سه شنبه 28 فروردين 1403 | Tuesday 16 April 2024

معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی شهرستان ساوه گفت: در حال حاضر 9 واحد فرآوری پسته در این شهرستان فعالیت دارند.

محمودرضا خلیلی در گفت ‌ وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، ظرفیت فرآوری این واحدهای را بین یک تا سه تن در ساعت اعلام کرد و افزود: مجتمع کشت و صنعت کوثر ساوه به دلیل وسعت بالای سطح زیر کشت قادر است که سه تن در ساعت پسته را فرآوری و روانه بازار مصرف کند.

وی گفت: عملیات پوست کنی، شست ‌ وشو، درجه بندی، خشک کردن، جداسازی، سایز بندی و فرآوری بخشی از محصول تولیدی توسط این واحدها انجام می ‌ شود .

وی با اشاره به ظرفیت بالای شهرستان ساوه در تولید پسته و توسعه باغات این محصول اظهار کرد: این شهرستان ظرفیت قابل توجهی  در راه ‌ اندازی واحدهای تولیدی فرآوری پسته دارد و از سرمایه ‌ گذاری فعالان اقتصادی برای توسعه واحدهای فرآوری پسته و سایر محصولات و تولیدات کشاورزی در این شهرستان استقبال می ‌ کنیم.

خلیلی سطح زیر کشت پسته در ساوه را بالغ بر دو هزار و 700 هکتار بیان کرد که از این میزان دو هزار هکتار بارور است و افزون بر 500 هکتار از باغات پسته این شهرستان پس از سرمازدگی سال 1395 که منجر به از بین رفتن بیش از 90 درصدی باغات انار و زیتون ساوه شد احداث و به باغ پسته تبدیل شده است .

وی عمده ارقام پسته تولیدی این شهرستان را فندقی، کله قوچی، احمدآقایی، اکبری و پسته سفید بیان کرد و افزود: شهرستان ساوه رتبه دوم استان مرکزی را در تولید پسته پس از شهرستان زرندیه به خود اختصاص داده است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group