شهر 50 هکتار زمین برای احداث شهرک جدید صنوف مزاحم و در بهترین منطقه از حریم شهر پیش بینی شده است که با اجرای آنها در سال‌های آینده بودجه شهرداری ساوه با جهش قابل توجهی مواجه خواهد شد.

شهردار ساوه اظهار کرد: به دلیل بی‌ثباتی اقتصادی در بازار ارز و روند افزایش قیمت‌ها در شش ماه نخست سالجاری خرید مصالح و تجهیزات و انعقاد قرارداد اجرا با پیمانکاران در پروژه‌ها امکان پذیر نبود و به تدریج از اواخر شهریور و اوایل مهرماه با بهبود نسبی شرایط و بکارگیری ظرفیت و توان بومی شهرداری و سازمان‌ها این امر محقق شد و در حال حاضر پروژه‌ها با پیشرفت فیزیکی خوبی در حال اجرا هستند.

وی گفت: پیش بینی و اجرای پروژه‌های بزرگی مانند کمربندی شمال، کمربندی شرق و غرب، طرح بزرگ مسجد تا مسجد، بازآفرینی محله قاسم آباد، احداث شهرک صنوف مزاحم ، احداث پرديس سينمايي و تالار شهر و ... به عنوان پروژه‌های ماندگار مدیریت شهری ساوه و نمادی پر افتخار برای مردم بزرگوار این شهر خواهند بود.

شهردار ساوه کاهش زمان سفرهای درون شهری و حجم ترافیک، سهولت عبور و مرور وسایل نقلیه، افزایش ایمنی و رضایت شهروندان را از مزیت‌های احداث کمربندی‌های شهر ذکر کرد و افزود: یقینا پروژه‌های بزرگ پیش بینی شده نقش موثری در توسعه ساوه و کاهش مشکلات شهروندان خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: همچنین معتقدم توسعه در شهر ساوه باید شهروند محور باشد و بر همین اساس پایش نظرات و مطالبات شهروندان در دستور کار مدیریت شهری است.

حسینی در ادامه گفت: با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال باید در جهت جذب مطالبات شهرداری و ایجاد درآمد تلاشی مضاعف داشته باشیم تا با پرداخت حقوق و مزایای کارکنان این مجموعه تمامی پرسنل در شب عید با خوشحالی به نزد خانواده بروند.

رونمایی از 11 دستگاه اتوبوس شهری، ساماندهی بلوار قائم، احداث کمربندی شمال، بازآفرینی محله فانوس آباد، بازآفرینی منطقه عباس آباد، احداث بوستان معلولان، ساماندهی منطقه یاقوت آباد، احداث پارک شهید آشتیانی، افتتاح سرای محله در محلات شمال شهر، افتتاح خانه گفتمان شهر، بازگشایی کوچه اعراب، تعریض پل فردوسی و احداث ١٢ زمين بازي كودكان در ١٢ محله محروم شهر از پروژه‌های پیش بینی شده شهرداری ساوه برای افتتاح در ایام الله دهه فجر تا نوروز ٩٨ است كه در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

اعتبار تخصيص يافته برای اجرا و بهره‌برداري از اين پروژه‌ها بالغ بر 17 میلیارد تومان است كه از محل درآمدهاي شهرداري ساوه و مشاركت شهروندان در پرداخت عوارض شهرداري تأمين شده است.

همچنين ٣ پروژه عظيم و تأثيرگذار بر توسعه فرهنگ و اقتصاد شهر نيز با پيش بيني اعتباري بالغ بر ٦٠ ميليارد تومان از محل اعتبارات مصوب صندوق توسعه ملي و بازآفريني شهري شامل احداث مجموعه‌هاي پرديس سينمايي و تالار شهر، احداث فاز اول مجتمع تجاري مسكوني از طرح بازآفريني محله قاسم آباد و اجراي فاز نخست طرح بازآفريني محور تاريخي مسجد انقلاب تا مسجد جامع در اين ايام كلنگ زني و تا پايان دوره پنجم شوراي اسلامي شهر توسط شهرداري ساوه اجرایی خواهد شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group