پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: طرح بازآفرینی شهری امید از دستور کارهای مهم است و شهرداران در این خصوص تحرک بیشتری داشته باشند.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، مهدی زندیه وکیلی در همایش شهرداران استان که به میزبانی شهرداری ساوه برگزار شد، افزود: تعرفه و عوارض شهرداری تا پایان دی ماه مصوب و در بهمن ماه منتشر شود چراکه طولانی شدن آن به صلاح نیست.

وی با بیان اینکه طرح بازآفرینی امید از دستور کارهای مهم است و شهرداران در این خصوص تحرک بیشتری داشته باشند، گفت: این طرح از شعارهای محوری دولت است و شهرداری ها با پیگیری لازم از منابع مالی مطلوب این طرح بهره مند شوند.

وی با تاکید بر اینکه اگر برنامه و پروژه شاخصی تعریف نشود امکان جذب منابع مالی در این طرح وجود ندارد گفت: در ستاد بازآفرینی فرمانداران به عنوان روسای ستاد هر شهرستان و شهرداران به عنوان دبیر باید گزارش اقدامات را ارائه دهند.

زندیه وکیلی افزود: ستاد سرمایه گذاری شهری را عمدتا شهرداری ها تشکیل داده اند و باید از این ظرفیت قانونی و‌ مصوبات آن نهایت بهره برداری را انجام دهند.

وی در ادامه افزایش آمار تلفات درون شهری در نیمه نخست سال‌جاری در استان را نگران کننده عنوان کرد و بر لزوم تشکیل جلسات شورای ترافیک و فرهنگ سازی و آرام سازی ترافیک و ایجاد خطوط مورد نیاز برای کاهش آمار تلفات انسانی و تصادفات درون شهری تاکید کرد.

زندیه وکیلی با بیان اینکه علت وقوع تصادفات درون شهری عمدتا عابرین پیاده و موتورسواران هستند، اظهار کرد: شهرداری ها با رفع نقاط حادثه خیز، نصب پل هوایی و ایمن سازی معابر برای کاهش آمار تصادفات برنامه ریزی کنند.

وی بر لزوم تشکیل کمیسیون های تخصصی که خروجی های مثبتی داشته باشند نیز تاکید کرد و گفت: جلسات شهرداران نیز به عنوان یک جلسه آموزشی برای توانمند تر شدن این مجموعه، بصورت مستمر برگزار شود.

وی با بیان اینکه واریز سهم آموزشی در زمان مشخص و برگزاری برنامه آموزشی کمیسیون ماده صد با هماهنگی دیوان عدالت را نیز ضروری عنوان کرد و خواستار حضور نماینده دیوان عدالت در استان برای انتقال تجربیات و آگاهی بخشی در خصوص آراء دیوان شد .

زندیه وکیلی از شهرداری های استان به ویژه شهرداری ساوه به منظور فعالیت در ستاد اربعین استان تقدیر کرد و گفت: این عملکرد مثبت منجر به کسب رتبه برتر استان در سطح کشور شده است.

وی در خصوص هماهنگی با نظام مهندسی ساختمان و رعایت مقررات ساخت و ساز برای جلوگیری از بروز برخی مشکلات تاکید کرد و گفت: شهرداری ها درجه حساسیت را در خصوص موازین ایمنی و ساخت و سازهای ایمن افزایش دهند. نظام مهندسی ساختمان اعلام کرده میزان حساسیت شهرداری ها در خصوص گزارشات نظام مهندسی ساختمان پایین است.

زندیه وکیلی خواستار آمادگی شهرداری ها برای دهه فجر و تعطیلات نوروزی و ستاد تسهیل خدمات سفر شد و گفت: شهرداری ساوه پروژه های خوبی را انتخاب و ‌اولویت گذاری کرده است. انتخاب مناسب پروژه های مردم محور از نکات برجسته در عملکرد شهرداری و شورای شهر ساوه است .

وی به اعطای تسهیلات قرض الحسنه برای اجرای پروژه های شهری در شرایط کنونی اشاره کرد و با تاکید بر اینکه شهرهای استان از این مزیت استقبال خوبی نکردند، گفت: خرید سینما قدس شهر محلات، خرید یک دستگاه کمپرسی در زاویه، خرید کارخانه آسفالت دلیجان و احداث کارخانه ماسه کوبی و کمربندی در ساوه و نیروگاه خورشیدی آشتیان و چند پروژه در مامونیه و‌ خمین از محل تسهیلات قرض‌الحسنه بوده است . انتظار می‌رود سایر شهرهای استان هم از این مزیت برخوردار شوند و از اعتبارات قرض الحسنه برای اجرای پروژه ها استفاده کنند .

به گزارش ایسنا، برخورداری از پیوست های فرهنگی و اقتصادی در طرح های مدیریت شهری؛ افزایش اعتبارات دولتی برای شهرهای کوچک، تسهیل در روند اجرایی پروژه های سرمایه گذاری، ارایه مشوق های قانونی برای کوتاهتر شدن مسیر سرمایه گذاری، مشکلاتی که شهرداری ها در وصول مطالبات دارند، از جمله مواردی بود که شهرداران ساوه، زاویه و شازند در این همایش مطرح کردند .

شهرداران در ادامه همایش از عمارت(قلعه) تاریخی عبدل آباد ساوه به عنوان یک اثر تاریخی بازسازی شده توسط خانواده امیر حسینی بازدید کردند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group