جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: مرحله دوم اعطای تسهیلات به باغات سرمازده شهرستان ساوه از 15 اسفندماه سالجاری پرداخت می‌شود.

محمدرضا منصوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، به برگزاری جلسه‌ای با حضور مدیران جهادکشاورزی و بانک کشاورزی ساوه به منظور تسریع در پرداخت مرحله دوم تسهیلات مربوط به باغات سرمازده ساوه اشاره کرد و گفت: براساس تصمیم‌گیری در این جلسه مقرر شد که از نیمه اسفندماه با معرفی باغداران از سوی جهادکشاورزی به بانک‌های عامل، مرحله دوم این تسهیلات پرداخت شود.

وی گفت: تسهیلات در نظر گرفته شده برای باغات انار ساوه که به منظور جبران خسارت سرمازدگی آذرماه سال 1395 اعطا می‌شود به صورت مشارکتی با سود 10 درصد و بازپرداخت 10 ساله خواهد بود و طی دو مرحله پرداخت می‌شود. قرار بر این بود که با اتمام پرداخت ها در مرحله اول کار اعطای تسهیلات در مرحله دوم آغاز شود که با پیگیری‌های صورت گرفته و به منظور حمایت از باغداران قرار بر این شد که در اولین فرصت و از 15 اسفندماه مرحله دوم آغاز شود.

منصوری با اشاره به اینکه این تسهیلات برای هر هکتار پنج میلیون و 400 هزار تومان و برای پنج هزار و 612 باغدار خسارت دیده از سرمای سال 1395 در نظر گرفته شده است، گفت: باغداران برای دریافت مرحله اول این تسهیلات به میزان دو میلیون و 700 هزار تومان برای هر هکتار از سوی جهادکشاورزی به بانک معرفی شده‌اند که هم اکنون بالغ بر سه هزار و 500 نفر وام مرحله نخست را دریافت کرده‌اند.

وی بیان کرد: در این جلسه بانک‌ها مکلف شدند که مرحله دوم تسهیلات به میزان دو میلیون و 700 هزار تومان برای هر هکتار را از 15 اسفندماه پرداخت کنند و همزمان با پرداخت مرحله دوم به باغدارانی که معرفی‌نامه جهادکشاورزی برای دریافت مرحله اول را دارند نیز تسهیلات مربوطه اعطا شود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group