شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

استاندار مرکزی گفت: در شرایط فعلی اقتصادی کشور، دولت چاره ای جز تقویت بخش خصوصی ندارد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، سیدعلی آقازاده در جلسه مشترک شورای اداری و ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان مرکزی و شهرستان ساوه اظهار کرد: مدیران توانمند و کارگران شریف همواره نجات بخش صنعت کشور بوده و هستند و در شرایط کنونی نیز با برخورداری از تجربه گذشته از پیچ و خم تحریم و جنگ اقتصادی سرافراز عبور خواهیم کرد .

وی با بیان اینکه امروز قطعا توانمندتر از گذشته می توان مشکلات اقتصادی را برطرف کرد، افزود: برخی نیازهای صنایع تلنگری برای مدیران است، از این رو همه باید تلاش کرد تا ضمن اتخاذ سازوکار مناسب برای خدمت به صنعت و تولید استان از بحران موجود اقتصادی کشور با موفقیت عبور کنیم .

آقازاده گفت: در استان مرکزی ستاد تدابیر ویژه به عنوان اولین استان کشور تشکیل شده و برخی موارد در این ستاد مطرح و تصمیم گیری خواهد شد. در اولین جلسه استان نتایج خوبی حاصل شد و با اجرای مصوبات آن با همراهی مردم و‌ مسئولان بسیاری از موانع استان برطرف می شود .

وی گفت: سخت گیری شرکت گاز استان درخصوص بازپرداخت مطالبات گاز مصرفی دستگاه های اجرایی و واحد‌های صنعتی و تولیدی در این شرایط مناسب نیست، همچنین نباید در این وضعیت ادارات خدماتی نسبت به قطع برق و گاز و آب اقدام کنند، گرچه صنایع و ادارات نیز باید نسبت به پرداخت هزینه های مصرفی خود اقدام کنند.

وی اظهار کرد: شرکت گاز مکلف به هماهنگی با ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان در خصوص قطع احتمالی گاز صنایع استان است .

آقازاده در ادامه با بیان اینکه در خصوص استقرار رنو اخبار مسرت بخشی در گذشته منتشر شد، اما مشکلاتی بر سر راه این سرمایه گذاری خارجی در ساوه بوجود آمد، افزود: پیگیر استقرار رنو در ساوه هستیم و هنوز هم سرمایه گذاران فرانسوی از این موضوع انصراف نداده اند. تلاش خواهیم کرد با وجود برخی موانع پیش آمده زمینه استقرار این شرکت خودرو سازی را در ساوه فراهم کنیم .

استاندار استان مرکزی در ادامه خواستار تشکیل کارگروهی برای حل مشکلات زمان‌بر شدن احداث کمربندی ساوه شد و از مسئولان خواست تا پایان تابستان این امر تعیین تکلیف شود تا بار ترافیکی وسایط نقلیه ورودی به شهر از بین رود.

آقازاده به اعتبارات قطره چکانی برای انتقال سهم آب ساوه از سدکوچری علیرغم نیاز مالی ۵۰۰ میلیارد تومانی این پروژه اشاره کرد و گفت: به نظر می رسد با اعمال ماده ۵۶ با دستور وزیر نیرو و طرح موضوع در دولت، پرداخت اعتبارات توسط دولت با مشارکت سرمایه گذاران برای تسریع در اجرای این طرح صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در محور قدیم ساوه به زرندیه نیز از فرمول ماده ۵۶ استفاده شد که موجب تسریع در تعریض محور شده و تلفات جاده ای را کاهش خواهد داد، به ویژه بودن شهرستان ساوه اشاره کرد و گفت: هیچ کوتاهی در خصوص عدم توجه به این شهرستان پذیرفتنی نیست. ساوه علاوه بر مزیت صنعتی و کشاورزی مهد فوتسال کشور است و لازم است از ورزش ساوه نیز حمایت شود و برای تعیین رییس اداره ورزش این شهرستان نیز پیگیر خواهیم شد.

