جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

جمعی از کامیون‌داران و رانندگان وسایط نقلیه سنگین در پی اعتراض به عدم افزایش کرایه و نیز برخی مشکلات صنفی دیگر از پشت فرمان وسایط نقلیه خود پائین آمده و در حوالی میدان امام حسین (ع) این شهر تجمع کردند .

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، طی چهار سال اخیر شاهد تجمعات مکرر رانندگان کامیون در اعتراض به عدم افزایش کرایه‌ها، مشکلات بیمه‌ای، پرداخت مبالغی مازاد بر کمیسیون به شرکت‌های حمل‌ونقل و رانت‌خواری بین صاحبان کالا و شرکت‌های حمل‌ونقل و حمل بار شهرستان توسط رانندگان غیربومی بوده‌ایم.

در همین رابطه مدیرعامل انجمن کارفرمایان شرکت‌های حمل‌ونقل شهرستان ساوه اصلی‌ترین دلیل تجمع کامیون‌داران را عدم افزایش کرایه حمل بار طی سال‌های اخیر دانست و گفت: با وجود رشد تورم و افزایش قیمت، اما چهار سال است که کرایه حمل بار توسط وسایط نقلیه سنگین در این شهرستان افزایش پیدا نکرده است.

ناصر ثانی خانی به وجود رانت خواری و دلالی در کرایه بار اشاره کرد و گفت: برخی از صاحبان کالا با گرفتن پورسانت از شرکت‌های حمل و نقل اقدام به تحویل بار می‌کنند و در عوض برخی از شرکت‌های حمل و نقل با دریافت مبلغی مازاد بر کمیسیون برای جبران پورسانت پرداختی به صاحبان کالا رانت‌خواری و واسطه‌گری می‌کنند بدین مفهوم که هزینه این رانت‌خواری باید از جیب رانندگان پرداخت شود.

وی تصریح کرد: رانندگان در ازای حمل بار باید فقط کسورات قانونی و مبلغ مصوب کمیسیون براساس نرخ نامه را پرداخت کنند در حالیکه مبالغی مازاد بر کمیسیون از آنان اخذ می‌شود که عدم افزایش کرایه‌ها و نیز پرداخت مازاد بر کمیسیون از جیب رانندگان برای این قشر آزاردهنده و غیرقابل تحمل است.

وی گفت: از سال 1393 هیچ افزایش کرایه‌ای صورت نگرفته است. قرار بر این بود که در سال گذشته 25 درصد به نرخ کرایه اضافه شود، اما هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته است و رانندگان درخواست دارند که نرخ کرایه تا سقف 40 درصد افزایش پیدا کند.

ثانی خانی در ادامه به تخلف دیگری از سوی برخی صاحبان کالا اشاره کرد و گفت: برخی از صاحبان کالا برای فرار از پرداخت مالیات اقدام به تحویل بار بدون صدور بارنامه می کنند که تحلفی محرز است و باید برخورد قانونی صورت گیرد.

مدیرعامل انجمن کارفرمایان شرکت‌های حمل‌ونقل شهرستان ساوه خواستار نظارت دقیق بر عدم دریافت کمیسیون مازاد از رانندگان توسط شرکت‌های حمل‌ونقل شد و به سوء مدیریت در این حوزه نیز اشاره کرد و گفت: راهکارهای عملی برای برون رفت از مشکلات رانندگان از سوی انجمن و رانندگان مطرح شده است اما به دلیل سوء مدیریت و نبود اراده جمعی برای حل مشکلات، مسائل همچنان لاینحل باقی مانده است.

وی خواستار برخورد جدی با متخلفان در حوزه حمل و نقل شد و اظهار کرد: انتظار رانندگان این است که کارگروه و یا کمیته حمل و نقل شهرستان با عضویت دستگاههای ذیربط به طور مستمر تشکیل و مشکلات این قشر در این کارگروه طرح و راهکارهای عملی برای برون رفت آن اتخاذ شود تا شاهد برپایی چنین تجمعات اعتراضی نباشیم.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group