چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403 | Wednesday 15 May 2024

فرماندار ساوه"محمد بهاروند" در جلسه بررسی مشکلات ساوه و زرندیه که با حضور معاون عمرانی استانداری مرکزی و در سالن جلسات فرمانداری ساوه برگزار شد، افزود: کمبود آب شرب، کشاورزی و صنعتی روز به روز وضعیت این منطقه را با بحران مواجه می‌کند.

 

وی ادامه داد: گرچه در ماه‌های اخیر متوسط بارندگی‌ها در این شهرستان نسبت به مدت مشابه سه برابر رشد داشته است، اما هنوز با نقطه ایده‌آل فاصله داریم و همچنان کم‌آبی در صدر مشکلات این منطقه است.

وی تاکید کرد: اگر برنامه مدونی برای تامین نیاز این شهرستان به آب در حوزه آب شرب، صنعتی و کشاورزی ارائه نشود قطعا با قطعی آب در حوزه آب شرب و چالش‌های پیش رو در حوزه صنعتی و کشاورزی مواجه خواهیم شد.

فرماندار ساوه در ادامه با اشاره به راهکارهای عملی به منظور مدیریت آب و رهایی از بحران کم‌آبی اظهار کرد: در ابتدا باید به فوریت چندین حلقه چاه احداث و آب استخراجی از آن به شبکه آب‌رسانی شهری وارد تا در فصل گرما که میزان مصرف آب افزایش می یابد دچار بحران نشویم.

وی با بیان اینکه بخش اعظم تامین آب شرب و کشاورزی ساوه از طریق سد الغدیر صورت می‌گیرد، تصریح کرد: جلوگیری از فعالیت چاه‌ها و پمپ های غیرمجاز آب در مسیری رودخانه‌هایی که آب آنها به سدالغدیر ساوه می‌ریزد، از دیگر راهکارهای جلوگیری از کم آبی است.

به گفته وی اگر از فعالیت چاه‌های غیرمجاز مسیر ورودی آب به سد الغدیر جلوگیری نشود قطعا حجم دبی ورودی سد کاهش پیدا کرده و آب ذخیره شده در پشت آن جوابگوی نیاز شرب و کشاورزی مردم نخواهد بود.

وی ایجاد کانال برای روان شدن حرکت آب و جلوگیری از پرت آن با توجه کمبود آب و نیز جلوگیری از فعالیت چاه‌های غیرمجاز در دشت ساوه را از دیگر راهکارهای جلوگیری از کمبود آب بیان کرد.

فرماندار ساوه در ادامه با تقدیر از تلاش‌های وزارت نیرو برای تامین آب ساوه از سد کوچری اظهار کرد: امیدواریم روند اجرایی شدن این طرح شتاب بیشتری به خود بگیرد.

وی همچنین با بیان اینکه بیشترین راه‌های مواصلاتی استان مرکزی در شهرستان ساوه قرار دارد، افزود: این حجم راه‌های مواصلاتی آمار تصادفات این شهرستان را افزایش داده است.

بهاروند گفت: از اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی انتظار می‌رود تا نگاه ویژه‌ای به راه‌های ارتباطی شهری و روستایی این شهرستان داشته باشد.

وی نبود امکانات رفاهی و نیز مراکز اقامتی و امدادی کافی در آزادراه ساوه همدان را یکی از نواقص این مسیر پرتردد غرب کشور دانست و بر تامین این نیاز تاکید کرد.

بهاروند با بیان اینکه شهرستان ساوه تنها شهرستانی است که کمربندی و کنارگذر ندارد، افزود: رشد و توسعه این شهر کمربندی‌هایی که سالیان پیش احداث شده بود را به دل شهر وارد کرده است و جزو خیابان‌های اصلی شهر شده‌اند و هم‌اکنون این شهر فاقد کمربندی و کنارگذر است.

وی تصریح کرد: عملیات اجرایی کنارگذر این شهر که از سال‌های گذشته نیز آغاز شده است هنوز نیمه‌تمام باقی مانده و همه روزه شاهد تردد و سایز نقلیه سنگین از داخل شهر هستیم.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group