آقازاده جابجایی رییس دانشگاه آزاد ساوه در هفته گذشته را اقدامی غیر منطقی دانست و گفت: جابجایی ها برای همه مدیران ممکن است اتفاق بیفتد اما اینکار شرایطی دارد که باید رعایت شود. در نظامی هستیم که بر حفظ کرامت انسانی تاکید دارد.

وی با بیان اینکه این اقدام درخصوص رییس دانشگاه آزاد ساوه با یک بهانه غیر حرفه ای انجام شد که از نظر ما منطقی نبود، افزود: با ارسال نامه ای خطاب به رییس دانشگاه آزاد کشور همین تذکر داده شد و خواستار برگشت رییس برکنار شده دانشگاه آزاد ساوه شدیم .

وی تاکید کرد: اگر صلاح دانشگاه آزاد در این است که با این رییس کار نکند، حق دارد او را جابجا کند اما باید تغییر رییس را در شرایط منطقی تر انجام دهد.

به گزارش ایسنا، سعید فرخی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی نیز در این جلسه گفت: دستور استاندار مبنی بر اعمال صرفه جویی در مصرف برق از طریق مدیریت مصرف و تغییر ساعات کار ادارات اجرایی شد که موجب کاهش ۴۰ درصدی در مصرف برق شده است.

وی اظهار کرد: با دستگاه ‌ های اجرایی که دستور استانداری را مبنی بر صرفه جویی در مصرف برق اجرایی نکنند برخورد خواهد شد و هیچ عذری درخصوص عدم مدیریت مصرف برق و عدم اجرای دستورالعمل استانداری قابل قبول نیست.

وی اظهار کرد: امروز صنایع ما و مصارف خانگی با مشکل تامین برق مواجه هستند و باید با مدیریت در مصرف برق زمینه کاهش خاموشی ها را فراهم کرد.

وی به نحوه تخصیص ارز و‌ مشکلات موجود اشاره کرد و گفت: از تمامی ابزارها و اختیارات برای حل این مشکل در استان استفاده و تصمیم سازی شده است. در حوزه کشاورزی نیز مشکلاتی بسیاری وجود دارد که با آنها بیگانه نیستیم.

براساس این گزارش، یادگاری رییس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی نیز در این جلسه با بیان اینکه ساوه به دلیل مزیت اقتصادی و کشاورزی و سهم بالا در تولیدات این حوزه دومین شهرستان استان مرکزی است گفت: احداث و راه اندازی پست ۶۳ کیلوولت برای شهرک صنعتی سرمایه گذاری ساوه از مصوبات گذشته ستاد اقتصاد مقاومتی استان است که زمینه اجرای آن فراهم شده است.

وی گفت: مجوز ایجاد راه دسترسی اتصال شهرک صنعتی به اتوبان صادر شده است.

یادگاری در ادامه گفت: بخشی از پساب تصفیه خانه فاضلاب ساوه به شهرک صنعتی سرمایه گذاری خارجی تخصیص یافته است تا بخشی از نیاز صنایع این شهرک به آب تامین شود.

به گزارش ایسنا، نابسامانی بازار ارز و اختلال در روند صادرات و واردات، کمبود نقدینگی، مشکل تامین مواد اولیه، ارزان شدن کالای تولیدی با توجه به افزایش هزینه تولید و مقرون به صرفه نبودن آن، مشکلات گمرکی، سوءاستفاده از نابسامانی در بازار ارز، معضل قاچاق کالا، بروکراسی اداری، حفظ تولید و‌ جلوگیری از بیکاری کارگران، اعطای وام های کم بهره برای حفظ تولید،؛ اصلاح قوانین جرایم بیمه ای و مالیاتی، بی برنامگی در خاموشی ها و متضرر شدن صنایع، ناکافی بودن تسهیلات برای احیای باغات سرمازده شهرستان از جمله مشکلات و مطالباتی است که در این جلسه توسط برخی از فعالان صنعتی و کشاورزی شهرستان مطرح شد و خواستار برطرف کردن مشکلات شدند

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group