شنبه 8 ارديبهشت 1403 | Saturday 27 April 2024

فرماندار ساوه با اشاره به عدم صدور مجوز پایانه صادراتی انار گفت: هم اکنون ۲۰ هکتار زمین برای احداث پایانه واگذار شده و منتظر اخذ مجوز برای آغاز عملیات اجرایی آن در قطب تولید انار جهان هستیم .

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، محمد بهاروند در جلسه مشترک شورای اداری و ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان مرکزی و شهرستان ساوه اظهار کرد: با توجه به ظرفیت های کشاورزی و صنعتی شهرستان، انتظار ما از دستگاههای اجرایی استان ارتقای اختیارات مدیران شهرستان برای تصمیم گیری و تصمیم سازی در حوزه مسائل گوناگون است تا با اجرایی شدن تفویض اختیارات به مدیران مانع از تردد مردم شهرستان به مرکز استان شوند .

وی در ادامه به اعتبارات اشتغالزایی روستایی اشاره کرد و گفت: ۱۹ جلسه رسمی ستاد تسهیلات اشتغالزایی روستایی در ساوه برگزار شده و در مجموع با تایید ۱۲۷ طرح با اعتبار ۱۳۸ میلیارد تومان از محل اعتبارات فراگیر و ستاد تسهیلات اشتغالزایی، زمینه اجرای آنها فراهم شد اما به دلیل برخی موانع امکان نهایی شدن طرح ها ایجاد نشد .

بهاروند سخت گیری در وثایق را مهمترین دلیل عدم دریافت تسهیلات دانست و افزود: عدم قبول اسناد و عملکردهای سلیقه ای از جمله این موانع است .

وی به مشکلات برخی از واحد‌های صنعتی و تولیدی اشاره کرد و گفت: کمبود مواد اولیه، نبود نقدینگی و هزینه های خدماتی، عدم بخشودگی جرایم بانکی، خاموشی برق در روزهای اخیر از جمله این مشکلات است که برخی از مشکلات در سطح کلان کشور و برخی در سطح استان قابل بررسی است .

بهاروند خواستار اعلام دقیق خاموشی ها و برنامه ریزی برای جلوگیری از مشکلات بوجود آمده شد تا صنایع بیشتر متضرر نشوند، همچنین در خصوص تامین گاز شرکت ها نیز تسهیل صورت گیرد .

وی مشکلات گمرکی و ترخیص کالا را عاملی در جهت کاهش میزان صادرات و واردات دانست و خواستار تسهیل برای رونق صادرات شد .

فرماندار ساوه با اشاره به بازدید استاندار از شهرک صنعتی جدید سرمایه گذاری خارجی ساوه طی دو ماه گذشته گفت: تامین زیرساخت ها و برق پایدار موجب افزایش انگیزه سرمایه گذاری در این شهرک شده است .

بهاروند خواستار اتصال جاده دسترسی شهرک صنعتی به آزاد راه ساوه تهران شد و گفت: این طرح موجب تسهیل در تردد مدیران صنایع و سرمایه گذاران خواهد شد .

وی در ادامه به عدم پیشرفت مطلوب انتقال سهم آب ساوه از سد کوچری اشاره کرد و گفت: امیدواریم با تخصیص اعتبارات لازم این مهم عملیاتی شود.

بهاروند به اخذ مجوز اتاق بازرگانی در ساوه اشاره کرد و گفت: با وجود توافق بعمل آمده اما همچنان این مزیت در شهرستان برای ارتقای دانش فنی مدیران و تسهیل در سرمایه گذاری محقق نشده است .

وی درخصوص عدم صدور مجوز پایانه صادراتی انار اظهار کرد: هم اکنون ۲۰ هکتار زمین برای احداث پایانه واگذار شده و منتظر اخذ مجوز برای آغاز عملیات اجرایی آن در قطب تولید انار جهان هستیم .

وی کمبود آب را از مهمترین مشکلات حوزه کشاورزی دانست و افزود: با وجود محدودیت منابع آبی اما همچنان ساوه با تولید ۷۰ نوع انواع محصولات باغی و زراعی در برخی از تولیدات رتبه اول تولید استان را دارد .

بهاروند به برگزاری نشست مستمر کمیته حمایت قضایی و شورای گفتگو مدیران برای برون رفت از مشکلات حوزه صنعت و کشاورزی نیز اشاره کرد .

به گزارش ایسنا، امام جمعه ساوه نیز برخورداری از نعمت نظام جمهوری اسلامی ایران را موجب احیای ارزش های اسلامی و فراگیر شدن اسلام در بین امت اسلامی دانست و گفت: نعمت ولایت بزرگترین نعمتی است که بر ما ارزانی شده است .

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی اظهار کرد: نظام اسلامی مبتنی بر حاکمیت الهی و نمود نقش بنیادین نبوت در تصمیم گیری هاست .

وی تلاش بیشتر در خدمت رسانی به مردم را مصداق شکرگزاری درخصوص برخورداری از نعمت نظام اسلامی دانست و گفت: امروز وقت یقه گیری نیست بلکه باید با انسجام بیشتر به توسعه کشور کمک کنیم .

وی به شعار دولت در خصوص حقوق شهروندی اشاره کرد و گفت: صداقت و دلسوزی در کار مردم مهمترین عامل توسعه سرمایه اجتماعی است و‌ مسئولان با صداقت با مردم رفتار کنند .

امام جمعه ساوه خواستار رعایت عدل در جامعه شد و گفت: عدالت ورزی از مهمترین حقوق مردم بر حاکمان است.

وی پاسخگویی به نیازهای مردم را خواستار شد و گفت: هر چقدر به مردم پاسخگو باشیم ضمن جلب رضایت مردم موجب تقویت سرمایه اجتماعی نیز خواهیم شد .

حسینی در ادامه خواستار توجه بیشتر استاندار مرکزی به ساوه شد و گفت: عدم پوشش خبری مطلوب وقایع و رویدادهای این شهرستان از گلایه های مردم است .

وی همچنین خواستار تعیین تکلیف برای ریاست اداره ورزش و جوانان شد و گفت: چندین ماه است که این اداره با سرپرست اداره می شود .

امام جمعه ساوه به شیوه جابجایی مدیران اشاره کرد و گفت: جابجایی بویژه در جامعه دانشگاهی باید با منطق؛ هماهنگی و احترام همراه باشد .

وی افزود: جسارت مدیران را از آنها نگیرید. نباید ادارات به ستاد انتخاباتی تشکیل شوند بلکه مدیر باید با اقتدار و جسارت تمام بدون اینکه با تهدید مقام بالادستی روبرو باشد در خدمات مردم بوده و برای برآوردن مطالبات مردم تلاش کند .

وی حمایت از دولت را وظیفه شرعی و قانونی دانست و گفت: حمایت از دولت حمایت از نظام است

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group