شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

فرماندار ساوه گفت: روستاهای شهرستان از ظرفیت بالایی برای ایجاد اشتغال متاثر از تولید برق از طریق انرژی خورشیدی برخوردار هستند که لازم است به مرحله اجرا درآید.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، محمد بهاروند در جلسه شورای اداری شهرستان ساوه با تاکید بر عملیاتی کردن ظرفیت‌های اشتغالزایی از هر طریق ممکن، با توجه به ظرفیت بالای روستاهای شهرستان ساوه عنوان کرد: در حوزه تولید برق از طریق انرژی خورشیدی باید دستگاه‌های ذیربط وارد عمل شوند و با بسیج روستاها و انعقاد قرارداد بتوان برق تولیدی را پیش خرید کرد تا با کاهش هزینه و بکارگیری از نیروی انسانی توانمند اشتغال و درآمد پایدار ایجاد کرد.

وی در ادامه با اشاره به اعطای تسهیلات کم بهره از طریق معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در روستاها تصریح کرد: انتظار روستائیان تسهیل در امور اداری و همکاری مطلوب بانک‌ها برای تسریع در پرداخت تسهیلات است.

فرماندار ساوه در ادامه با اشاره به کسب رتبه برتر ستاد تسهیلات سفر نوروزی شهرستان ساوه ضمن تقدیر از تلاش‌های مستمر اعضای ستاد شهرستان گفت: همکاری مطلوب و تعامل بین بخشی موجب شد تا براساس ارزیابی‌های بعمل آمده این شهرستان رتبه برتر را در این حوزه کسب کند.

وی در ادامه از ماه مبارک رمضان به عنوان ماه رحمت، توفیق بندگی خدای تعالی یاد کرد و با اشاره به بهره‌مندی از فیوضات معنوی این ماه شریف بر حضور مستمر مدیران در بین مردم و حضور در برنامه‌های معنوی و عبادی این ماه تاکید کرد.

وی تصریح کرد: براساس دستورالعمل ابلاغی برپایی ضیافت افطاری از محل بودجه دولتی ممنوعیت دارد و دستگاههای اجرایی باید در عمل به این دستورالعمل از برپایی ضیافت افطاری با تامین منابع مالی دولتی پرهیز کنند.

بهاروند در ادامه به اشاره به در پیش بودن سوم خردادماه سالروز آزادسازی خرمشهر عنوان کرد: عملیات غرور آفرین بیت‌المقدس که منجر به حماسه آزادسازی خرمشهر شد موجب تغییر سرنوشت جنگ، تغییر معادلات بین‌المللی و تقویت قدرت بازدارندگی نظام اسلامی شده و اقتدار انقلاب رخ جهانیان به نمایش درآمد.

وی خواستار تبیین ارزش‌های دوران هشت سال دفاع مقدس به ویژه حماسه آزادسازی خرمشهر به نسل جوان شد و از مسئولان خواست تا آئین‌های گرامیداشت این ایام که در تقویم کشورمان به عنوان روز مقاومت نامگذاری شده است را در تمامی نقاط شهرستان و حتی در روستاها برگزار کنند و جوانان با فرهنگ ایثار و شهادت که عامل اقتدار این کشور است بیش از پیش آشنا شوند.

فرماندار ساوه در ادامه با اشاره به در پیش بودن ایام ارتحال حضرت امام(ره) ضمن تاکید بر بزرگداشت این ایام و برپایی آئین‌های 14 و 15 خردادماه، اظهار کرد: در سالروز ارتحال حضرت امام (ره) بالغ بر سه هزار نفر از شهرستان ساوه به مرقد مطهر امام اعزام می‌شوند که سهمیه ساوه به اندازه سهمیه کل استان است.

وی از شخصیت امام راحل به عنوان یک شخصیت جامع در تمامی ابعاد توصیف کرد که با تشکیل انقلاب اسلامی به پشتوانه مردم توانست الگوی آزادیخواهی و استقلال طلبی را به دنیا معرفی کند.

وی بر برگزاری باشکوه و تجمیعی آئین های بزرگداشت امام راحل تاکید کرد و گفت: امام عزیز بر گردن همه ملت ایران حق دارد و لازم است با شکوهترین آئین ها برای بزرگداشت این ایام برگزار شود.

فرماندار ساوه در پایان بر حضور پرشور مردم در آئین های ماه مبارک رمضان و نیز شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و مبارزه با استکبار در سایه اتحاد و انسجام بیشتر تاکید کرد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group