چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403 | Wednesday 15 May 2024

مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان مرکزی گفت: حجت الاسلام سید "ابراهیم‌حسینی" به عنوان امام جمعه جدید ساوه انتخاب شد.

 

حجت الاسلام "محمد حاجی‌پور" در آئین تودیع امام جمعه سابق ساوه اظهار کرد: امام جمعه جدید ساوه جمعه این هفته با حضور معاون شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور معرفی و خطبه‌های این هفته نماز توسط وی اقامه خواهد شد.

وی ادامه داد: گلباران گلزار شهدا، دیدار با یک خانواده شهید به نمایندگی از خانواده‌های معظم شهدای شهرستان، تشکیل جلسه شورای اداری و نیز حضور در نمازجمعه از برنامه‌های پیش بینی شده برای معرفی امام‌جمعه جدید شهرستان است.

حاجی‌پور بیان کرد: حجت الاسلام تقوی امام‌جمعه سابق ساوه که پیشتر به عنوان امام جمعه دامغان از سوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور منصوب شده بود، به دلیل انتخاب به عنوان نماینده مقام معظم رهبری در کشور امارات به این کشور اعزام و از این پس امام جمعه دامغان نخواهد بود.

وی با تقدیر از خدمات حجت الاسلام تقوی تصریح کرد: امام جمعه جدید ساوه که بومی این منطقه نیز هست از محققین و پژوهشگران علوم دینی به شمار رفته و حضور وی در ساوه منشا خدمات ارزنده‌ای خواهد بود.

به گفته وی به برکت انقلاب اسلامی هم اکنون در 870 شهر کشور نماز جمعه اقامه می‌شود که سهم استان مرکزی 31 شهر است.

وی با بیان اینکه در شهرستان ساوه نیز در سه شهر نماز جمعه اقامه می‌شود، افزود، در آینده نزدیک شاهد برگزاری نماز جمعه در شهر جدید آوه خواهیم بود و امام جمعه این شهر نیز مشخص شده است.

حجت الاسلام حاجی‌پور در ادامه با بیان اینکه در دوران هجرت پیامبر چهار اقدام ارزشمند توسط آن نبی مکرم اسلام (ص) انجام شد، گفت: اولین اقدام اداره جامعه بر مبنای اسلام و ایجاد حکومت اسلامی بود، چرا که مدل اداره اسلام عزیز و معرفی آن به جهان باید بر مبنای دین مبین اسلام باشد.

وی تاسیس مسجد به عنوان مکایی برای اداره حکومت اسلامی و پایگاه مستحکم معنوی را از دیگر اقدامات پیامبر دانست و افزود: پس از ساخت مسجد نخستین اقدام پیامبر اقامه نماز جمعه بود.

به گفته وی معرفی ولایت به عنوان مهم‌ترین عامل پیشرفت اسلام از دیگر اقدامات پیامبر بود، یعنی اینکه حکومت اسلامی با ولایت محقق می‌شود.

این مقام مسئول در ادامه به اهمیت برگزاری نماز جمعه در حکومت اسلامی اشاره کرد و افزود: جایگاه نماز جمعه به عنوان بزرگترین اجتماع هفتگی مسلمانان بسیار والاست.

به گزارش ایسنا، امام جمعه سابق ساوه نیز گفت: مسئولیت در نظام اسلامی یک امانت است و روزهای مسئولیت در واقع روزهای امتحان الهی است.

حجت الاسلام سید "حسین تقوی" افزود: انسان همواره مورد آزمون قرار می‌گیرد و چه نیکوست که بتوان از آزمون‌های مسئولیتی سربلند بیرون آمد.

وی در ادامه به تشریح اقدامات خود در طول هشت سال امامت جمعه ساوه پرداخت و گفت:ساخت مصلی امام علی(ع) پس از وقفه چندین ساله، تجهیز مصلی به عنوان یک پایگاه دینی و مذهبی، تاسیس مدرسه قرآنی شهیدان تقوی، ساماندهی برنامه‌های فرهنگی و دینی در شهرستان، جلسات مستمر شورای فرهنگ عمومی و انسجام بخشی به برنامه های دینی نظیر ماه محرم و ماه مبارک رمضان از مهمترین فعالیت ها بوده است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group