چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403 | Wednesday 15 May 2024

فرمانده سپاه ناحیه ساوه گفت: بسیج یک خاکریز مستحکم است که نباید آن را سست کرد.

 

سرهنگ پاسدار "مجید احمدجعفری" در اجتماع بزرگ بسیجیان ساوه با عنوان "بسیج، شکوه ایستادگی" افزود: بسیج در پنج آذر 1358 به فرمان امام راحل بنا نهاده شد و در طول عمر 36 ساله خود سابقه درخشانی در همه عرصه های انقلاب بجا گذاشته است.

وی بیان کرد: تفکر بسیج برگرفته از مبانی فرهنگی غنی اسلام و قرآن است و بسیجی پرورش یافته در مکتب ائمه و اسلام افتخار دارد که پیرو مکتب عاشوراست.

وی افزود: اگر بخواهیم مصداق کامل اخلاص، جهاد و شهادت، فداکاری و احیای امر به معروف و نهی از منکر، ایثار در راه اسلام و حق را ارائه دهیم چه کسی سزاوارتر از بسیج و جوانان بسیجی است.

به گفته وی بسیجی به دنبال حفظ ارزش‌های اسلامی و دینی در جامعه است، زمانی ارزش‌ها حفظ می‌شود که فرهنگ بسیجی در جامعه اسلامی عمومیت پیدا کند.

وی با بیان اینکه بسیج یک گنجینه عظیم است، اظهار کرد: بسیج یک سرمایه ملی است که باید حفظ و تقویت شده و توسعه یابد، چرا که آینده بسیج درخشان است.

فرمانده سپاه ساوه در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: بسیجی را نباید مبتلا به غرور و گرایش به دنیا و تجمل‌گرایی شود. بسیجی باید دائما به دنبال کسب تقوا و بصیرت باشد. خودسازی مستمر، توجه و تضرع به درگاه احدیت، ایثار و از خودگذشتگی، کسب توانایی‌های دفاعی و رزمی شناخت دشمن و اقدامات توطئه‌های استکبار، از ویژگی‌های ضروری بسیجیان است.

وی بیان کرد: بسیج در عرصه‌های دفاعی، امنیت داخلی، فرهنگی، اجتماعی، سازندگی، اقتصادی، بهداشت و درمان و امدادرسانی در حال خدمت و پاسداری از انقلاب و کشور است.

سرهنگ جعفری با بیان اینکه آمادگی نیروهای بسیجی برای مقابله با تهدیدات دشمنان امروز بیش از گذشته است، افزود: دشمن در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی و انواع تهدیدات توان خود را بکار گرفته و بسیج هم برای مقابله با این تهدید آماده و کاملا سازماندهی شده است.

وی تصریح کرد: تشکیل صدها گردان امام حسین(ع) برای مقابله با تهدیدات نظامی در کنار نیروی زمینی سپاه، صدها گردان امام علی(ع) به منظور مقابله با تهدیدات داخلی و خارجی و نیز تشکیل گردان‌های دفاعی عاشورا در سازمان جدید گردان‌های رزمی بیت المقدس از دیگر اقدامات جدید سازمان بسیج است.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس تعداد کل گردان‌های بسیج هیچگاه به 300 گردان نرسید، افزود: امروز بیش از چهار هزار و 300 گردان عاشورای بسیجی سازماندهی شده است.

به گفته وی در کنار کسب آمادگی‌های دفاعی و رزمی بسیج نسبت به کسب آگاهی‌های بصیرتی، اخلاقی و سیاسی نیز اقدام می‌کند و در بحث جنگ نرم و تهاجم فرهنگی سازمان بسیج با راه‌اندازی و تشکیل حلقه‌های صالحین و شجره طیبه صالحین در راستای ارتقای آمادگی آحاد جامعه در چهار عرصه معرفتی، بصیرتی، تربیتی و مهارتی اقدام کرده است.

فرمانده سپاه ساوه ادامه داد: امروز در تمامی میدان‌های زمینی،دریایی و هوایی به توانمندی‌هایی رسیده‌ایم و دشمنان این را می‌دانند. امروز پیرمردانی همچون سردار همدانی  و جوانانی همچون احمدی روشن‌ها و دیگر نوجوانان بسیجی آماده جان فشانی‌اند.

وی تصریح کرد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری امروز دشمن باید بداند ما در شرایط شعب ابی‌طالب نیستیم بلکه در شرایط بدر و خیبریم و توانایی های ما با 20 سال قبل قابل مقایسه نیست.

سرهنگ جعفری خاطر نشان کرد: در تمامی عرصه‌‌های مختلف علمی، پزشکی، نظامی، موشکی، هسته‌ای، نانو، صنایع هوا و فضا، ساخت ابررایانه، انرژی‌های نو، نانو داروها، سلول‌های بنیادین و شبیه‌سازی علیرغم شرایط تحریم به پیشرفت‌های قابل توجهی دست پیدا کرده‌ایم.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group