پنجشنبه 30 فروردين 1403 | Thursday 18 April 2024

معاون خدمات شهری شهرداری ساوه گفت: ایده خلاقانه و پرهیز از کارهای تکراری، ساوه را به شهر خلاق تبدیل می‌کند.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، محسن مددی در نشستی با خبرنگاران شهرستان ساوه با تاکید بر پرهیز از کارهای تکراری در حوزه خدمات شهری شهرداری گفت: با بهره‌گیری از نظرات نخبگان، صاحب نظران و اصحاب رسانه به دنبال تحول زیربنایی در شهر توام به توسعه و آبادانی هستیم و معتقدیم با خلاقیت و ایده‌های نو می‌توان شهری خلاق و متناسب با جایگاه و شان شهروندان ساوجی ساخت.

وی با تاکید بر اینکه توسعه شهر صرفا منوط به برخورداری از منابع مالی و درآمدی شهرداری نیست، گفت: قطعا با فکر و اندیشه صحیح و مدیریت و برنامه‌ریزی می‌توان حتی با کمترین منابع مالی مطالبات شهروندان را برآورده ساخت و توسعه متوازن و عادلانه شهری را در دستور کار قرار داد و این موضوعی است که در سال گذشته و امسال با وجود بحران مالی در شهرداری ساوه به اثبات رسانده ایم.

وی تصریح کرد: با تلاش و پشتکار مجموعه کارکنان خدوم شهرداری و درایت شهردار و نیز حمایت شورای اسلامی شهر در مجموعه شهرداری ساوه "نمی‌شود و نمی‌توانیم" وجود ندارد و اذعان داریم که به پشتوانه مشارکت عمومی هم می‌شود کار کرد و هم می‌توانیم کار کنیم.

معاون شهردار ساوه با تاکید بر اینکه شهر ساوه شایستگی بیشتری برای توسعه دارد، گفت: صرف اجرای چند پروژه در سطح شهر نباید گفت که آهنگ توسعه همه جانبه در ساوه نواخته شده است بلکه باید متناسب با جایگاه شهر تاریخی و کهن ساوه و شایستگی های شهروندان فهیم این شهر با قدرت و توان بالا به عمران و آبادانی این شهر پرداخت.

وی بیان کرد: با وجود بحران مالی حاکم بر شهرداری علاوه بر پرداخت تمامی مطالبات کارکنان در پایان سال 96 چندین پروژه نیز در سال گذشته تعریف و در ایام الله دهه مبارک فجر بهره برداری و عملیات اجرایی چند پروژه اولویت‌دار نیز آغاز شد.

مددی تصریح کرد: انتقال پرنده فروشی‌ها در بافت تاریخی شهر به مکانی دیگر، احداث چندین پارک، ساماندهی معابر و زیباسازی شهر، کلنگ زنی پروژه انتقال صنوف مزاحم و ضایعات فروشان از مهمترین پروژه های سال قبل بود.

وی زیباسازی و نصب المان های استقبال از بهار در نقاط مختلف شهر، ارائه خدمات در نقاط حاشیه ای، اهدای بسته های فرهنگی و جعبه کمک های اولیه به مسافران نوروزی و آذین بندی شهر را از جمله اقدامات خدمات شهری شهرداری در ایام نوروز دانست و گفت: در جریان بازدید مسئولان استانی و بازرسان ستاد تسهیلات سفر خدمات نوروزی ضمن تحسین عملکرد شهرداری در تعطیلات نوروز، اقدامات شهرداری ساوه را الگویی برای سایر شهرها دانستند.

معاون خدمات شهری شهرداری ساوه در ادامه در پاسخ به سوالات متعدد خبرنگاران در حوزه‌های مختلف، درخصوص ساماندهی بافت فرسوده این شهر به عنوان نخستین پرسش طرح شده، گفت: ساماندهی بافت فرسوده و املاکی که ایجاد خطر در سطح شهر کرده و به عبارتی ناایمن هستند شناسایی و عملیات ایمن سازی و رفع خطر صورت گرفته است.

وی بیان کرد: شهرداری با شناسایی املاک ناایمن از طریق شکایات مردمی یا برداشت‌های بعمل آمده در مرحله اول با صدور اخطار به مالک مربوطه و در صورت عدم اقدام لازم شخصا اقدام به رفع خطر می‌کند.

وی در ادامه با رد شایعه تعطیلی پارک بانوان در پاسخ به پرسش یک خبرنگار دیگر گفت: بدلیل نبود سازوکار مناسب و لازم برای قانونمند کردن فعالیت مربیان پارک بانوان ادامه فعالیت مربیان منوط به قانونمند شدن کلاس‌هایی است که در پارک برگزار می شود و این اقدام هیچ خللی در ادامه روند فعالیت پارک نخواهد داشت بلکه با عقد قرارداد رسمی با مربیان، فعالیت کادر آموزشی پارک قانونمند خواهد شد.

