پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 | Thursday 16 May 2024

معاون استاندار و فرماندار ساوه گفت: صنعت و تجارت از مشکلات بسیاری رنج می‌برند.

 

 "محمد بهاروند" در سومین گردهمایی روسای صنعت، معدن و تجارت و نیز اتاق اصناف شهرستان‌های استان مرکزی در ساوه افزود: در کشورهای توسعه‌یافته با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم، تخفیف مالیاتی و حمایت‌های اداری با مجموعه صنعت و تجارت برخورد می شود، اما در کشور ما روند بدین منوال نیست.

وی بیان کرد: در کشور برخی موانع اداری و زیرساختی مانع از فعالیت حوزه صنعت و تجارت با ظرفیت کامل شده و رشد و توسعه آن را دچار اختلال کرده است.

وی تاکید کرد: برای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال، لازم است از تمامی ظرفیت‌های بخش دولتی و خصوصی استفاده لازم را برد تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

فرماندار ساوه در ادامه با بیان اینکه ساختار اداری صنعت، معدن و تجارت در شهرستان ساوه ضعیف است، افزود: با توجه به پتانسیل‌های ویژه ساوه ساختار سازمانی و نیروی انسانی صنعت، معدن و تجارت مناسب با ظرفیت شهرستان نیست.

وی با بیان اینکه افزون بر 70 درصد تجارت خارجی استان مرکزی در ساوه و زرندیه انجام می‌شود، اظهار کرد: این ظرفیت بالقوه اقتضا می‌کند تا توجه خاصی به این منطقه شود.

بهاروند با بیان اینکه شهر صنعتی ساوه به عنوان بزرگترین شهر صنعتی کشور به تنهایی به اندازه چهار استان کشور درآمد مالیاتی و ارزش افزوده دارد، افزود: با وجود این پتانسیل می‌طلبد که نگاه ویژه‌ای به این شهرستان شود.

به گفته وی، ساوه به عنوان دومین شهرستان استان مرکزی از حیث جمعیت و وسعت و برخورداری از هزار کیلومتر راه مواصلاتی، نزدیکی به فرودگاه بین‌المللی و پایتخت کشور، تولید بیش از 70 نوع محصول کشاورزی، فعالیت به عنوان قطب صنعتی و کسب رتبه اول تولید گوشت سفید و قرمز و فعالیت بیش از 20 مرکز دانشگاهی هنوز به جایگاه واقعی خود دسترسی پیدا نکرده است.

به گزارش ایسنا، رئیس اتاق اصناف ساوه نیز خواستار ساماندهی سایت جامع اصناف کشور شد و افزود: اختلال در روند فعالیت این سایت خدمات‌دهی به اصناف را دچار وقفه می‌کند.

"مرتضی سعیدی" در ادامه با اشاره به تعدد بیش از حد فروشگاه‌های زنجیره‌ای در سطح شهرستان گفت: فعالیت این تعداد فروشگاه زنجیره‌ای ضربه شدیدی به اصناف و کسبه بومی شهرستان وارد می‌کند و بسیاری از آنها توان ادامه فعالیت اقتصادی را ندارند.

وی به پدیده قاچاق کالا نیز اشاره کرد و افزود: شهرستان ساوه به لحاظ قرار گرفتن در شاهراه مواصلاتی کشور با معضل قاچاق کالا مواجه است. از این رو فراهم کردن تدابیر لازم برای برخورد با عرضه کنندگان کالای قاچاق ضروری است.

سعیدی همچنین با اشاره به اجرای دستورالعمل ممنوعیت عرضه قلیان در قهوه‌خانه‌های شهرستان اظهار کرد: با وجود اینکه حدود یک ماه از اجرای این دستورالعمل می گذرد و با متخلفین نیز برخورد قانونی صورت می‌گیرد، اما عرضه قلیان در سایر شهرهای استان و شهرهای همجوار موجب اعتراض متصدیان قهوه‌خانه‌ها شده است.

وی تصریح کرد: به گفته معترضین اگر قانون باید برای همه اجرا شود، چرا در شهرهای دیگر این طور نیست و فقط در ساوه ممنوع اعلام شده است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group