پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای مرکزی گفت: هرچند با وجود محدودیت های مالی پروژه خط انتقال آب از سد کوچری به ساوه همچنان فعال است، اما برای تسریع در اجرای پروژه نیازمند افزایش اعتبارات هستیم.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، عزت اله آمره ای در جلسه مشترک شورای اداری و ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان مرکزی و شهرستان ساوه اظهار کرد: با وجود اینکه ساوه ۴۰ درصد کاهش بارندگی داشته است اما آورد سد الغدیر دو برابر شده است که نتیجه اقداماتی است که در گذشته صورت گرفته و با توجه به حجم بالای ۵۰ میلیون متر مکعبی سد که طی هشت سال گذشته بی سابقه بوده، مشکل تامین آب شرب در ساوه ندارد.

وی به مشکلات خط انتقال آب از سد کوچری به ساوه اشاره کرد و گفت: با توجه به افزایش قیمت ها این پروژه تا ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. البته علیرغم کمبود اعتبارات پروژه همچنان فعال است و از منطقه دودهک تا ۱۵ کیلومتر لوله گذاری شده است.

وی خواستار تخصیص اعتبارات شد و افزود: تخصیص سالانه ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه ناکافی است، چرا که طبق برآوردها بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که لازم است نسبت به افزایش اعتبارات اقدام شود.

به گفته وی،   سهم آب تخصیص یافته برای شهرستان ساوه 444 لیتر بر ثانیه است که 335 لیتر بر ثانیه آن سهم شهر ساوه، 65 لیتر بر ثانیه سهم روستاهاست و 44 لیتر به حوزه صنعت اختصاص خواهد یافت .

وی اظهار کرد:   طرح انتقال سهم آب ساوه از سدکوچری علاوه بر تامین بخش اعظمی از نیاز آبی شهر ساوه با توجه به کمبود منابع آبی این شهر، موجب برخورداری مردم این شهرستان از آب با کیفیت مطلوب‌تری خواهد شد و مشکل کمبود آب ۲۶ روستا در مسیر انتقال آب از سدکوچری به ساوه برطرف خواهد شد .

وی گفت: امیدواریم از طریق اخذ تسهیلات بتوانیم با خرید لوله مورد نیاز روند تسریع در اجرای پروژه را افزایش دهیم.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group