جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

استاندار مرکزی گفت: موضوع سرمایه گذاری خارجی در بن رو ساوه به دلیل عقب نشینی سرمایه گذار فرانسوی تاکنون بی نتیجه مانده است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، سیدعلی آقازاده در نودویکمین جلسه ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان که در شهر صنعتی کاوه ساوه برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی بسیار راهگشاست و در شرایط دشوار کنونی توانسته است مشکلات را تسهیل و برطرف کند.

وی افزود: طرح و بررسی مشکلات در این جلسات بسیار تأثیرگذار بوده است و مصوبات آن دستاوردهای خوبی در سطح استان داشته است.

آقازاده با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون بنا بر آمار موجود نرخ بیکاری در استان کاهش و میزان بیمه شدگان افزایش یافته است که نشان دهنده نرخ خوب اشتغال در شرایط کنونی است، افزود: انتقال مشکلات و انعکاس مسائل در سطح استان به وزارتخانه ها و سازمان ها نشان دهنده هماهنگی بسبار خوب مسئولان با بخش تولید، صنعت و بازرگانی است.

وی با بیان اینکه شرایط کارگری استان و وضعیت مراکز صنعتی استان امیدوارکننده است گفت: افزایش بیمه شدگان سال 97 نسبت به 96 نشانگر رشد خوب در اشتغال استان است.

وی درخصوص سرنوشت شرکت "بن رو" در ساوه نیز گفت: موضوع سرمایه گذاری خارجی در بن رو ساوه به دلیل عقب نشینی سرمایه گذار فرانسوی تاکنون بی نتیجه مانده است.

آقازاده گفت: این سرمایه گذار بلافاصله بعد از اعلام تحریم ها توسط آمریکا عقب نشست و اعلام کرد تا مادامی که تحریم ها باشد شاید نتواند در این خصوص تصمیم بگیرد، اما تلاش ها ادامه دارد که اگر فرانسوی ها نیامدند با یک شریک خارجی دیگر به نتیجه برسیم که در صورت حصول نتیجه آنرا اعلام می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه جلسات اقتصاد مقاومتی در استان عملیاتی است نه تشریفاتی و این یک شعار احساسی نیست بلکه واقعیت دارد، پیگیری مصوبات جلسات گذشته را از رویکردهای مهم این ستاد بیان کرد و گفت: دبیرخانه و اعضای ستاد با تمام وجود و توان تلاش می کنند.

آقازاده افزود: در استان از هر اختیاری که داریم به خوبی استفاده کردیم حتی فراتر از اختیارات نیز عمل شده است و اجازه ندادیم حتی برای یک کارگر و خانواده اش در شرایط بحرانی مشکلی پیش آید. چندین مصوبه عملیاتی با حضور وزیر صنایع در استان اخذ شد و موجب رونق تولید و صنایع استان خواهد شد.

وی به مشکلات بانکی هم اشاره کرد و گفت: حتی روسای جمهور هم حریف بانک‌ها نمی شوند چرا که آنها ادعا دارند امانتدار حساب مردم هستند و مشکلات خود دارند.

فرماندار ساوه از افزایش ۲۰ درصدی میزان صادرات شهرستان در سال‌جاری خبر داد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، محمد بهاروند در نودویکمین جلسه ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان که در شهر صنعتی کاوه ساوه برگزار شد، افزود: گفت: واحد‌های جدید صنعتی که در حال احداث در این شهرستان هستند نیازمند واگذاری پست برق ثابت هستند و این زیرساخت باید تامین شود.

وی به مشکل عدم برخورداری از فیبر نوری در شهرک های صنعتی ساوه اشاره کرد و گفت: در صورت برطرف کردن مشکلات زیرساختی واحد‌های صنعتی و تولیدی شاهد بهره برداری از چند واحد تولیدی و صنعتی در دهه فجر سال‌جاری خواهیم بود.

فرماندار ساوه خواستار توجه بیشتر استان به تامین زیرساخت های شهرک های صنعتی شهرستان ساوه شد.

وی به افزایش ۲۰ درصدی میزان صادرات شهرستان ساوه در سال‌جاری اشاره کرد و افزود: این میزان رشد به دلیل تجربه و توانمندی مدیران صنایع علیرغم محدودیت ها و موانع است و ساوه جزو شهرهای دارای کمترین مشکلات صنایع در کل کشور به نسبت واحد‌های صنعتی و تولیدی مستقر در آن است.

براساس این گزارش، تخصیص آب توسط شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی به عنوان برنامه میان مدت و حفر چاه در قالب برنامه درازمدت و احداث راه دسترسی برای شهرک صنعتی جدید سرمایه گذاری خارجی ساوه، تسهیل در امور اداری تاسیس صنایع، تخصیص ارز نیمایی، تلاش برای تامین مواد اولیه، پیگیری اعطای تسهیلات اعتباری با نرخ کم برای مشکل کمبود نقدینگی، از جمله مواردی بود که در این جلسه مطرح و مورد تصویب قرار گرفت.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group