پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

فرماندار ساوه گفت: مراکز عرضه محصولات کشاورزی ارگانیگ و غیر ارگانیک در شهرستان تفکیک شود.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، محمد بهاروند در جلسه کمیته سلامت و امنیت غذایی شهرستان ساوه اظهار کرد: این شهرستان قطب تولیدات کشاورزی استان مرکزی به شمار می‌رود و به دلیل حجم بالای تولیدات شاهد کشت محصولات غیرارگانیک به ویژه سبزیجات هستیم که ضرورت دارد مراکز عرضه این نوع کشت ها در سطح شهرستان تفکیک شود.

وی عنوان کرد: به عنوان مثال در این شهرستان محصول گوجه فرنگی هم به صورت طبیعی و هم با استفاده از کودشیمیایی تولید می‌شود که باید هنگام عرضه این محصول در بازار مشخص شود که به چه شیوه‌ای تولید شده است تا سلامت مردم حفظ شود.

معاون استاندار و فرماندار خواستار نظارت دقیق بر نحوه کشت و عرضه تولیدات کشاورزی شهرستان ساوه توسط اعضای کمیته سلامت و امنیت غذایی شهرستان شد و افزود: هر مجموعه ای باید به وظایف قانونی خود عمل کند و با اتخاذ راهکارهای قانونی اجازه ندهیم سلامت مردم به مخاطره بیفتد.

وی با انتقاد به عادی سازی جلوه دادن تولیدات کشاورزی غیرارگانیک تاکید کرد: ساماندهی تولیدات کشاورزی در میادین تره بار موجب خواهد شد تا کشاورزان نیز انگیزه ببیشتری برای تفکیک تولیدات خود داشته باشند.

فرماندار همچنین بر اطلاع رسانی و تبلیغات بهداشتی توسط دانشکده علوم پزشکی تاکید کرد و خواستار جمع‌آوری موتورهای پمپاژ فاضلاب برای کشت انواع محصولات کشاورزی شد.

وی تصریح کرد: اداره جهادکشاورزی نیز باید از ارائه خدمات به کشاورزان و بهره بردارانی که اقدام به کشت با فاضلاب می کنند خودداری کند و اداره حفاظت از محیط زیست نیز با بازدیدهای مستمر میدانی اجازه ندهد که شاهد کشت‌های این چنینی باشیم.

بهاروند تاکید کرد: برای حفظ سلامت مردم تمامی دستگاههای اجرایی مدعی هستند و کسی نباید از مسئولیت خود در این حوزه شانی خالی کند و هرگونه تخلف را گزارش و در صورت ارتکاب مجدد از طریق دستگاه قضایی با تشکیل پرونده پیگیری شود.

به گزارش ایسنا، تشکیل کمیته فرعی به منظور ساماندهی فاضلاب شهری توسط ادارات ذیربط (آب و فاصلاب شهری ،شهرداری و ... )، پیگیری موضوع بخش سموم باقی مانده از محصولات کشاورزی توسط جهاد کشاورزی و مدیریت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی، همکاری شوراها و دهیاری‌های روستاهای تابعه در خصوص تحت پوشش قرار گرفتن آب شرب روستاهایی که تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی نیستند و پیگیری موضوع جلوگیری استفاده از فاضلاب در مزارع کشاورزی از مصوبات این جلسه بود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group