چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 | Wednesday 24 April 2024

 

طرح بزرگ محور تاریخی مسجد تا مسجد با حضور نماینده مردم شهرستانهای ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی و مجموعه مدیریت شهری در محل شهرداری ساوه مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی در این جلسه با بیان اینکه اجرای طرح مسجد تا مسجد نقطه عطفی در آینده شهر ساوه خواهد بود، گفت: اجرای این پروژه مهم علاوه بر حفظ آثار باستانی و تاریخی ساوه موجب رونق گردشگری و در نتیجه رونق و درآمد در این شهر خواهد شد.

محمدرضا منصوری ادامه داد: هم اینک محل اجرای این طرح از پر سابقه‌ترین محله‌های ساوه به دلیل قدمت است و این در حالیست که به دلیل بافت فرسوده به محروم ترین محله شهر تبدیل شده است و اجرای این پروژه موجب احیای منطقه خواهد شد.

وی با بیان این که اجرای این طرح به دلیل عظمت و حجم بالای این پروژه نیازمند همکاری تمامی دستگاههای شهرستان است، افزود: با توجه به کمبود اعتبارات دولتی، پیشنهاد زمین مورد نیاز به میزان یک هزار قطعه برای جابجایی تملکات محل این طرح، در استان مطرح و مورد موافقت قرار گرفته و مراحل کشوری آن در حال پیگیری است.

شهردار ساوه نیز گفت: از ابتدای فعالیت شهرداری در دوره پنجم فعالیت شورای شهر، سه برنامه مهم در اولویت قرار گرفته است.

سیدمهدی حسینی گفت: احداث کمربندی‌های شرق، جنوب و غرب با هدف تکمیل رینگ اطراف شهر، احداث شهرک صنوف مزاحم برای استقرار دو هزار واحد کارگاهی و طرح محور مسجد تا مسجد از جمله این طرح‌هاست که اجرایی شدن این پروژه شهر ساوه را مانند دیگر شهرهای موفق در مسیر توسعه قرار خواهد داد.

رئیس شورای اسلامی شهر ساوه نیز در این جلسه با بیان اینکه فرصت استفاده از ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری در این شهر موجب غفلت قرار گرفته است، اظهار کرد: اجرای طرح مسجد تا مسجد می‌تواند گامی موثر در این زمینه باشد اما تحقق این امر نیازمند همکاری تمامی دستگاه‌ها و ظرفیت‌های شهرستان است چون شهرداری و شورای اسلامی شهر به تنهایی توان انجام آن را نخواهد داشت.

احمد حاج‌امینی افزود: بررسی‌های انجام شده از مدت اقامت مسافران نوروزی و تابستانی در ساوه نشان می‌دهد که حدود 99 درصد از این مسافران فقط یک شب را در این شهر اقامت داشتند و دلیل آن نبود جاذبه گردشگری و مراکز اقامتی مناسب بوده است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group