جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

مدیر پایگاه انتقال خون ساوه گفت: سهم مردان ساوجی از اهدای خون 92.4 درصد و زنان 0.6 درصد است.

سعیده افشارپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون سه هزار و 433 واحد خون در ساوه اهدا شده است که از این تعداد هزار و 983 واحد به طور مستمر و سهم بانوان از این میزان 244 واحد بوده است.

وی بیشترین مراجعه کننده به پایگاه انتقال خون در ساوه را علاوه بر ایام خاص نظیر عاشورا و تاسوعا و برخی ایام خاص در 9 مردادماه سالجاری به مناسبت سالروز انتقال خون اعلام کرد و افزود: در این روز 54 نفر جهت اهدای خون به پایگاه ساوه مراجعه کردند.

افشارپور در ادامه با تاکید بر اینکه هم اکنون ذخیره خون در این شهرستان بالای 9 روز است، گفت: بیشترین نیاز به اهدای خون در این شهرستان گروه‌های منفی به ویژه AB است.

وی بیشترین اهدا کنندگان خون را گروه‌های خونی O و A مثبت اعلام کرد و با اشاره به اینکه سه نوع اهدا کننده مستمر، باسابقه و بار اولی وجود دارد، گفت: مزیت اهدا کنندگان مستمر این است که در هر سه ماه یا 6 ماه یکبار چکاپ می‌شوند و آزمایش‌های گوناگونی را انجام می‌دهند.

مدیر پایگاه انتقال خون ساوه در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه با مراجعه مردم ساوه هیچگونه کمبود خون در شهرستان وجود ندارد و مازاد خون اهدایی به سایر شهرها ارسال می‌شود با این وجود تامین مستمر خون به میزان لازم اجتناب ناپذیر است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group