مددی در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه شهرداری چه تمهیداتی برای ممنوعیت ورود وسایط نقلیه سنگین به داخل شهر اتخاذ کرده است، گفت: اجرای طرح ممنوعیت ورود کامیون به داخل شهر در حیطه اختیارات راهنمایی و رانندگی است و دلیل ورود وسایط نقلیه به داخل شهر تکمیل نشدن پروژه احداث کنارگذر شهر ساوه است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری بیشتر از همه از ورود کامیون به داخل شهر متضرر است، گفت: ورود وسایط نقلیه سنگین به شهر هزینه بالایی را بر مدیریت شهری تحمیل می کند که از بین بردن زیرساخت ها، کوتاه شده عمر آسفالت خیابان‌ها ناشی از تردد خودروهای سنگین و کامیون، آلودگی شهر و از بین بردن فضای سبز شهری در اثر دود کامیون ها از جمله این آسیب هاست.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح کنارگذر شمال به غرب ساوه در حیطه اختیارات شهرداری نیست، گفت: شهرداری ساوه به دلیل نگرانی شهروندان از تردد کامیون در داخل شهر اقدام به احداث کمربندی شرقی، غربی و جنوبی در سطح شهر کرده است و هم اکنون کارهای مطالعاتی و خاک برداری آن در حال اجراست.

معاون شهردار ساوه در خصوص ساماندهی سرعت گیرهای شهری نیز گفت: گلایه مردم از تعدد سرعت گیرها در سطح شهر بجاست و البته ساماندهی آن در حیطه اختیارات شورای ترافیک است و شهرداری نیز یکی از اعضای این شورا به شمار می رود.

وی گفت: نصب سرعت گیرهای متعدد ضمن آسیب رساندن به خودرو موجب کندی در تردد خودروهای امدادگر و آتش نشانی است که شهرداری با طرح این موضوع در شورای ترافیک خواستار جمع کردن سرعت گیرهایی که ضرورت ندارد شده است و پیشنهاد شده است که به جای سرعت گیر از سرعت کاه که شیب ملایمتری نسبت به سرعت گیر دارد در سطح شهر استفاده شود.

مددی مناسب سازی شهر برای تردد معلولین و عابرین، ساماندهی سگ‌های ولگرد و ایجاد فضایی برای حضور حیوانات و سگ های ولگرد، ساماندهی تبلیغات شهری و محیطی، برخورد قانونی با دیوارنویسی و تبلیغات برچسبی در سطح شهر را از دیگر اقدامات برشمرد.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر تغییر نحوه فعالیت مرکز پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شهرداری ساوه گفت: در گذشته رویه نادرستی در نحوه فعالیت این مرکز صورت گرفته بود و آن تبدیل شدن این مرکز به کمپ شده بود اما در حالیکه طبق قانون شهرداری موظف به جمع آوری افرادی است که دچار آسیب های اجتماعی شده اند نه نگهداری آنان. براین اساس جامعه هدف این مجموعه پس از جمع آوری از سطح شهر با دستور قضائی به کمپ منتقل می شوند و نگهداری آنان تا تعیین تکلیف نهایی در این مرکز ممنوعیت قانونی دارد.

وی تصریح کرد: با رویکرد جدید در این مرکز فعالیت آن به شیوه قانونی برگشت ضمن اینکه فضایی برای اسکان موقت افراد در راه مانده و اشخاصی که به هر دلیل در سطح شهر دچار مشکل شده و باید برای یک یا دو شب اسکان موقت داشته باشند ایجاد شده است.

معاون شهردار ساوه از تشکیل سازمان فرهنگی و هنری شهرداری ساوه طی ماههای آینده خبر داد و گفت: با تشکیل این سازمان فعالیت ورزشی و فرهنگی شهرداری توسعه یافته و قانونمند می شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه قصد فروش، واگذاری و یا تعطیلی تیم فوتسال شهرداری ساوه را نداریم، گفت: با ارتقای واحد فرهنگی ورزشی شهرداری به سازمان به دنبال توسعه باشگاه شهرداری و ورزش هستیم.

مددی در پایان با تاکید بر اینکه برنامه مجموعه خدمات شهری در سال جاری تعریف پروژه های با مدت زمان اجرای سه ماهه است، گفت: این پروژه‌ها در حوزه فرهنگی ورزشی فضای سبز، پسماند، حمل و نقل و ... تعریف و اجرا می‌شود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group