شنبه 8 ارديبهشت 1403 | Saturday 27 April 2024

شهردار ساوه گفت: شهر تاریخی و کهن ساوه به دلیل محرومیت از برخی زیرساخت‌ها شهر شادی نیست.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، سیدمهدی حسینی در نشست خبری اعضای شورای شهر و شهردار ساوه با خبرنگاران، عنوان کرد: در گذشته زیرساخت‌های مناسبی در این شهر ایجاد نشده و به جای پرداختن به توسعه سرانه فضاهای تفریحی و شادابی شهر به اجرای پروژه‌ها و طرح‌های غیرضروری و فاقد اولویت پرداخته شده است که نتیجه آن کاهش فضای نشاط و شادابی در این شهر است.

وی با تاکید بر برنامه‌ریزی مجموعه مدیریت شهری برای احداث و توسعه مراکز تفریحی و سرگرمی در شهر ساوه گفت: جذب سرمایه‌گذار برای توسعه فضای تفریحی نظیر پارک آبی و پردیس‌های تفریحی و ورزشی از مهمترین اولویت‌های مدیریت شهری است.

وی گفت: بالغ بر 500 میلیارد تومان پروژه‌های سرمایه‌گذاری با مشارکت بخش خصوصی در شهر ساوه مطالعه و تعریف شده است و با خروج از بحران مالی ایجاد شده در مجموعه مدیریت شهری اجرایی می‌شود.

شهردار ساوه در ادامه به بحران مالی موجود در شهرداری ناشی از کاهش درآمدی متاثر از اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده در برنامه ششم توسعه، گفت: التهاب و بی‌انگیزگی و مشکلاتی که در شهرداری به دلیل کاهش درآمدهای شهرداری بوجود آمد و باقیماندن ۴۰ میلیارد تومان بدهی با وجود درآمدهای سرشار سال‌های گذشته توانست یک شوک درآمدی را در شهرداری ایجاد کند.

وی بیان کرد: با حمایت شورای اسلامی شهر و تلاش مجموعه کارکنان شهرداری راهکارهای لازم برای خروج از بحران مالی اتخاذ شد و نتیجه آن پرداخت بخشی از بدهی های بجا مانده از گذشته و تعریف پروژه هایی متناسب با نیاز شهروندان و درآمد حاصله بود.

حسینی در ادامه با تاکید بر اینکه هرگونه درآمدزایی شهرداری نتیجه اداره علمی شهر و تفکر تخصصی موجود در مجموعه مدیریت شهری است، اظهار کرد: بزرگترین خدمتی که به شهر شد، جلوگیری از هزینه‌های بی‌جهت و بی‌مورد است.

وی تاکید کرد: شهرداری نیاز به مدیریت بحران داشت تا هم انگیزه کارکنان افزایش یابد و هم ضمن درآمدزایی بدهی گذشته پردئاخت شود در عین حال برنامه‌ریزی برای تعریف و اجرای پروژه‌ها در دستور کار قرار گرفت.

وی مدیریت فروش تراکم و تلاش برای وصول مطالبات شهرداری را از جمله راهکارهای لازم برای کسب درآمد دانست و گفت: به دلیل درآمد بالا در سال‌های گذشته، مجموعه مدیریت شهری به دنبال وصول مطالبات نبوده است. بر این اساس میزان مشارکت شهروندی در مدیریت شهری به کمتر از ۱۰ درصد رسیده است.

شهردار ساوه در ادامه با اشاره به اینکه سهم درآمدی شهرداری در سال 1396 از محل مالیات بر ارزش افزوده شهرداری 61 درصد بوده است، گفت: این میزان در سال جاری به کمتر از ۲۸ درصد رسیده که بیانگر کاهش وابستگی شهرداری به این منبع درآمدی است.

وی تصریح کرد: با تلاش مجموعه شهرداری میزان درآمدزایی شهرداری از محل وصول مطالبات و عوارض در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل نزدیک به 35 درصد افزایش یافته است و معتقدیم میزان دریافت عوارض باید عادلانه صورت گیرد و به صورت متوازن و عادلانه هزینه شود.

حسینی افزود: بحران مالی شهرداری و بحران فراگیر اقتصادی کشور شرایط کار در شهرداری را دشوارتر کرده است و مبهم بودن وضعیت اقتصادی فرصتی است تا به دنبال ایجاد شرایط مطلوب باشیم.

وی در ادامه به ارائه خدمات شهری در نقاط حاشیه‌ای شهر اشاره کرد و گفت: از مجموع ۱۰۲ کیلومتر معبر خاکی در حاشیه شهر بالغ بر ۲۸ کیلومتر زیرسازی و آسفالت شده است.

شهردار ساوه در ادامه به فعالیت باشگاه شهرداری اشاره کرد و گفت: براساس اعلام سازمان بازرسی مبنی بر ممنوعیت تیم‌داری حرفه‌ای توسط شهرداری‌ها لذا شهرداری ساوه نیز از این قاعده مستثنی نبود اما با ارسال دستورالعملی از سوی وزارت کشور این ممنوعیت برداشته شد و تیم فوتسال شهرداری در لیگ برتر حضور یافت و تلاش خواهیم کرد تا با تقویت مسائل فنی نتیجه قابل قبولی توسط این تیم گرفته شود.

وی در خصوص پروژه های پیاده راه خیابان اصلی شهر نیز گفت: این پروژه از پروژه‌های شکست خورده دوره گذشته است که کاربری آن موجب ایجاد نارضایتی در بین مردم شده است.

حسینی با تاکید بر اینکه پیاده راه نباید در شاهراه اصلی شهر احداث شود، گفت: به لحاظ اینکه مسیر جایگزینی برای پیاده راه ساوه در نظر گرفته نشده بود لذا مشکلات فراوانی را برای شهروندان در تردد ایجاد کرده بود که نهایتا تدبیری اتخاذ شد تا با فراهم کردن زمینه تردد وسایط نقلیه عمومی موجب تسهیل در تردد شهروندان شود.

به گزارش ایسنا، نایب رییس شورای اسلامی شهر ساوه نیز گفت: کسری بودجه شهرداری ناشی از اجرای قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده، مشکلات بسیاری را بر مدیریت شهری تحمیل کرد.

سعیده محمودی افزود: شورای پنجم با در نظر گرفتن دو محور رعایت حقوق خدا و‌ مردم تلاش می‌کند و با در نظر گرفتن وضعیت اقتصادی قشر ضعیف جامعه مصوبات لازم در شورای شهر وضع و اجرایی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه توسعه شهری اولویت اصلی شورای شهر و شهرداری است، گفت: به دلیل ضرر مالی ناشی از کاهش درآمدها، بسیاری از برنامه‌ها بدلیل بحران مالی شهرداری مسکوت مانده است.

محمودی اولویت شورای اسلامی و شهرداری را برآوردن نیازهای ابتدایی شهروندان دانست و گفت: تقویت نشاط شهروندی و برنامه‌ریزی راهبردی ساختاری با تاکید بر مردم محوری و‌ محله محوری با در نظر گرفتن نیاز هر منطقه و تخصیص اعتبارات مناسب شعار عملیاتی شورای پنجم است.

وی با تاکید بر اینکه نگهداری وضعیت موجود دغدغه و اولویت اصلی شهرداری است، تصریح کرد: به دنبال ایجاد فضای زیبای شهری و کیفیت بخشیدن به زندگی مردم با حمایت رسانه‌ها و مشارکت مردم هستیم.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group