چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403 | Wednesday 15 May 2024

معاون بهداشتی دانشکده علوم‌پزشکی ساوه بدنبال شیوع این بیماری آنفلوانزا در برخی مناطق کشور گفت: تاکنون هیچگونه موردی از ابتلا به بیماری آنفلوآنزا در شهرستان‌های ساوه و زرندیه گزارش نشده است.

 

رضا نظری  در خصوص افراد پرخطر گفت: افراد بالاتر از 65 سال، کودکان زیر 5 سال، مبتلایان به بیماری‌های قلبی و ریوی مزمن‌، خانم‌های باردار‌، مبتلایان به سرطان که تحت درمان هستند، مبتلایان به بیماری دیابت و نارسایی کلیه و کسانی که به هر دلیلی دچار نقص سیستم ایمنی هستند از جمله افراد در معرض خطر و مستعد این بیماری هستند.

وی بیان کرد: بیماری آنفولانزا در این افراد عارضه شدیدتری دارد و اگر بیماری به موقع تحت درمان نگیرد، منجر به مرگ می‌شود.

وی افزود: با توجه به سرد شدن هوا، احتمال ابتلا به این بیماری ممکن است افزایش پیدا کند و مردم باید نکات پیشگیری را رعایت کنند.

نظری گفت: رعایت شستشوی دست‌ها، استفاده از دستمال در هنگام عطسه یا سرفه، عدم بوسیدن و در آغوش گرفتن در هنگام احوال‌پرسی، و مراجعه به پزشک در صورت بروز اولین نشانه‌های بیماری از ابتلا به بیماری جلوگیری خواهد کرد.

وی گفت: در این زمینه اقدامات مهمی در سطح این دو شهرستان بعمل آمده و همکاران ما در واحد پیشگیری از بیماری‌ها در معاونت بهداشتی آماده پاسخگویی به سوالات مردم هستند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group