جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

 

وزیر جهاد کشاورزی گفت: زرندیه به قطب کشاورزی و صنایع جانبی آن تبدیل شده است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، محمود حجتی در حاشیه بازدید از ظرفیت های کشاورزی شهرستان زرندیه در جمع خبرنگاران گفت: زرندیه در زمینه کشاورزی پیشتاز بوده و هست.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری های مطلوبی در این حوزه در این شهرستان صورت گرفته و کارآفرینان توانمندی پروژه های مدرن و به روزی را چه در بخش کشاورزی و چه در تامین نهاده ها در این شهرستان رقم زده اند، به پروژه های گلخانه ای این شهرستان اشاره کرد و گفت: توسعه گلخانه ها در این منطقه در حال انجام است. در حال حاضر5 هکتار گلخانه در این شهرستان زیر بار رفته و 15 هکتار نیز تا چند ماه آینده زیر بار می رود .

حجتی اظهار کرد: محصولات این گلخانه ها با قیمت خیلی خوب و اشتغالزایی بسیار بالا و مصرف حداقلی آب صادر می شوند.

وی افزود: تولید پسته این منطقه نیز سابقه زیادی داشته و در حال گسترش است.

 

وزیر جهاد کشاورزی از توانمندی های کشاورزی در حوزه زراعت و باغبانی مجتمع کشت و صنعت فدک شهر خشکرود از توابع شهرستان زرندیه بازدید کرد .

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، محمود حجتی در بدو ورود به زرندیه با حضور در شهرک صنعتی مامونیه زرندیه از کارخانه در حال احداث تولید انواع کود و سموم وابسته به مجتمع کشت و صنعت فدک زرندیه بازدید کرد و از نزدیک در جریان احداث این واحد تولیدی قرار گرفت .

کارخانه تولید کود و سموم کشاورزی بزرگترین کارخانه بخش خصوصی کشور با محصولات متنوع و تولید کننده انواع کودهای ریزمغذی به صورت پودری و مایع است. این کارخانه در وسعت ۵۰ هزار متر مربعی و در دو بخش تولید سموم و کودها ظرف دو ماه آینده در ۳ خط تولیدی به بهره‌برداری خواهد رسید .

این کارخانه از ظرفیت تولید ۱۵ میلیون لیتر انواع سموم کشاورزی و ۶۵ هزار تن کود در سال برخوردار است و در مجموع زمینه اشتغال ۲۰۹ نفر را فراهم خواهد کرد

 

 

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه سفر نیم روزه به شهرستان زرندیه از بزرگترین گلخانه هیدروپونیک کشور در این شهرستان بازدید کرد .

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، احداث این گلخانه به وسعت 15 هکتار جزو برنامه‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) است که پنج هکتار آن در فاز نخست به بهره‌برداری رسیده و 10 هکتار دیگر نیز در فاز دوم مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد .

بزرگترین گلخانه هیدروپونیک کشور با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و یک شرکت اسپانیایی راه‌اندازی می‌شود که زمینه اشتغال حدود 200 نفر را فراهم خواهد کرد و فازهای دوم و سوم این گلخانه نیز ظرف مدت سه و پنج سال آینده افتتاح خواهد شد .

تکنولوژی احداث این گلخانه از سوی یک شرکت اسپانیایی وارد کشور شده است و برای اجرای این پروژه در 15 هکتار بالغ بر 800 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است که 400 میلیارد ریال آن در قالب تسهیلات اعطایی از سوی بانک کشاورزی صورت گرفته است .

بزرگترین گلخانه هیدروپونیک کشور در فاز نخست به تولید انواع صیفی‌جات و سبزیجات نظیر فلفل در سه رنگ، گوجه و خیار می‌پردازد و در ادامه انواع سبزی، بادمجان، توت فرنگی و سایر محصولات گلخانه‌ای تولید می‌شود که به دلیل مدرن بودن این گلخانه میزان تولیدات آن نسبت به گلخانه‌های سنتی پنج برابر بیشتر است .

ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در شهرستان زرندیه بالغ بر چهار هزار و 400 هکتار از اراضی کشاورزی با 38 حلقه چاه آب را زیر کشت دارد و در حوزه کشت گلخانه‌ای، زراعت و باغبانی و نیز پرورش گاو شیری و دامداری فعالیت دارد .

بزرگترین گلخانه هیدروپونیک کشور در نزدیکی جاده شهر مامونیه مرکز شهرستان زرندیه به شهر خشکرود، در اراضی کشاورزی این شهرستان احداث شده است .

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group